Hente variabel på Nettet og bruge den i VB~
Fra : Pierre Neubert

Dato : 10-11-02 12:18

Hej

Jeg har brug for, at et VB program henter en værdi fra en variabel på
Nettet, og derefter bruger denne værdi i sin videre afvikling.
Er det muligt overhovedet at overføre en sådan variabel fra Nettet til VB?

På forhånd tak!

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-02 14:11

Kommer an på, hvilket Net

Internet Lokalnet eller lysnet..

mvh

Krabsen

Fra : Pierre Neubert

Dato : 10-11-02 14:48

Very funny
Internettet - naturligvis.

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-02 15:42

Ok - men det kunne nu osse have været firmaets lokalnet. - den tredie
mulighed kunne jeg ikke holde tilbage

Så kommer et nyt spørgsmål:
Hente på nettet? I hvilken form _ligger_ oplysningen på nettet. På en
hjemmeside, der skal 'skrælles' - eller i en database, der skal forespørges?

Et eller andet sted har jeg liggende et VB-program, der kan sende en
forespørgsel til eks. Krak og udtrække navne m.v. fra svarsiden - er det
noget i den retning?

Fra : Pierre Neubert

Dato : 10-11-02 15:59

Hej igen

Jeg skal lave en forespørgsel i en database der ligger på Internettet. Det
gør jeg via en ASP side, der så holder variabelværdien.
Det er denne variabelværdi jeg skal have tilbage igen og bruge i VB
programmet.

Kan du hjælpe?

På forhånd mange tak!

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-02 16:06

Desværre ikke - har aldrig prøvet det. Det kommer vel osse an på, hvilken
type database - og hvad er access-mulighederne til denne base. Findes der en
html-side, der returnerer netop det undhold, du efterspørger?

Til orientering ligger der på http://www.gkr.dk/vbapp/krak_pak.exe
kildekoden til et VB3-program, der sender forespørgsel til en URL, modtager
HTML-siden retur og parser denne.

Programmet er ikke brugt i et par år, bygget til Krak's tidligere
sidelayout, og derfor 'købt som beset'.

Men det viser en teknik, der kan anvendes.

Fra : Ace

Dato : 12-11-02 15:06

Den kode ville være genial, kombineret med "Vis nummer" fra
http://www.blichfeldt.dk/ / http://www.brinck.dk/

Fra : Pierre Neubert

Dato : 10-11-02 16:54

Hej igen

Lader til, at mit sidste indlæg purløst forsvandt , så her er jeg igen.

Jeg laver et opslag i en database med en ASP side, der så holder en
variabel.
Det er denne variabel jeg skal have tilbage i mit Visual Basic program.

Håber du kan hjælpe.

På forhånd mange tak.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-11-02 16:57

> Kommer an på, hvilket Net
>
> Internet Lokalnet eller lysnet..

Hm! Jeg kunne nu godt tænke mig af vide hvordan man henter den fra
lysnettet )

Er der forskel på om man bruger sparepærer eller ej ??

MVH
Bjarne

Fra : Krabsen

Dato : 11-11-02 16:59

Det er meget enkelt, kræver blot et søm, men fungerer kun på variable af
typen Boolean:

Put sømmet i stikkontakten. Rammer man fasen, returneres True, ellers
False..

/Krabsen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-11-02 17:08

> Det er meget enkelt, kræver blot et søm, men fungerer kun på variable af
> typen Boolean:
>
> Put sømmet i stikkontakten. Rammer man fasen, returneres True, ellers
> False..

Virker fint, nu har jeg prøvet, men skal den ryge såden, bare fordi
variablen er True -:)))

Mvh
Bjarne

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 12-11-02 12:07

On Mon, 11 Nov 2002 17:07:42 +0100, "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk>
wrote:

>"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

>Virker fint, nu har jeg prøvet, men skal den ryge såden, bare fordi
>variablen er True -:)))

Det er en feil i MS-compiler'en.
Den bruker HighByte i stedenfor LowByte ved True
- derav for høy spenning.

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-11-02 16:55

> [...]
> Nettet, og derefter bruger denne værdi i sin videre afvikling.
> Er det muligt overhovedet at overføre en sådan variabel fra Nettet til VB?

Ja det er endda meget nemt, med Inet kontrollen kan du læse direkte i en
tekstfil du har lagt på din hjemmeside.

Du kan også med browser kontrollen læse fra en webside og så bruge evt.
split funktionen til at udtrække bestemte data.

Du kan også conecte til en database og bruge data heri som variabler.

Hvilken metode du bør vælge, afhænger helt af hvad du skal anvende din
funktion til, for mulighederne er mange.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : preben nielsen

Dato : 10-11-02 13:35

"Pierre Neubert" <cherii@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt overhovedet at overføre en sådan variabel fra
Nettet til VB?

Ja.

Nu skal du vist til at forklare os, hvad det egentlig er du skal
lave

> På forhånd tak!

Velbekomme.

--