Statistik om mc-salg
Fra : Oros

Dato : 09-11-02 18:11

Hej folkens

Er der nogen der kan hjælpe mig med at konstatere om R1'eren havde et boom i
salget i forhold til de andre 600 sport-modeller (honda, suki, kawa) i ca.
98 da den kom frem "som kongen" til dem med benz i blodet. Evt. statistik
over mc-salg generelt i de forgangne år!? Jeg kan dælme ikke finde noget
nogen steder!?

mvh, og på forhånd tak!
Rasmus Jensen

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-11-02 18:43

On Sat, 9 Nov 2002 18:10:53 +0100, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

> Evt. statistik
>over mc-salg generelt i de forgangne år!? Jeg kan dælme ikke finde noget
>nogen steder!?

Det kan jeg heller ikke,og jeg har ledt før ...men-men Motorcykel
Importør Foreningen (og de enkelte importører naturligvis) ligger inde
med tallene og frigiver undertiden nogle af dem til journalister i
forbindelse med div. artikler.Du kan da prøve at kontakte dem :

http://www.mclf.dk/mc-importoerer.html

I wouldn't hold my breath though.....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Michael Kristensen

Dato : 09-11-02 21:22

Prøv motorkontoret. De må vide, hvor mange MCer der er blevet registreret i
Danmark år for år. Har får set oversigter i aviser med hvor mange af de
forskellige modeller der er blevet solgt.

De sidste par år har det været Suzuki gs500 og SV650s, der har topper
modellisten

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Richard Pade

Dato : 09-11-02 21:54

Oros wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at konstatere om R1'eren havde et boom i
> salget i forhold til de andre 600 sport-modeller (honda, suki, kawa) i ca.

Wauv, er det virkelig kun en 600'er, R1'en - respekt. *LOL*

Richard

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-02 23:25

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at konstatere om R1'eren havde et boom
> salget i forhold til de andre 600 sport-modeller (honda, suki, kawa) i ca.
> 98 da den kom frem "som kongen" til dem med benz i blodet.

Der er gået ged i din sammenligning. R1'en er på 1000cc, og nok ikke i
særlig konkurrence med 600cc sport modeller. Mener du R6 eller mener du de
andre 1000cc sport modeller?

Rittig
(Som under alle omstændigheder ikke kender svaret)

Fra : Oros

Dato : 10-11-02 13:23

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> Der er gået ged i din sammenligning. R1'en er på 1000cc, og nok ikke i
> særlig konkurrence med 600cc sport modeller. Mener du R6 eller mener du de
> andre 1000cc sport modeller?

Ja ok! Den var ikke så heldig. Værst af alt var at jeg faktisk mente i
forhold til 900-klassen af de andre sportsmaskiner. Men R1'eren har jo en
tusse mere i volume, så er det jo klart man får mest ud af den!? Hmm...

> (Som under alle omstændigheder ikke kender svaret)

Nej ok, nu begynder jeg at forstå hvorfor jeg intet fandt...
Men kan folk ud af hovedet bekræfte eller afkræfte at den R1'er gik som
varmt brød da den blev introduceret? Altså nærmest solgte lige så godt som
de 3 andres 900-klasse tilsammen eller noget? Ser i mange af dem på gaden i
forhold til de andre mærkers nyere modeller?

mvh
Rasmus Jensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-11-02 16:24

> [...]
> de 3 andres 900-klasse tilsammen eller noget? Ser i mange af dem på gaden
> forhold til de andre mærkers nyere modeller?

Som sagt, min eneste viden på området er de motorcykler jeg ser i trafikken,
men der ser man da ikke markant flere R1 end andre mærkers topmodeller, syns
jeg.

Rittig

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 10-11-02 16:33

> [...]
trafikken,
> men der ser man da ikke markant flere R1 end andre mærkers topmodeller,

Ditto

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 00:38

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> trafikken,
> syns
> >

> Ditto

Men man ser dem da på racerbanerne?

--
Jørgen
(som hemmeligt bander over, at der aldrig er nogen BSA, der vinder

Fra : Per Emborg

Dato : 11-11-02 00:48

Hmmm Så er det fordi i ikke bor i Skanderborg hvor John Bille sælger Yamaha
fordi han har dælme solgt mange R6 og R1 her mon ikke vi har 15 her i
klubben ud af 64 MCer

Honda X-Eleven
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 00:51

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm Så er det fordi i ikke bor i Skanderborg hvor John Bille sælger
Yamaha
> fordi han har dælme solgt mange R6 og R1 her mon ikke vi har 15 her i
> klubben ud af 64 MCer

Nåh, det var dér, de blev af

--
Jørgen