Lese en webside ved hjelp av Visual Basic?
Fra : Erlend Stokkedal

Dato : 10-11-02 15:36

Hei

Jeg har prøvd meg litt frem med eksperimentering på WebBrowser1 objektet.
Har fått høre at jeg ved hjelp av denne kontrolleren kan hente en webside
f.eks www.cnn.com, og dette klarer jeg.

Det som jeg IKKE klarer og som jeg håper noen kan hjelpe meg med er om
hvordan jeg kan lese den websiden, og traversere den i Visual Basic. Altså
lese siden linje for linje for å hente ut informasjon, og legge i variabler.

Forslag?

Erlend

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-02 15:43

Jeg har et eller andet sted på harddisken et VB-program, der forespørger
eks. Krak og parser resultatet ned i en adresse-base. Er det noget i den
retning, for så vl jeg prøve at grave det frem.

mvh

Krabsen

Fra : Erlend Stokkedal

Dato : 10-11-02 15:47

Hei

For å forklare helt eksakt hva jeg ønsker å gjøre. Jeg ønsker å hente inn
siden
http://www.norsk-tipping.no/resultatservice/sportsspill/common/genres_sport_
frameset.htm

Så vil jeg traveresere linje for linje, for å hente ut kampnr, lag, odds og
resultat. For hver linje vil jeg legge denne infoen inn i variabler og lagre
disse til en database.

Forslag?

Erlend

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-02 16:06

Til inspiration ligger der på http://www.gkr.dk/vbapp/krak_pak.exe
kildekoden til et VB3-program, der sender forespørgsel til en URL, modtager
HTML-siden retur og parser denne.

Programmet er ikke brugt i et par år, bygget til Krak's tidligere
sidelayout, og derfor 'købt som beset'.

Men det viser en teknik, der kan anvendes.

mvh
Krabsen

Fra : Erlend Stokkedal

Dato : 16-11-02 15:05

Hei

Takk for kodebiten.

Kan du hjelpe meg med hvordan http://www.telefonkatalogen.no virker?

Her er det et innloggingsbilde der man skal punche inn brukernavn og
passord, før man kommer inn i hovedbildet der man kan sende med parametere
slik som du gjorde i Krak, men problemet er altså at jeg ikke kommer så
langt. Jeg HAR brukernavn og passord, men vet ikke hvordan jeg får sendt det
inn til siden slik at jeg kommer meg videre til hovedbildet

Erlend