Ventiljustering på Honda VF 1000
Fra : Mato

Dato : 10-11-02 14:34

Hej.
Jeg er ved at justere ventiler på min VF1000. Jeg har fået at vide at
spillerummet skal være 0,14 - 0,15 mm.
Alle ventiler står imidlertid på 0,10 mm, undtaget de to der er gået ud af
justering (de er helt oppe på 0,25 !! klapre- klapre).

Nu er spørgsmålet:
Skal jeg justere alle ventiler til 0,15 , eller skal jeg nøjes med at
justere de to der er ude af justering, og indstille dem på 0,10 ligesom de
14 andre ventiler ???

Mvh. Tor Valen

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-11-02 15:07

On Sun, 10 Nov 2002 14:34:15 +0100, "Mato" <torval@mail.tele.dk>
wrote:

>Nu er spørgsmålet:
>Skal jeg justere alle ventiler til 0,15 , eller skal jeg nøjes med at
>justere de to der er ude af justering, og indstille dem på 0,10 ligesom de
>14 andre ventiler ???

Nu er selve målemetoden for spillerummet jo lidt usikker som følge af
selve proceduren....meeen

Enten har du ikke målt rigtigt eller også har ham der har stillet dem
før stillet dem alle for stramt,det er lidt bøvlet på en VF'er da der
dels ikke er så meget plads og dels at man skal foretage det på en
lidt speciel måde for at gøre det nøjagtigt.Jeg ville stille dem alle
til 0.14 mm forudsat altså at det så også er 0.14 (du eller dine
søgerblade måler rigtigt ).Hellere evt. en lille smule på den løse
side end stramme..

Den mest præcise måde at stille VF-ventiler er flg :

http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/v4/valve_adjust/intro.html

Som nævnt i en tidligere tråd blev det oprindelige ventilspillerum (på
0.12-0.13) ændret på de fleste VF modeller til 0.14-0.15 i senere
servicebullentiner fra Honda,så lidt af det kan også skyldes at der
blevet benyttet "gamle" tal i sidste justering.Se de nye tal her :

http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_valve_specs.txt

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på: