konsulent firma
Fra : Michael

Dato : 01-03-01 10:26

Hej

Jeg overvejer, at lave lidt konsulent arbejde ved siden af mit alm. arbejde.
I den forbindelse ville jeg høre om der er nogen der kan anbefale noget
læsestof omkring skatte og moms regler.

Hilsen Michael Gamborg

Fra : Lars Gosvig

Dato : 01-03-01 18:35

Får jeg et hak i tuden, hvis jeg henviser til min bog og min og min partners
hjemmeside Svend Erik?

Venlig hilsen
Lars

Fra : Michael

Dato : 01-03-01 19:10

Jeg synes du skulle prøve at leve med risikoen

Hilsen Michael Gamborg

Fra : Lars Gosvig

Dato : 01-03-01 20:16

Okay - jeg ta'r chancen.

www.skattenet.dk har Flemming Bach og jeg samlet vores (så'n i al
ubeskedenhed) ikke helt ubetydelige viden om skat, moms og afgifter.

Dels har vi sit'et med en spørgsmål-svar tjeneste men specielt vores bøger
SkatteMemo og Moms&AfgiftsMemo er - stadig i al ubeskedenhed - ikke alene
billige - de er faktisk skrevet med henblik på, at non-professionelle, altså
iværksættere kan forstå og bruge dem.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 02-03-01 01:06

Hej Lars.

Jeg synes jeres side er seriøs og en jeg i hvertfald vil besøge igen.

Love og regler virker ikke - men det er nok en periodisk fejl ;)

Ikke for at lyde belærende, selvom det er det jeg gør, så skal der måske
være lidt mere indhold under de mange punkter.

Men det er en flot side, som jeg kun kan ønske jer alt held med.

Mvh. Jørgen
Reg. revisor FRR

Fra : Lars Gosvig

Dato : 02-03-01 17:18

Hej Jørgen og alle i andre

Mange tak for rosen. Der er stadigvæk mange ting som skal gøres. Vi
forventer faktisk først at være helt færdige omkring sommer.

Jeg fik desværre taget min partner lidt på sengen, ved at have en henvisning
til skattenet.dk med i min bog (februar), så han fik travlt med, at få den
del gjort klar, hvor man kan læse rettelser til bogen. Men vi har lang vej
endnu - men vi tror selv det bliver rigtig godt. Skulle nogen have input er
de mere end almindelig velkomne. Brug skattenet.dk's brevkasse, eller mail
mig direkte.

Og til Svend Erik: Jeg håber du kunne mærke humoren bag mit spørgsmål. Jeg
HADER af et godt hjerte de tåbelige reklamer i gruppen - det var en barnlig
kommentar det ved jeg godt - og mit eget indlæg var faktisk næsten på
kanten, synes jeg selv.

Venlig hilsen
Lars Gosvig
gosvig@post.tele.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 02-03-01 22:34

On Fri, 2 Mar 2001 17:18:05 +0100, Lars Gosvig wrote in dk.erhverv
<97ogr2$9a1$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>HADER af et godt hjerte de tåbelige reklamer i gruppen - det var en barnlig
>kommentar det ved jeg godt - og mit eget indlæg var faktisk næsten på

Joeh, det kunne jeg såmænd godt... :)

Og det skal heller ikke være så regelret og alvorligt at der ikke er
nogen der kan tillade sig noget som helst.

Men tilbud på visitkort og inventar fra frisørsaloner kan vi vist klare
os uden.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-03-01 23:10

On Thu, 1 Mar 2001 18:35:21 +0100, Lars Gosvig wrote in dk.erhverv
<97m0v2$e2l$1@news.inet.tele.dk>:

>Får jeg et hak i tuden, hvis jeg henviser til min bog og min og min partners
>hjemmeside Svend Erik?

Nej, det er altid helt i orden med den slags henvisninger, når det er
svar på en forespørgsel.

Så du kan såmænd skrive både priser og henvisninger til hjemmesider.

Og jeg har såmænd aldrig bidt nogen... :)

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 02-03-01 01:08

Nej, men jeg nyder når jeg ser dit navn umiddelbart efter et xx-indlæg - så
ved man, at man er i gode hænder! og ikke engang behøver at åbne indlægget.

Mvh. Jørgen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 02-03-01 17:41

On Fri, 2 Mar 2001 01:08:05 +0100, Jørgen Madsen wrote in dk.erhverv
<wuBn6.1950$fK3.52580@news000.worldonline.dk>:

>Nej, men jeg nyder når jeg ser dit navn umiddelbart efter et xx-indlæg - så
>ved man, at man er i gode hænder! og ikke engang behøver at åbne indlægget.

Tak

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 01-03-01 23:18

"Michael" <not@available.com> skrev i en meddelelse
> læsestof omkring skatte og moms regler.

www.toldskat.dk

læs lidt og ring så til din told-og-skat-region. Der kan være forskelle på,
hvordan de betragter dig i forskellige regioner.

I øvrigt - kast dig ud i det - det er ikke så slemt, som man skulle tro.

Hans Stokholm Kjer
www.kjers.com