Kyllingeleverpostej?
Fra : Ultimativos

Dato : 10-11-02 12:47

Hvor finder jeg en god opskrift på kyllingeleverpostej?

m.v.h.

--
"prikke@mail.dk"

Fra : netper

Dato : 10-11-02 15:01

"Ultimativos" skrev d. 10-11-02 12:47 dette indlæg :
> Hvor finder jeg en god opskrift på kyllingeleverpostej?
>
> m.v.h.
>
> --
> "prikke@mail.dk"

600 g. kyllingelever
1 løg
2 spsk. rasp
2 ½ dl. fløde
4-6 ansjosfilet'er
1 æg
1 æggeblomme
1 ½ mel
peber
4 cl. cognac
1 tsk. tørret merian
1 spsk. smør
10 hele nelliker
2 laurbærblade
100 g. fersk spæk i tynde skiver til formen.

Beklæd en aflang 1 liters form med tynde spækskiver. Fjern årestammerne
og eventuelle galde aftegninger på leveren.

Kom 2/3 af leverne, ansjosfileterne og løget skåret i mindre stykker i
blenderen og kør det til en fin puré. Passér det gennem en sigte. Bland
fløde, æg og rasp, mel og cognac i en skål. Rør, til raspen er
blødgjort.

Brun de resterende levere kort i smør på en pande. Lad dem blive helt
kolde. Bland æggeblandingen med leverpurén og krydr med peber og merian.

Fyld bunden af formen med lidt af levermassen og læg de hele levere i.
Fyld resten af massen i formen. Sæt ovnen på 200 gr. og stil en lille
bradepande med vand på nederste rille. Læg alufolie over formen og stik
nogle huller i folien.

Stil formen i det forvarmede vandbad, der kun må gå 2/3 op af formen.
Bag den 45- 50 minutter, stik i postejen med en nål, den skal komme tør
op.

Tag folien af i slutningen af bagetiden og læg laurbærblade på og stik
nellikerne i posten.

Lad posten blive helt kold, inden den vendes ud af formen og skæres i
skiver.

Server fx. postejen i tynde skiver med smørstegte champignoner, blandet
salt og små chorni chons.

LOpskriften er fundet på http://www.dk-kogebogen.dk hvor der faktisk er
flere udgaver af kyllingeleverpostej

Mvh
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-02 14:55

"netper" <netper.news@kandu.dk> writes:

> 600 g. kyllingelever
> 1 løg

[snip]

> LOpskriften er fundet på http://www.dk-kogebogen.dk hvor der faktisk er
> flere udgaver af kyllingeleverpostej

Det var sjovt, Per, den opskrift kan man ordret finde på en anden
hjemmeside, nemlig Poul Augustenborgs opskriftssamling.

Det har sørme været sådan mange gange før med de opskrifter du har på
din hjemmeside http://www.dk-kogebogen.dk. De står ordret andre steder
på nettet. Så kan man jo prøve at gætte hvem der stjæler fra hvem.
Jeg ved godt hvem jeg tror!

Pouls Augustenborgs opskrift:
http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0610.htm

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : ram2

Dato : 10-11-02 16:22

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 10-11-02 14:55 dette indlæg :

> [snip]

> Det var sjovt, Per, den opskrift kan man ordret finde på en anden
> hjemmeside, nemlig Poul Augustenborgs opskriftssamling.
------------------

Hej Trine.

Nu har Per jo ikke påstået, at det er en opskrift han har fundet på, men
udelukkende at den kommer fra "Alletiders kogebog". At Per i sin
personlige kogebog samler opskrifter, gør jo ikke opskrifterne ringere,
men måske nemmere at finde. Hvis du ønsker opskrifter skrevet af en
bestemt person, kan du jo søge på kokkenavn.

Og ærlig talt, så er de fleste opskrifter vi råder over, jo netop
skrevet af andre, som vi jo gladeligt giver videre, når vi selv er
begejstret for den.

Så der er ikke tale om at "stjæle", men at videregive opskrifter fra en
samling.

Tænk hvis kommentatorerne i dk.livssyn blev beskyldt for at være
citattyve, fordi de videregiver citater fra biblen.
Der er da vist ingen, der mistænker disse mennesker for selv at have
fundet på citaterne.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-02 16:37

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> writes:

[snip]

> Så der er ikke tale om at "stjæle", men at videregive opskrifter fra en
> samling.

Det er at stjæle når man kopierer beskrivelse, opskrift og endda
stavefejl. Der er ingen af de to der har også valgt ikke at skrive
kilde på. Opskrifter er også dækket af ophavsrettighedsloven, se
f.eks. her:
http://www.familieadvokaten.dk/breve-100/b100-166.htm
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-75.html

Så jeg vil mene at den ene af de to kan anklage den anden for
krænkelse af ophavsrettighederne.

Her ses de to sider.
http://www.dk-kogebogen.dk/visopskrift.php?id=3061
http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0610.htm

Mvh Trine

FUT: dk.videnskab.jura

Fra : netper

Dato : 10-11-02 17:30

Til Trine

Jeg ved ik rigtig om jeg bør besvare noget i denne debat da jeg aleredet
er fundet skyldig.

Så jeg vil blot bemærke at det åbenbart er hvad man får ud af at ville
hjælpe

Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-02 17:21

"netper" <netper.news@kandu.dk> writes:

> Jeg ved ik rigtig om jeg bør besvare noget i denne debat da jeg aleredet
> er fundet skyldig.

Du kan jo sige sandheden. Hvis ikke du har kopieret fra andres
hjemmesider, så må de jo have kopieret fra dig, og så er det dig der
er den forurettede og jeg vil med glæde give dig en undskyldning her i
gruppen.

Fra : netper

Dato : 10-11-02 18:48

Til trine

Hvem der kopier fra hvem gider jeg ikke at diskutere, så dette er hermed
mit sidste indlæg på usenet

:(
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Kvindal

Dato : 10-11-02 22:30

netper wrote:

> Hvem der kopier fra hvem gider jeg ikke at diskutere, så dette er
> hermed mit sidste indlæg på usenet

Så må vi da håbe at "ram2" stadig vil være en gevinst for Usenet's
nyhedsgrupper. - Jeg vil tro at hans indlæg vil minde forbløffende meget
om de indlæg, du ville have sendt, netper ... I deler i hvert fald
IP-adresse.

--
Med venlig hilsen,
Martin Kvindal

Fra : netper

Dato : 10-11-02 23:13

Nej nu må i fanmer stoppe, siden hvornår har der været fri jagt på alle.

Det kan sku ik være rigtig at nogen kan komme og fyre sådan noget pis
af.

:(((((((((((((((((((

http://www.kandu.dk/

Fra : ram2

Dato : 10-11-02 23:22

"Martin Kvindal" skrev d. 10-11-02 22:30 dette indlæg :

> [...]
meget
> om de indlæg, du ville have sendt, netper ... I deler i hvert fald

Godt gået Sherlock.
Jeg har ikke meget forstand på det med IP adresser, men nu ved jeg da,
at du heller ikke har.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Kvindal

Dato : 11-11-02 08:50

ram2 wrote:
> [...]

Av. Beklager, netper og ram2 - jeg tog fejl. Vidste ikke at al Kandu
kommer fra samme adresse.

Mvh. Martin

Fra : ram2

Dato : 11-11-02 10:51

"Martin Kvindal" skrev d. 11-11-02 08:50 dette indlæg :
> Av. Beklager, netper og ram2 - jeg tog fejl. Vidste ikke at al Kandu
> kommer fra samme adresse.
-----------

Erare humanum est.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 11-11-02 16:32

Martin Kvindal wrote:

> [...]
> nyhedsgrupper. - Jeg vil tro at hans indlæg vil minde forbløffende meget
> om de indlæg, du ville have sendt, netper ... I deler i hvert fald

Klart nok - de bruger ikke Newsreaders - men kandu.dk - så de har egentlig
ikke noget at gøre i Usenet-grupperne.
Jeg gider ikke svare nogle der sender beskeder fra kandu.dk (det har jeg
tidligere givet udtryk for-og begrundet)
Så de kan da bare svine mig til - alt det de vil med deres tåbeligheder (se
de andre inlæg fra "ram2)
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : ram2

Dato : 10-11-02 20:35

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 10-11-02 17:21 dette indlæg :

> [...]
> hjemmesider, så må de jo have kopieret fra dig, og så er det dig der
> er den forurettede og jeg vil med glæde give dig en undskyldning her i
--------------------------

Ved du hvad Trine - Der blev spurgt på en opskrift, og ikke hvorvidt det
var lovligt at videregive en opskrift uden ophavsretsangivelse - Så
gider du lige klappe hesten og finde at andet sted at sidde og onanere
din intrigante bedreviden.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 11-11-02 07:05

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> hjemmesider, så må de jo have kopieret fra dig, og så er det dig der
> er den forurettede og jeg vil med glæde give dig en undskyldning her i

Du skal ikke undskylde - jeg kan da finde en af mine opskifter på hjemmesiden
- den er direkte stjålet fra Mortens opskrifter.
Retten hedder "Indianerhashis" og den eneste ændring der er foretaget, er at
mit navn, som indehaver af copyrighten er fjernet.

Begge dele er klart imod loven om ophavsret.
Ophavsretten tilhører alene frembringeren - det være sig tekst, tegning,
foto, ide - o.s.v.
Jeg har givet Mortens opskriftsamling lov til at bringe min opskrift - og
ikke andre - man har selvfølgelig lov til at lave maden efter min opskrift -
men ikke at gengive den andre steder end jeg giver tilladelse til.

Jeg arbejder som tegner/grafiker og har nu og da opdaget at nogen har "lånt"
en af mine tegninger til brug i kommercielle tryksager.
Jeg har så sendt en regning min. 1000,- kr., og givet en frist på 8 dage til
at betale. Betales der ikke indenfor tidsfristen ryger den direkte til
advokaten, der slikker sig om munden og smækker yderligere 1000,- kr. på.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : ram2

Dato : 11-11-02 08:47

"Villy Erichsen" skrev d. 11-11-02 07:05 dette indlæg :

> [...]
er at
> mit navn, som indehaver af copyrighten er fjernet.

Det er rent plat fra din side.
Hvis loven giver dig medhold i en sag som denne, må det siges at være et
eklatant tilfælde af misbrug af en lov, som er lavet med et formål, men
udnyttes til andet.

Hvis du kan få medhold i en sag som denne, kan enhver der udbreder
metoden til, hvordan man hælder et glas koldt vand op retsforfølges.

Den intrigant korrekte Trine, må så også påregne en retssag, i
forbindelse med hendes begavede "opskrift" på sammensyning af karklude
til grydelapper. Det er der sikkert én der har fundet på før hende.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : ram2

Dato : 11-11-02 09:33

> [...]
er at
> mit navn, som indehaver af copyrighten er fjernet.
------------------------

PS.
Jeg har efterfølgende kigget på dine "gastronomiske kunstværker" i
Mortens opskrifter.
Det eneste du har foretaget dig i forbindelse med oprettelse af disse
opskrifter, er at tilføje dit navn, samt bytte lidt rundt på nogle ord.

Samtlige opskrifter er "trivial" opskrifter, der kendes af ethver barn
der har haft madlavning i skolen.

Ærlig talt, hvis du ønsker at copyrighte noget, så opfind det selv. Det
andet er plat.

Ram2

http://www.kandu.dk/