"Nøgle til computeren"!?
Fra : Morten

Dato : 01-03-01 11:25

Jeg søger et program (gerne freeware), der kan "låse" min computer, så kun
jeg kan åbne den!
Altså et program, der prompter mig for et password når computeren starter.

mvh
Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-03-01 12:11

"Morten" <stud@zybermail.dk> wrote in <97l808$en9$1@news.inet.tele.dk>:

>Jeg søger et program (gerne freeware), der kan "låse" min computer, så kun
>jeg kan åbne den!
>Altså et program, der prompter mig for et password når computeren starter.

Kan du ikke lægge et password ind i BIOS ? Det ville imo være det letteste.

Jesper

--
Friend ? - /that/ activates my hillarity-unit
- Bender, Futurama

Fra : Ivan G

Dato : 01-03-01 22:54

Bios-password er da alt for let at knække.....en lille jumper på bundkortet
og koden er slettet....

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-03-01 09:25

"Ivan G" <litz97@mail.dk> wrote in <97mgba$hek$1@news.inet.tele.dk>:

>Bios-password er da alt for let at knække.....en lille jumper på
>bundkortet og koden er slettet....

Og så er vi tilbage ved det Karsten spurgte om: Hvad skal det bruges til ?
Din kommentar er ubrugelig (og i øvrigt også min egen), hvis vi ikke har
svaret på anvendelsen.

Jesper
--
Jeg kan afsløre, at der foretages flere tusinde
port-scanninger hver dag - bare i lille Danmark.

Fra : Karsten

Dato : 01-03-01 18:47

In article <97l808$en9$1@news.inet.tele.dk>, "Morten" <stud@zybermail.dk>
wrote:

> Jeg søger et program (gerne freeware), der kan "låse" min computer, så
> kun jeg kan åbne den! Altså et program, der prompter mig for et password
> når computeren starter.

Det afhænger jo lidt af hvor sikker det skal være... Er det bare for at
holde de små fra computeren eller hva'?

/Karsten
--
"Beyond the grave they will find nothing but death. But we shall keep the
secret, and for their happiness we shall allure them with the reward of

Fra : Morten

Dato : 01-03-01 23:03

Jeg søger et program, der når computeren startes, beder om et password og
som ellers nægter adgang. Det skal ikke være "hackersikkert", men bare kunne
holde uvedkommende ude af fars puter!!

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-03-01 23:38

On Thu, 1 Mar 2001 23:03:17 +0100, "Morten" <stud@zybermail.dk> wrote:

>Jeg søger et program, der når computeren startes, beder om et password og
>som ellers nægter adgang. Det skal ikke være "hackersikkert", men bare kunne
>holde uvedkommende ude af fars puter!!

Enten læg et password i BIOS eller opgradder til Windows NT eller 2000

Fra : Hartcourt Fenton Mud~

Dato : 02-03-01 15:47

> Jeg søger et program, der når computeren startes, beder om et password og
> som ellers nægter adgang. Det skal ikke være "hackersikkert", men bare
> [...]
Hvis du er i besiddelse af Microsoft Access , så her jeg noget til dig:
Novell Single Access 1.0

Venligst
Hartcourt

Fra : Frank Jønsson

Dato : 03-03-01 12:06

> [...]
> jeg kan åbne den!
> Altså et program, der prompter mig for et password når computeren starter.

W2K har en udemærket facilitet!

Windows kan KUN startes hvis korrekt password indtastes og kan ikke (af alm.
dødelige brugere, dygtige hackere HAR vel en måde at omgåes det på) omgåes
eks.vis ved at vælge annuller som det er muligt i Win9X. Man kan sætte
Windows op til at "LÅSE" i X antal minutter ved fejlagtig indtastning af
password, hvorved man først har adgang til LOGON igen når den fastsatte tid
er gået uanset om man prøver at genstarte PC´en.

Husk for optimal sikkerhed at vælge NTFS filformat ved installering, så er
du sikker på at INGEN har adgang til dine data, selv hvis de tager din HD ud
og forsøger at få fil-adgang via anden PC.

MVH.

Fra : Kent Friis

Dato : 03-03-01 15:10

Den Sat, 3 Mar 2001 12:05:32 +0100 skrev Frank Jønsson:

> [...]
>du sikker på at INGEN har adgang til dine data, selv hvis de tager din HD ud
>og forsøger at få fil-adgang via anden PC.

Det sidste gælder kun hvis kryptering er slået til.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-03-01 23:06

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote in
<KW6o6.18261$dD.727778@twister.sunsite.dk>:

>Det sidste gælder kun hvis kryptering er slået til.

og heller ikke i dette tilfælde ... de ukrypterede data ligger iflg en
laaang tråd i sci.crypt stadig på HD.

Jesper

--
Læs mit midtvejsprojekt om digitale signaturer på Smart Cards på
http://stocholm.dk/pmp

- Jesper Stocholm

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-03-01 23:42

On Sat, 3 Mar 2001 22:06:22 +0000 (UTC), spam@stocholm.dk (Jesper
Stocholm) wrote:

>og heller ikke i dette tilfælde ... de ukrypterede data ligger iflg en
>laaang tråd i sci.crypt stadig på HD.

er det ikke kommet en patch mod dette ?
er det overskivning eller %temp% tingen du mener

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-03-01 09:54

Flemming Riis <flemming@riis.nu> wrote in
<jns2at4ilpeop82kjd7dah8klul9srf21n@4ax.com>:

>er det ikke kommet en patch mod dette ?
>er det overskivning eller %temp% tingen du mener

Det er $*.tmp-tingen jeg refererer til ... men der er så vidt vides ikke
kommet et patch til det endnu. For de teknisk interesserede prøvede jeg i
aftes at finde tråden i sci.crypt, hvor det blev diskuteret først, men det
lykkedes mig desværre ikke.

Jesper

--
Friends ? - /that/ activates my hillarity-unit
- Bender, Futurama

Fra : Flemming Riis

Dato : 04-03-01 17:12

On Sun, 4 Mar 2001 08:54:29 +0000 (UTC), spam@stocholm.dk (Jesper
Stocholm) wrote:

> [...]
>aftes at finde tråden i sci.crypt, hvor det blev diskuteret først, men det

Jeg leder lige , jeg mente ellers den var ankommet.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 04-03-01 14:33

> [...]
> jeg kan åbne den!
> Altså et program, der prompter mig for et password når computeren starter.

Nu ved jeg ikke hvor for at Operativ system du kører med... eller hvor
stramt du vil have din sikkerhed..

Men hvis det er 98 så kan man bare få den til at spørge om Brugernavn og
password når man logger på..

/James

Fra : Steffen Moeller

Dato : 04-01-02 19:40

On Sun, 4 Mar 2001 14:32:30 +0100, "James Rune Hansen"
<james.hansen@get2net.dk> wrote:

>Men hvis det er 98 så kan man bare få den til at spørge om Brugernavn og
>password når man logger på..

Du trykker bare på esc tasten, så er du forbi denne sikkerhed. - den
beskytter kun i meget ringe grad dine dial-up passwords, og ikke dine
data...

/steffen

Fra : Morten

Dato : 05-03-01 01:12

> [...]
> jeg kan åbne den!
> Altså et program, der prompter mig for et password når computeren starter.

Nu har jeg selv fundet et godt program!!
http://winfiles.cnet.com/apps/98/access-control.html
Programmet hedder "Protector2"
Bare lige vis der nu skulle være andre interesserede.......

mvh
Morten