Genoprettelse af slettet partitioner
Fra : Ole Clasen

Dato : 09-11-02 15:10

Hej jeg hedder Ole.

Jeg håber at nogen i denne NG kan hjælpe mig med mit problem.
Jeg er kommet til at slette en Primær partition med fdisk.exe (win98SE),
og det kan ikke diskuteres at det var sku' da dumt at gøre det !!!

Partitionen er som sagt en primær partition på ca. 60 GB (100 %, FAT32),
derudover har jeg ikke foretage noget på disken endnu. Disken er en IBM
Deskstar, men det har sikkert ingen betydning her ??, just in case.

Jeg har selvfølgelig brugt en del timer på at finde et program på nettet der
kunne rekonstruere min partition. Der findes også en del programmer men
kun til downloadning i demomodes, øv. De programmer jeg har prøvet har
været programmer på en bootdisk, da jeg tænker at det er bedst at
rekonstruere
partitionen i DOS-mode da den er slettet i samme mode.

I derude i denne NG vil rede mit data-omdømme blandt familie og venner
hvis I kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Venlig hilsen

Ole

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 09-11-02 20:52

"Ole Clasen" <olene@adslhome.dk> wrote in

> Jeg håber at nogen i denne NG kan hjælpe mig med mit problem.
> Jeg er kommet til at slette en Primær partition med fdisk.exe

Har du set om xfdisk[1] kan hjælpe dig? Jeg mener at have brugt den efter
en tilsvarende bummert.

[1] http://www.mecronome.de/xfdisk/download.html

--
Knud