/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Re: Tro på tv lørdag
Fra : Ole Madsen


Dato : 09-11-02 14:56


"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message news:...
>
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> news:aqgk1h$nod$1@dknews.tiscali.dk...
> > "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3dcbc84a$0$49986$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> >
> > [ ... ]
> > > Jeg har læst den, men finder ikke at være overbevist om det
> > > du skriver
> > >
> > > Jeg tror aldrig at vi bliver enige, vi kan kun sige til Gud, giv mig
> > > åbenbarelse af dit ord, så jeg forstår det som det ret er.
> >
> > Hvis du virkelig er indstillet på at Gud skal åbenbare sit ords
> > sandhed for dig, så vil jeg stærkt anbefale dig endnu engang grundigt
> > at læse både http://sdanet.dk/profet-daniel.htm og især msgid:
> > news:aqfve9$mhr$1@dknews.tiscali.dk.
> >
> > Den sidste indeholder en meget præcis gennemgang af hvorfor perioden
> > *IKKE* kan starte årstallet 445 f.Kr. og derfor heller *IKKE* passer
> > med profetien.
> >
> > Prøv om du er i stand til at afvise de meget _velunderbyggede_ og
> > _stærke_ argumenter for at perioden starter i kong Artaxerxes 7.
> > regeringsår i året 457 f.Kr.
>
>
>
>
>
> Cyrus 537 bc.
>
> Ezr 1:1 Og i Perserkongen Kyros's første Regeringsår vakte HERREN, for at
> hans Ord gennem Jeremias's Mund kunde opfyldes, Perserkongen Kyros's Ånd,

> han lod følgende udråbe i hele sit Rige og desuden kundgøre ved en
> Skrivelse:
> Ezr 1:2 Perserkongen, Kyros gør vitterligt: Alle Jordens Riger har HERREN,
> Himmelens Gud, givet mig; og han har pålagt mig at bygge ham et Hus i
> Jerusalem i Juda.
> Ezr 1:3 Hvem iblandt eder, der hører til hans Folk, med ham være hans Gud,
> og han drage op til Jerusalem i Juda og bygge HERRENs, Israels Guds, Hus;
> han er den Gud, som bor i Jerusalem;
> Ezr 1:4 og alle Steder, hvor de tiloversblevne bor som fremmede, skal
> Beboerne støtte dem med Sølv, Guld, Heste og Kvæg, bortset fra de
frivillige
> Gaver til Guds Hus i Jerusalem.
>
> for at bygge Guds tempel
>
>
>
> Darius
>
> Ezr 6:1 Så gave Kong Darius Befaling til at se efter i Skatkammeret, hvor
> man i Babel gemte Dokumenterne;
> Ezr 6:2 og man fandt da i Borgen i Ameta i Landsdelen Medien en
Skriftrulle,
> hvori der stod: "Til Ihukommelse.
> Ezr 6:3 I sit første Regeringsår udstedte Kong Kyros følgende Befaling:
> Gudsbuset i Jerusalem skal genopbygges, for at man der kan ofre Slagtofre
og
> frembære Guds Ildofre; det skal være tresindstyve Alen højt og
tresindstyve
> Alen bredt
> Ezr 6:4 med tre Lag Kvadersten og eet Lag Bjælker; Omkostningerne udredes
af
> Kongens Hus.
> Ezr 6:5 Desuden skal Gudshusets Guld- og Sølvkar, som Nebukadnezar borttog
> fra Helligdommen i Jerusalem og førte til Babel, gives tilbage, og de skal
> bringes tilbage til deres Plads i Helligdommen i Jerusalem, og du skal
sætte
> dem ind i Gudshuset!
>
> Ezr 6:8 Og hermed giver jeg Påbud om, hvorledes I skal stille eder over
for
> disse Jødernes Ældste med Hensyn til Opførelsen af dette Gudshus: Af
Kongens
> Skatteindtægter fra Landene hinsides Floden skal Omkostningerne nøjagtigt
> udredes til disse Mænd, og det ufortøvet;
>
> Ezr 6:12 Og den Gud, der har ladet sit Navn bo der, han slå enhver Kon ge
og
> ethvert Folk til Jorden, som rækker Hånden ud for at over træde denne
> Forordning og øde lægge dette Gudshus i Jerusalem. Jeg, Darius, giver
dette
> Påbud; lad det blive nøje udført!
>
>
>
> Artaxerxes 458 bc
>
>
> Ezr 7:11 Dette er en Afskrift, af den Skrivelse, Kong Artaxerxes medgav
> Præsten Ezra den Skriftlærde, den skriftlærde Kender af Bøgerne med
HERRENs
> Bud og Anordninger til Israel:
> Ezr 7:12 Artaxerxes, Kongernes Konge, til Præsten Ezra, den skriftlærde
> Kender af Himmelens Guds Lov, og så videre:
> Ezr 7:13 Hermed giver jeg Tilladelse til, at enhver af Israels Folk og
dets
> Præster og Leviter i mit Rige, der er til Sinds at drage til Jerusalem, må
> drage med dig,
> Ezr 7:14 al den Stund du af Kongen og hans syv Rådgivere sendes for at
> undersøge Forholdene i Judæa og Jerusalem på Grundlag af din Guds Lov, som
> er i din Hånd,
> Ezr 7:15 og for at bringe det Sølv og Guld derhen, som Kongen og hans
> Rådgivere frivilligt har givet Israels Gud, hvis Bolig er i Jerusalem,
> Ezr 7:16 og alt det Sølv og Guld, som du får rundt om i Landsdelen Babel,
> tillige med de frivillige Gaver fra Folket og Præsterne, der giver
> frivillige Gaver til deres Guds Hus i Jerusalem.
> Ezr 7:17 Derfor skal du samvittighedstuldt for disse Penge købe Tyre,
Vædre
> og Lam med tilhørende Afgrøde- og Drikofre og ofre dem på Alteret i eders
> Guds Hus i Jerusalem;
> Ezr 7:18 og hvad du og dine Brødre finder for godt at gøre med det Sølv og
> Guld, der bliver tilovers, det må I gøre efter eders Guds Vilje.
> Ezr 7:19 De Kar, der skænkes dig til Tjenesten i din Guds Hus, skal du
> afgive og stille for Israels Guds Åsyn i Jerusalem.
> Ezr 7:20 Og de andre nødvendige Udgifter til din Guds Hus, som det
tilfalder
> dig at udrede, må du udrede af det kongelige Skatkammer.
> Ezr 7:21 Jeg, Kong Artaxerxes, giver hermed den Befaling til alle
Skatmestre
> hinsides Floden: Alt, hvad Præsten Ezra, den skriftlærde Kender af
Himmelens
> Guds Lov, kræver af eder, skal nøjagtigt ydes
> Ezr 7:22 indtil 100 Sølvtalenter, 100 Kor Hvede, 100 Bat Vin, 100 Bat Olie
> og Salt i ubegrænset Mængde.
> Ezr 7:23 Alt, hvad der er påbudt af Himmelens Gud, skal punktligt ydes til
> Himmelens Guds Hus, at der ikke skal komme Vrede over Kongens og hans
> Sønners Rige.
> Ezr 7:24 Og det være eder kundgjort, at ingen har Ret til at pålægge nogen
> af Præsterne, Leviterne, Tempelsangerne, Dørvogterne, Tempeltrællene eller
> overhovedet nogen, der er sysselsat ved dette Guds Hus, Skat, Afgift eller
> Skyld!
> Ezr 7:25 Men du, Ezra, skal i Kraft af Guds Visdom, som er i din Hånd,
> indsætte Dommere og Retsbetjente til at dømme alt Folket hinsides Floden,
> alle dem, som kender, din Guds Lov; og hvem der ikke kender den, skal I
> undervise deri.
> Ezr 7:26 Og enhver, der ikke handler efter din Guds Lov og Kongens Lov,
over
> ham skal der samvittighedsfuldt fældes Dom, være sig til Død,
> Landsforvisning, Pengebøde eller Fængsel.
>
>
> Opbygning af templet
>
>
>
>
> Artaqxerxes 445 bc
>
> Neh 2:5 og jeg sagde til Kongen: "Hvis Kongen synes, og hvis din Tjener er
> dig til Behag, beder jeg om, at du vil lade mig rejse til Juda, til den
By,
> hvor mine Fædres Grave er, og lade mig bygge den op igen!
> Neh 2:6 Da sagde Kongen til mig, medens Dronningen sad ved hans Side:
"Hvor
> længe vil den Rejse vare, og hvornår kan du vende tilbage? Og da Kongen
> således fandt for godt at lade mig rejse, opgav jeg ham en Tid.
> Neh 2:7 Og jeg sagde til Kongen: Hvis Kongen synes, så lad mig få Breve
med
> til Statholderne hinsides Floden, så de lader mig drage videre, til jeg
når
> Juda,
> Neh 2:8 og et Brev til Asaf, Opsynsmanden.over den kongelige Skov, at han
> skal give mig Træ til Bjælkeværket i Tempelborgens Porte og til Byens Mur
og
> det Hus, jeg tager ind i! Det gav Kongen mig, eftersom min Guds gode Hånd
> var over mig.
>
> Neh 2:17 Men nu sagde jeg til dem: I ser den Ulykke, vi er i, hvorledes
> Jerusalem er ødelagt og Portene opbrændt; kom derforog lad os opbygge
> Jerusalems Mur, så vi ikke mere skal være til Spot!
> Neh 2:18 Og da jeg fortalte dem, hvorledes min Guds gode Hånd havde været
> over mig, og om de Ord, Kongen havde talt til mig, sagde de: Lad os gøre
os
> rede og bygge! Og de tog sig sammen til det gode Værk.
>
> Opbygning af Jerusalem
>
> > Endvidere mangler du at påvise helt præcist ud fra hvilke tekster i
> > Daniel kapitel 9 (eller andre tekster) der giver en klar instruktion
> > af at perioden på 70 "uger af år" (490 år afskåret og afmålt) der var
> > tildelt jødefolket, skal opdeles i flere perioder.
>
> Dan 9:26 Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet bortryddes
uden
> Dom, og Byen og Helligdommen skal ødelægges tillige med en Fyrste. Og
Enden
> kommer med Oversvømmelse, og indtil Enden skal der være Krig, den
fastsatte
> Ødelæggelse.
>
>
> Her tales der om tiden fra Jesus til den sidste uge
>
>
>
>
>
> Dan 9:27 Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge, og i Ugens sidste
> Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer ophøre, og Ødelæggelsens
> Vederstyggelighed skal sættes på det hellige Sted, indtil den fastsatte
> Undergang udøser sig over Ødelæggeren.
>
>
> Læs dette
>
> og Lukas 21, hvor der står om hvad Jøderne skal igennem
> Rev 12:1 Og et stort Tegn blev set i Himmelen: en Kvinde, iklædt Solen og
> med Månen under sine Fødder og en Krans af tolv Stjerner på sit Hoved.
> Rev 12:2 Og hun var frugtsommelig og skreg i Barnsnød, under Fødselsveer.
> Rev 12:3 Og et andet Tegn blev set i Himmelen, og se, der var en stor,
> ildrød Drage, som havde syv Hoveder og ti Horn og på sine Hoveder syv
> Kroner.
> Rev 12:4 Og dens Hale drog Tredjedelen af Himmelens Stjerner med sig og
> kastede dem på Jorden. Og Dragen stod foran Kvinden, som skulde føde, for
at
> sluge hendes Barn, når hun havde født det.
> Rev 12:5 Og hun fødte et Drengebarn, som skal vogte alle Folkeslagene med
en
> Jernstav; og hendes Barn blev bortrykket til Gud og til hans Trone.
>
>
>
> Her kommer de 3.5 år som står om i Daniel 9.27
>
>
>
> Rev 12:6 Og Kvinden flyede ud i Ørkenen,hvor hun har et Sted beredt fra
Gud,
> for at man skal ernære hende der eet Tusinde, to Hundrede og tresindstyve
> Dage.
> Rev 12:7 Og der blev en Kamp i Himmelen: Mikael og hans Engle gave sig til
> at kæmpe imod Dragen, og Dragen kæmpede og dens Engle.
> Rev 12:8 Men de magtede det ikke, og deres Sted fandtes ikke mere i
> Himmelen.
> Rev 12:9 Og den store Drage blev nedstyrtet; den gamle Slange, som kaldes
> Djævelen og Satan, som forfører den hele Verden, blev nedstyrtet på
Jorden,
> og hans Engle bleve nedstyrtede med ham.
> Rev 12:10 Og jeg hørte en høj Røst i Himmelen sige: Nu er Frelsen og
Kraften
> og Riget blevet vor Guds, og Magten hans Salvedes; thi nedstyrtet er vore
> Brødres Anklager, som anklagede dem for vor Gud Dag og Nat.
> Rev 12:11 Og de have overvundet ham i Kraft af Lammets Blod og i Kraft af
> deres Vidnesbyrds Ord; og de elskede ikke deres Liv, lige til Døden.
> Rev 12:12 Derfor, fryder eder, I Himle, og I, som bo i dem! Ve Jorden og
> Havet! thi Djævelen er nedstegen til eder og har stor Vrede, fordi han
ved,
> at han kun har liden Tid.
> Rev 12:13 Og da Dragen så, at den var styrtet til Jorden, forfulgte den
> Kvinden, som havde født Drengebarnet.
> Rev 12:14 Og den støre Ørns tvende Vinger bleve givne Kvinden, for at hun
> skulde flyve til Ørkenen, til sit Sted, der hvor hun næres en Tid og Tider
> og en halv Tid, borte fra Slangen.
> Rev 12:15 Og Slangen spyede Vand som en Flod ud af sin Mund efter Kvinden
> for at bortskylle hende med Floden.
> Rev 12:16 Og Jorden kom Kvinden til Hjælp; og Jorden åbnede sin Mund og
> opslugte Floden, som Dragen havde udspyet af sin Mund.
> Rev 12:17 Og Dragen vrededes på Kvinden og gik bort for at føre Krig imod
de
> øvrige af hendes Sæd, dem, som holde Guds Bud og have Jesu Vidnesbyrd.
>
>
>
> Isa 54:7 Jeg forlod dig et lidet Øjeblik, men favner dig i stor
> Barmhjertighed;
> Isa 54:8 jeg skjulte i skummende Vrede et Øjeblik mit Åsyn for dig, men
> forbarmer mig med evig Kærlighed, siger din Genløser, HERREN.
>
> Hos 3:4 Thi i lang Tid skal Israeliterne vente uden Konge og Fyrste, uden
> Slagtoffer og, Stenstøtte, uden Efod og Husgud.
> Hos 3:5 Siden skal Israeliterne omvende sig og søge HERREN deres Gud og
> David, deres Konge, og bævende komme til HERREN og hans Velsignelse i de
> sidste Dage.
>
> Her taler Gud om at Israel blev forkastet, men taget tilbage igen
>
> Jeg kan kun sige som jeg gør, da skriften klart giver udtryk for at der er
> et interval imellem Daniel 9.26 og 27
>
> Ole
>
>



 
 
Andreas Falck (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 15-11-02 12:31

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3dcd13e4$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message news:...

> > > Jeg har læst den, men finder ikke at være overbevist om
> > > det du skriver
> > >
> > > Jeg tror aldrig at vi bliver enige, vi kan kun sige til Gud,
> > > giv mig åbenbarelse af dit ord, så jeg forstår det som
> > > det ret er.
> >
> > Hvis du virkelig er indstillet på at Gud skal åbenbare sit ords
> > sandhed for dig, så vil jeg stærkt anbefale dig endnu engang
> > > grundigt at læse både http://sdanet.dk/profet-daniel.htm
> > > og især msgid: news:aqfve9$mhr$1@dknews.tiscali.dk.
> >
> > Den sidste indeholder en meget præcis gennemgang af hvorfor
> >p erioden *IKKE* kan starte årstallet 445 f.Kr. og derfor heller
> > *IKKE* passer med profetien.
> >
> > Prøv om du er i stand til at afvise de meget _velunderbyggede_ og
> > _stærke_ argumenter for at perioden starter i kong Artaxerxes 7.
> > regeringsår i året 457 f.Kr.
>
> Cyrus 537 bc.
>
> Ezr 1:1-4 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> for at bygge Guds tempel

Dette er den første "befaling" som det ser ud til at vi tilsyneladende
er helt enige om ikke opfylder de "fordringer" profetien opstiller.

> Darius
>
> Ezr 6:1-5. 8. 12 [ ... bibelteksten klippet ... ]

Dette er så den anden befaling, som jo kun er en bekræftelse af den
første, hvilket vi jo så tilsyneladende også er helt enige om.

> Artaxerxes 458 bc
>
> Ezr 7:11-26 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> Opbygning af templet

Dette er ikke år 458 f.Kr. men år 457 f.Kr.!

Her skriver du "Opbygning af templet", hvilket jo ganske enkelt slet
ikke er rigtigt, hvilket jo tydeligt kan ses når man læser hvad der
rent faktisk står i teksten.

Se mere sidst i dette indlæg!

> Artaqxerxes 445 bc
>
> Neh 2:5-8. 17-18 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> Opbygning af Jerusalem

Dette er ikke år 445 f.Kr. men år 444 f.Kr.

Der er jo intet i denne tekst der gør at den opfylder blot nogle af
kravene for at kunne kaldes en "befaling til genopbyggelse af
Jerusalem".

Se mere sidst i dette indlæg!

> > Endvidere mangler du at påvise helt præcist ud fra hvilke
> > tekster i Daniel kapitel 9 (eller andre tekster) der giver en
> > klar instruktion af at perioden på 70 "uger af år" (490 år
> > afskåret og afmålt) der var tildelt jødefolket, skal opdeles
> > i flere perioder.
>
> Dan 9:26 Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet
> bortryddes uden Dom, og Byen og Helligdommen skal ødelægges
> tillige med en Fyrste. Og Enden kommer med Oversvømmelse,
> og indtil Enden skal der være Krig, den fastsatte Ødelæggelse.
>
> Her tales der om tiden fra Jesus til den sidste uge

Hvor står det, og hvor freaf fremgår det med tydelighed ud fra Dan.
9,25-26 at der skal være dette skel i tid? Vi du påstå at der skal
være et tidsinterval på næsten 2000 år, da må du i selve teksten
påvise hvorfor og hvordan denne opsplitning dolumenteres. Dette har du
hidtil ikke gjort.

> Dan 9:27 Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge, og
> i Ugens sidste Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer ophøre,
> og Ødelæggelsens Vederstyggelighed skal sættes på det hellige
> Sted, indtil den fastsatte Undergang udøser sig over Ødelæggeren.
>
> Læs dette
>
> og Lukas 21, hvor der står om hvad Jøderne skal igennem
>
> Rev 12:1-5 [ ... bibelteksten klippet ... ]

Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan du ser denne
sammenhæng mellem Dan. 9, 27, Luk. 21 og Åb. 12, 1-5.

> Her kommer de 3.5 år som står om i Daniel 9.27
>
> Rev 12:6-17 [ ... bibelteksten klippet ... ]

Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan du ser denne
sammenhæng mellem Dan. 9, 27 og Åb. 12, 6-17.

I Dan. 9, 26-27 er der tale om 7 år (en uge af år), og i Åb. 12 6-17
er der tale om 3½ år. Dette er mig bekendt 2 forskellige
talstørrelser!

> Isa 54:7-8 Jeg forlod dig et lidet Øjeblik, men favner dig i stor
> Barmhjertighed; jeg skjulte i skummende Vrede et Øjeblik mit
> Åsyn for dig, men forbarmer mig med evig Kærlighed, siger
> din Genløser, HERREN.
>
> Hos 3:4-5 Thi i lang Tid skal Israeliterne vente uden Konge og
> Fyrste, uden Slagtoffer og, Stenstøtte, uden Efod og Husgud.
> Hos 3:5 Siden skal Israeliterne omvende sig og søge HERREN
> deres Gud og David, deres Konge, og bævende komme til
> HERREN og hans Velsignelse i de sidste Dage.
>
> Her taler Gud om at Israel blev forkastet, men taget tilbage igen

Hvoraf fremgår det, at dette har noget med at indskyde en tidspause på
2000 år mellem vers 26 og 27 i Daniels Bogs 9. kapitel.

> Jeg kan kun sige som jeg gør, da skriften klart giver udtryk for
> at der er et interval imellem Daniel 9.26 og 27

Nej, det fremgår slet ingen steder, ikke ud fra de tekster du har
henvist til, at der skulle være et tidsinterval mellem vers 26 og 27.

Der er en række problemstillinger din udlægning slet ikke nærmer sig
en løsning på.

Det ene af disse ret store problemer er tidspunkterne. Går vi ud fra
året 445/444 f.Kr. da ramler alle tidsangivelserne totalt til jorden,
idet vi når et slutpunkt for de 69 uger (uger af år) eller 483 år, der
intet har med virkeligheden at gøre.

Prøv selv at regne efter: fra år 444 f.Kr. og 483 år frem fører os til
år 38 e.Kr. Hvilke hændelser skete der med Jesus i år 38 e.Kr. - Slet
ingen, for da var det jo allerede 7 år siden at Jesus blev korsfæstet.

En anden meget væsentlig ting du skal lægge mærke til: Der står *IKKE*
i teksten i Dan. 9, 25 at der skal gå 69 uger indtil Fyrsten (Jesus)
skal bortryddes, - men der står at der skal gå 69 uger indtil Fyrsten
(Jesus) *FREMSTÅR*.

Dette er altså en væsentlig forskel fra det du siger!

Desuden er der jo også problematikken omkring hvilken "befaling til
Jerusalems opbyggelse" der skal bruges som udgangspunkt for
tidsperiodens begyndelse.

Du siger den 4. "befaling", - men denne "befaling" er jo slet ikke
nogen befaling overhovedet. Den overholder på ingen måde kravene til
at kunne være en persisk kongelig befaling.

Nehemias får jo blot en rejsetilladelse og nogle fuldmagtsskrivelser
med sig, og han får ingen beføjelser eller myndighed som ikke allerede
var givet til Ezra.

Befalingen til Ezra opfylder alle krav til et persisk kongeligt
dekret. Det giver Ezra bemyndigelse til ikke kun at bygge Templet og
genindføre Tempeltjenesten. Det giver ham tillige myndighed til at
indføre civile love, indsætte dommere og embedsmænd, genopbygge byen
Jerusalem. Kort sagt: dekretet giver Ezra bemyndigelse til at
genetablere den jødiske stat.

Tager du udgangspunkt i året 457 f.Kr. da passer alle detaljerne i
profetien med de faktiske begivenheder der fandt sted:

De 69 uger (483 år) rækker frem til at Fysten skulle fremstå. Dette
skete da Jesus var ca. 30 år gammel i året 27 e.Kr.

Efter de 69 uger (483 år) skulle Fyrsten bortryddes uden dom. Jesus
blev korsfæstet i foråret år 31. Kr. Der står også at midt i uge 70
skal ofringerne ophøre. Dette passer jo også både med profetien og
hvad der skete.

Da Jesus havde gennemført det Sande Offer var der ikke længere brug
for de symbolske ofringer der viste frem til korset. Læs mere om dette
i Hebræerbrevet, især kap. 8 og 9.

Der kunne nævnes en hel række andre detaljer, som hver især og
tilsammen med al ønskelig tydelighed viser at dispensationsteologernes
fejlagtige og fantasifulde tolkning af denne profeti er helt ude i
hampen. Dispensationsteologernes tolkning passer hverken med de
faktiske reelle begivenhder eller den tekst og begivenhedsrækkefølge
der står i profetiens tekst.

Det undrer mig såre at de mange stærke tilhængere af
dispensationstolkningen af denne profeti ikke har ytret sig i denne
debat! Hvorfor mon?

Jeg vil endnu engang opfordre dig til grundigt at studere disse to:

http://sdanet.dk/profet-daniel.htm
news:aqfve9$mhr$1@dknews.tiscali.dk.

Den første giver et samlet helhedsbillede af profetien og de vigtigste
detaljer, samt den sammenhæng den optræder i.

Den sidste giver en grundig gennemgang af hvorfor året 445/444 f.Kr.
slet ikke opfylder profetien, men faktisk giver et forkert og dermed
falskt resultat som slet ikke på nogen måde passer med de fakta
profetien fordrer og de faktiske begivenheder tilsiger.

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


Ole (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 15-11-02 15:12


"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
news:ar2ls0$p3d$1@sunsite.dk...
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dcd13e4$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message news:...
>
> > > > Jeg har læst den, men finder ikke at være overbevist om
> > > > det du skriver
> > > >
> > > > Jeg tror aldrig at vi bliver enige, vi kan kun sige til Gud,
> > > > giv mig åbenbarelse af dit ord, så jeg forstår det som
> > > > det ret er.
> > >
> > > Hvis du virkelig er indstillet på at Gud skal åbenbare sit ords
> > > sandhed for dig, så vil jeg stærkt anbefale dig endnu engang
> > > > grundigt at læse både http://sdanet.dk/profet-daniel.htm
> > > > og især msgid: news:aqfve9$mhr$1@dknews.tiscali.dk.
> > >
> > > Den sidste indeholder en meget præcis gennemgang af hvorfor
> > >p erioden *IKKE* kan starte årstallet 445 f.Kr. og derfor heller
> > > *IKKE* passer med profetien.
> > >
> > > Prøv om du er i stand til at afvise de meget _velunderbyggede_ og
> > > _stærke_ argumenter for at perioden starter i kong Artaxerxes 7.
> > > regeringsår i året 457 f.Kr.
> >
> > Cyrus 537 bc.
> >
> > Ezr 1:1-4 [ ... bibelteksten klippet ... ]
> >
> > for at bygge Guds tempel
>
> Dette er den første "befaling" som det ser ud til at vi tilsyneladende
> er helt enige om ikke opfylder de "fordringer" profetien opstiller.
>
> > Darius
> >
> > Ezr 6:1-5. 8. 12 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> Dette er så den anden befaling, som jo kun er en bekræftelse af den
> første, hvilket vi jo så tilsyneladende også er helt enige om.
>
> > Artaxerxes 458 bc
> >
> > Ezr 7:11-26 [ ... bibelteksten klippet ... ]
> >
> > Opbygning af templet
>
> Dette er ikke år 458 f.Kr. men år 457 f.Kr.!
>
> Her skriver du "Opbygning af templet", hvilket jo ganske enkelt slet
> ikke er rigtigt, hvilket jo tydeligt kan ses når man læser hvad der
> rent faktisk står i teksten.

Så skriv hvor det står





>
> Se mere sidst i dette indlæg!
>
> > Artaqxerxes 445 bc
> >
> > Neh 2:5-8. 17-18 [ ... bibelteksten klippet ... ]
> >
> > Opbygning af Jerusalem
>
> Dette er ikke år 445 f.Kr. men år 444 f.Kr.
>
> Der er jo intet i denne tekst der gør at den opfylder blot nogle af
> kravene for at kunne kaldes en "befaling til genopbyggelse af
> Jerusalem".
>
> Se mere sidst i dette indlæg!

Dan 9:25 Og du skal vide og forstå: Fra den Tid Ordet om Jerusalems
Genrejsning og Opbyggelse udgik, indtil en Salvet, en Fyrste, kommer, er der
syv Uger; og i to og tresindstyve Uger skal det genrejses og opbygges med
Torve og Gader under Tidernes Trængsel.

Dan 9:25 Know therefore and understand, that from the going forth of the
commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince
shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be
built again, and the wall, even in troublous times.


H1697

????

da^ba^r

daw-bawr'

From H1696; a word; by implication a matter (as spoken of) of thing;
adverbially a cause: - act, advice, affair, answer, X any such (thing), +
because of, book, business, care, case, cause, certain rate, + chronicles,
commandment, X commune (-ication), + concern [-ing], + confer, counsel, +
dearth, decree, deed, X disease, due, duty, effect, + eloquent, errand,
[evil favoured-] ness, + glory, + harm, hurt, + iniquity, + judgment,
language, + lying, manner, matter, message, [no] thing, oracle, X ought, X
parts, + pertaining, + please, portion, + power, promise, provision,
purpose, question, rate, reason, report, request, X (as hast) said, sake,
saying, sentence, + sign, + so, some [uncleanness], somewhat to say, + song,
speech, X spoken, talk, task, + that, X there done, thing (concerning),
thought, + thus, tidings, what [-soever], + wherewith, which, word, work.



H1697

????

da^ba^r

BDB Definition:

1) speech, word, speaking, thing

1a) speech

1b) saying, utterance

1c) word, words

1d) business, occupation, acts, matter, case, something, manner

Part of Speech: noun masculine

A Related Word by BDB/Strong's Number: from H1696

Same Word by TWOT Number: 399a




TWOT

399a

dabar

word, speaking, speech, anything, everything, nothing, commandment, matter,
act, event, history, account, buisness, cause, reason,, on account of,
because that



Ordet på dansk og commandment på engelsk, så der er ikke tale om at der
skulle udgå et dekret for at genopbygge Jerusalem



>

> > > Endvidere mangler du at påvise helt præcist ud fra hvilke
> > > tekster i Daniel kapitel 9 (eller andre tekster) der giver en
> > > klar instruktion af at perioden på 70 "uger af år" (490 år
> > > afskåret og afmålt) der var tildelt jødefolket, skal opdeles
> > > i flere perioder.
> >
> > Dan 9:26 Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet
> > bortryddes uden Dom, og Byen og Helligdommen skal ødelægges
> > tillige med en Fyrste. Og Enden kommer med Oversvømmelse,
> > og indtil Enden skal der være Krig, den fastsatte Ødelæggelse.
> >
> > Her tales der om tiden fra Jesus til den sidste uge
>
> Hvor står det, og hvor freaf fremgår det med tydelighed ud fra Dan.
> 9,25-26 at der skal være dette skel i tid? Vi du påstå at der skal
> være et tidsinterval på næsten 2000 år, da må du i selve teksten
> påvise hvorfor og hvordan denne opsplitning dolumenteres. Dette har du
> hidtil ikke gjort.


Dan 9:26 Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet bortryddes uden
Dom, og Byen og Helligdommen skal ødelægges tillige med en Fyrste. Og Enden
kommer med Oversvømmelse, og indtil Enden skal der være Krig, den fastsatte
Ødelæggelse.



En salvat skal bortryddes uden dom, Jesus blev korsfæstet, og byen og
helligdommen ødelagt, Jesus blev korsfæstet i år 32 og byen og helligdommen
ødelagt i år 70








>
> > Dan 9:27 Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge, og
> > i Ugens sidste Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer ophøre,
> > og Ødelæggelsens Vederstyggelighed skal sættes på det hellige
> > Sted, indtil den fastsatte Undergang udøser sig over Ødelæggeren.
> >
> > Læs dette
> >
> > og Lukas 21, hvor der står om hvad Jøderne skal igennem
> >
> > Rev 12:1-5 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan du ser denne
> sammenhæng mellem Dan. 9, 27, Luk. 21 og Åb. 12, 1-5.

Påvis hvor jeg har gjort det


>
> > Her kommer de 3.5 år som står om i Daniel 9.27
> >
> > Rev 12:6-17 [ ... bibelteksten klippet ... ]
>
> Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan du ser denne
> sammenhæng mellem Dan. 9, 27 og Åb. 12, 6-17.
>
> I Dan. 9, 26-27 er der tale om 7 år (en uge af år), og i Åb. 12 6-17
> er der tale om 3½ år. Dette er mig bekendt 2 forskellige
> talstørrelser!


Dan 9:27 Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge, og i Ugens sidste
Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer ophøre, og Ødelæggelsens
Vederstyggelighed skal sættes på det hellige Sted, indtil den fastsatte
Undergang udøser sig over Ødelæggeren.

og i ugens sidste halvdel


> > Isa 54:7-8 Jeg forlod dig et lidet Øjeblik, men favner dig i stor
> > Barmhjertighed; jeg skjulte i skummende Vrede et Øjeblik mit
> > Åsyn for dig, men forbarmer mig med evig Kærlighed, siger
> > din Genløser, HERREN.
> >
> > Hos 3:4-5 Thi i lang Tid skal Israeliterne vente uden Konge og
> > Fyrste, uden Slagtoffer og, Stenstøtte, uden Efod og Husgud.
> > Hos 3:5 Siden skal Israeliterne omvende sig og søge HERREN
> > deres Gud og David, deres Konge, og bævende komme til
> > HERREN og hans Velsignelse i de sidste Dage.
> >
> > Her taler Gud om at Israel blev forkastet, men taget tilbage igen
>
> Hvoraf fremgår det, at dette har noget med at indskyde en tidspause på
> 2000 år mellem vers 26 og 27 i Daniels Bogs 9. kapitel.


> > Jeg kan kun sige som jeg gør, da skriften klart giver udtryk for
> > at der er et interval imellem Daniel 9.26 og 27
>
> Nej, det fremgår slet ingen steder, ikke ud fra de tekster du har
> henvist til, at der skulle være et tidsinterval mellem vers 26 og 27.
>
> Der er en række problemstillinger din udlægning slet ikke nærmer sig
> en løsning på.
>
> Det ene af disse ret store problemer er tidspunkterne. Går vi ud fra
> året 445/444 f.Kr. da ramler alle tidsangivelserne totalt til jorden,
> idet vi når et slutpunkt for de 69 uger (uger af år) eller 483 år, der
> intet har med virkeligheden at gøre.
>
> Prøv selv at regne efter: fra år 444 f.Kr. og 483 år frem fører os til
> år 38 e.Kr. Hvilke hændelser skete der med Jesus i år 38 e.Kr. - Slet
> ingen, for da var det jo allerede 7 år siden at Jesus blev korsfæstet.
>
> En anden meget væsentlig ting du skal lægge mærke til: Der står *IKKE*
> i teksten i Dan. 9, 25 at der skal gå 69 uger indtil Fyrsten (Jesus)
> skal bortryddes, - men der står at der skal gå 69 uger indtil Fyrsten
> (Jesus) *FREMSTÅR*.
>
> Dette er altså en væsentlig forskel fra det du siger!

Det var den eneste gang Jesus tillod at lade sig hylde som Messias, alle
andre gange sagde han at hans tid endnu ikke var kommet



> Desuden er der jo også problematikken omkring hvilken "befaling til
> Jerusalems opbyggelse" der skal bruges som udgangspunkt for
> tidsperiodens begyndelse.
>
> Du siger den 4. "befaling", - men denne "befaling" er jo slet ikke
> nogen befaling overhovedet. Den overholder på ingen måde kravene til
> at kunne være en persisk kongelig befaling.

Du siger befaling, ikke jeg


> Nehemias får jo blot en rejsetilladelse og nogle fuldmagtsskrivelser
> med sig, og han får ingen beføjelser eller myndighed som ikke allerede
> var givet til Ezra.
>
> Befalingen til Ezra opfylder alle krav til et persisk kongeligt
> dekret. Det giver Ezra bemyndigelse til ikke kun at bygge Templet og
> genindføre Tempeltjenesten. Det giver ham tillige myndighed til at
> indføre civile love, indsætte dommere og embedsmænd, genopbygge byen
> Jerusalem. Kort sagt: dekretet giver Ezra bemyndigelse til at
> genetablere den jødiske stat.
>
> Tager du udgangspunkt i året 457 f.Kr. da passer alle detaljerne i
> profetien med de faktiske begivenheder der fandt sted:
>
> De 69 uger (483 år) rækker frem til at Fysten skulle fremstå. Dette
> skete da Jesus var ca. 30 år gammel i året 27 e.Kr.

År 32


> Efter de 69 uger (483 år) skulle Fyrsten bortryddes uden dom. Jesus
> blev korsfæstet i foråret år 31. Kr. Der står også at midt i uge 70
> skal ofringerne ophøre. Dette passer jo også både med profetien og
> hvad der skete.
>
> Da Jesus havde gennemført det Sande Offer var der ikke længere brug
> for de symbolske ofringer der viste frem til korset. Læs mere om dette
> i Hebræerbrevet, især kap. 8 og 9.
>
> Der kunne nævnes en hel række andre detaljer, som hver især og
> tilsammen med al ønskelig tydelighed viser at dispensationsteologernes
> fejlagtige og fantasifulde tolkning af denne profeti er helt ude i
> hampen. Dispensationsteologernes tolkning passer hverken med de
> faktiske reelle begivenhder eller den tekst og begivenhedsrækkefølge
> der står i profetiens tekst.
>
> Det undrer mig såre at de mange stærke tilhængere af
> dispensationstolkningen af denne profeti ikke har ytret sig i denne
> debat! Hvorfor mon?
>
> Jeg vil endnu engang opfordre dig til grundigt at studere disse to:
>
> http://sdanet.dk/profet-daniel.htm
> news:aqfve9$mhr$1@dknews.tiscali.dk.
>

Ole



Andreas Falck (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 15-11-02 16:03

"Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev i en meddelelse
news:ar2van$id3$1@sunsite.dk...
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

[ ... ]
> > Der er jo intet i denne tekst der gør at den opfylder blot nogle
> > af kravene for at kunne kaldes en "befaling til genopbyggelse
> > af Jerusalem".
> >
> > Se mere sidst i dette indlæg!
>
> Dan 9:25 Og du skal vide og forstå: Fra den Tid Ordet om
> Jerusalems Genrejsning og Opbyggelse udgik, indtil en Salvet,
> en Fyrste, kommer, er der syv Uger; og i to og tresindstyve
> Uger skal det genrejses og opbygges med Torve og Gader
> under Tidernes Trængsel.
>
> Dan 9:25 Know therefore and understand, that from the going
> forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto
> the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and
> two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in
> troublous times.

[ klip af ordforklaringer ]

> Ordet på dansk og commandment på engelsk, så der er ikke tale
> om at der skulle udgå et dekret for at genopbygge Jerusalem

Der er så absolut heller ikke noget der taler imod det, slet ikke når
der rent faktisk blev udstedt et sådant persisk kongeligt dekret i
året 457 f.Kr.

Præsten Ezra fik et sådant dekret. Nehemias får kun tilladelse til at
rejse til Jerusalem for at fortsætte det arbejde der allerede var sat
i gang af Ezra. Nehemias får ikke nogen bemyndigelse som ikke allerede
var givet til Ezra.

[ ... ]
> > Hvor står det, og hvor freaf fremgår det med tydelighed ud fra
> >Dan. 9,25-26 at der skal være dette skel i tid? Vi du påstå at
> > der skal være et tidsinterval på næsten 2000 år, da må du i
> > selve teksten påvise hvorfor og hvordan denne opsplitning
> > dolumenteres. Dette har du hidtil ikke gjort.
>
> Dan 9:26 Men efter de to og tresindstyve Uger skal en Salvet
> bortryddes uden Dom, og Byen og Helligdommen skal ødelægges
> tillige med en Fyrste. Og Enden kommer med Oversvømmelse,
> og indtil Enden skal der være Krig, den fastsatte Ødelæggelse.
>
> En salvat skal bortryddes uden dom, Jesus blev korsfæstet,
> og byen og helligdommen ødelagt, Jesus blev korsfæstet i
> år 32 og byen og helligdommen ødelagt i år 70

Der er jo lige det ved det, at profetiens ord om de 69 uger (483 år)
rækker frem til det tidspunkt hvor Messias (Fyrsten) FREMSTÅR.

Selv hvis du regner de 483 år fra år 445 f.Kr., så vil du altså påstå
at Jesus først bliver korsfæstet EFTER år 37 e.Kr.? - Du siger jo
ellers selv at det skete i år 32 e.Kr.

Kan du ikke se at der er noget helt rivende galt i din udlægning. Den
passer jo slet ikke med noget som helst overhovedet!

[ ... ]
> > Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan
> >du ser denne sammenhæng mellem Dan. 9, 27, Luk. 21
> > og Åb. 12, 1-5.
>
> Påvis hvor jeg har gjort det

I dit indlæg msgid news:3dcd13e4$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
hvor du påstår at de 3½ tid (1260 dage) har noget at gøre med den
sidste uge (7 år) fra Dan. 9.

> > > Her kommer de 3.5 år som står om i Daniel 9.27
> > >
> > > Rev 12:6-17 [ ... bibelteksten klippet ... ]
> >
> > Du har ikke forklaret og argumenteret for hvor og hvordan du ser
> > denne sammenhæng mellem Dan. 9, 27 og Åb. 12, 6-17.

Og her er det så igen, - det er dig der påstår en sammenhæng! Vis
hvori den sammenhæng består!

> > I Dan. 9, 26-27 er der tale om 7 år (en uge af år), og i Åb. 12
> > 6-17 er der tale om 3½ år. Dette er mig bekendt 2 forskellige
> > talstørrelser!
>
> Dan 9:27 Og pagten skal ophæves for de mange i een Uge,
> og i Ugens sidste Halvdel skal Slagtoffer og Afgrødeoffer
> ophøre, og Ødelæggelsens Vederstyggelighed skal sættes
> på det hellige Sted, indtil den fastsatte Undergang udøser
> sig over Ødelæggeren.
>
> og i ugens sidste halvdel

Ja, det var jo også det der klart skete da Jesus blev korsfæstet midt
i ugen, altså i år 31 .Kr.

[ ... ]
> > Prøv selv at regne efter: fra år 444 f.Kr. og 483 år frem fører
> > os til år 38 e.Kr. Hvilke hændelser skete der med Jesus i år
> > 38 e.Kr. - Slet ingen, for da var det jo allerede 7 år siden at
> > Jesus blev korsfæstet.
> >
> > En anden meget væsentlig ting du skal lægge mærke til: Der står
> > *IKKE* i teksten i Dan. 9, 25 at der skal gå 69 uger indtil
> > Fyrsten (Jesus) skal bortryddes, - men der står at der skal
> > gå 69 uger indtil Fyrsten (Jesus) *FREMSTÅR*.
> >
> > Dette er altså en væsentlig forskel fra det du siger!
>
> Det var den eneste gang Jesus tillod at lade sig hylde som Messias,
> alle andre gange sagde han at hans tid endnu ikke var kommet

Ja, de 483 år udløber da Jesus FREMSTÅR. Og 3½ år senere, midt i
"ugen" (perioden på 7 år) bliver han korsfæstet.

Dette passer jo slet ikke sammen med din udlægning. Ifølge den skulle
Jesus, hvis vi altså regner fra det fejlagtige årstal 445 r.Kr.
fremstå i år 37 e.Kr. og så blive korsfæstet 3½ år senere i år 40
e.Kr.!

Kan du da slet ikke se at dine tale og udlægninger slet ikke passer
sammen overhovedet?

> > Desuden er der jo også problematikken omkring hvilken "befaling
> > til Jerusalems opbyggelse" der skal bruges som udgangspunkt for
> > tidsperiodens begyndelse.
> >
> > Du siger den 4. "befaling", - men denne "befaling" er jo slet ikke
> > nogen befaling overhovedet. Den overholder på ingen måde
> > kravene til at kunne være en persisk kongelig befaling.
>
> Du siger befaling, ikke jeg

Men ikke desto mindre er det et faktum at "ordet om Jerusalems
genopbygning" til Nehemias i år 445/444 f.Kr. slet ikke passer med
noget som helst. Skulle dette årstal passe ville Jesus FREMSTÅ i år
37/38 e.Kr. og blive korsfæstet i år 40/41 e.Kr..

Kan du da slet ikke se at intet at dette passer overhovedet, og at der
er noget helt galt med dine årstal og tidsperioder? - Det burde jo
være ganske tydeligt og klart for enhver!

> > Tager du udgangspunkt i året 457 f.Kr. da passer alle detaljerne i
> > profetien med de faktiske begivenheder der fandt sted:
> >
> > De 69 uger (483 år) rækker frem til at Fysten skulle fremstå.
> > Dette skete da Jesus var ca. 30 år gammel i året 27 e.Kr.
>
> År 32

Nej Ole, tager du udgangspunkt i år 457 f.Kr. da FREMSTOD Jesus og
begyndte sin gerning da han var ca. 30 år gammel i år 27 e.Kr., det
tidspunkt hvor de 69 uger (483 år) slutter, og han blev korsfæstet 3½
år senere i foråret år 31 e.Kr., altså midt i den efterfølgende uge
(uge 70)!

Tager du udgangspunkt i DIT årstal 445 f.Kr. da ville Jesus FREMSTÅ i
år 37 e.Kr. og blive korsfæstet 3½ år senere i år 40 e.Kr.

Kan du da slet ikke se at dine årstal og tidsperioder under INGEN
omstændigheder passer med noget som helst?

Det er altså en kendsgerning og et faktum at 483 år fra 457 f.Kr.
rækker frem til år 27 e.Kr. hvor Jesus gerning begynder.

Det er ligeledes en kendsgerning og et faktum at 483 år fra 445 f.Kr.
rækker frem til år 37 e.Kr. - altså mange år efter at Jesus både var
korsfæstet og genopstået!

Enten må du bøje dig for fakta og kendsgerninger, eller også må du
erkende at du benægter fakta og er bedøvende ligeglad med
kendsgerninger!

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


Ole (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 15-11-02 16:27

>
> Enten må du bøje dig for fakta og kendsgerninger, eller også må du
> erkende at du benægter fakta og er bedøvende ligeglad med
> kendsgerninger!

Jeg gider ikke at diskuttere mere, du læser jo ikke det man skriver, og
roder rundt i det

Ole



Andreas Falck (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 15-11-02 17:01

"Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev i en meddelelse
news:ar33v6$dgb$1@sunsite.dk...

[ ... ]
> Jeg gider ikke at diskuttere mere,

Det står jo enhver frit at stoppe sin deltagelse i en debat når som
helst

> du læser jo ikke det
> man skriver, og roder rundt i det

Hvor råder jeg rund i det? - Jeg forholder mig nøgternt til at der
skulle gå 483 år fra periodens start og indtil en Fyrste fremstår!

Ifølge det årstal jeg bruger (457 f.Kr.) fremstår Jesus præcis 483 år
senere i år 27 e.Kr. Ifølge det årstal du bruger ville Jesus altså
først fremstå i år 37 e.Kr (483 år efter startpunktet i 445 f.Kr.).
Samtidig påstår du at han blev korsfæstet i år 32.

Hvordan kan det lade sig gøre at han bliver korsfæstet 5 år FØR han
fremstår offentligt? - Kan du give en fornuftig og sammenhængende
forklaring af denne selvmodsigelse?

Det er nu altså en lidt hård beskyldning du der kommer med!

Men det der er fakta i vores debat hidtil er at dine årstal og
tidsperioder ikke stemmer.

Du vil have at perioden starter i år 445 f.Kr. - Dette medfører at
Jesus skulle begynde sin gerning i år 37 e.Kr. 483 år senere. Og dette
medfører også at han skulle være blevet korsfæstet i år 40 e.Kr.

Du kan jo ikke se bort fra den *KENDSGERNING* at der skal gå 483 år
fra periodens start og indtil Jesus fremstår!

Har du en forklaring på dette?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://af.skrift.dk


Ole (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 15-11-02 20:23


"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
news:ar35p9$fth$1@dknews.tiscali.dk...
> "Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev i en meddelelse
> news:ar33v6$dgb$1@sunsite.dk...


Vi starter med Daniel 9

Kan du sige mig hvor der står noget om et dekret i det kapittel?

Ole



Ole (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 15-11-02 20:42


"Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> wrote in message
news:ar3hhu$8n8$1@sunsite.dk...
>
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> news:ar35p9$fth$1@dknews.tiscali.dk...
> > "Ole" <ikanikkeskrivetilmig@danmark.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ar33v6$dgb$1@sunsite.dk...
>
>
> Vi starter med Daniel 9
>
> Kan du sige mig hvor der står noget om et dekret i det kapittel?


Dan 9:25 Og du skal vide og forstå: Fra den Tid Ordet om Jerusalems
Genrejsning og Opbyggelse udgik, indtil en Salvet, en Fyrste, kommer, er der
syv Uger; og i to og tresindstyve Uger skal det genrejses og opbygges med
Torve og Gader under Tidernes Trængsel.

Dan 9:25 Know therefore and understand, that from the going forth of the
commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince
shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be
built again, and the wall, even in troublous times.


H1697

????

da^ba^r

daw-bawr'

From H1696; a word; by implication a matter (as spoken of) of thing;
adverbially a cause: - act, advice, affair, answer, X any such (thing), +
because of, book, business, care, case, cause, certain rate, + chronicles,
commandment, X commune (-ication), + concern [-ing], + confer, counsel, +
dearth, decree, deed, X disease, due, duty, effect, + eloquent, errand,
[evil favoured-] ness, + glory, + harm, hurt, + iniquity, + judgment,
language, + lying, manner, matter, message, [no] thing, oracle, X ought, X
parts, + pertaining, + please, portion, + power, promise, provision,
purpose, question, rate, reason, report, request, X (as hast) said, sake,
saying, sentence, + sign, + so, some [uncleanness], somewhat to say, + song,
speech, X spoken, talk, task, + that, X there done, thing (concerning),
thought, + thus, tidings, what [-soever], + wherewith, which, word, work.



H1697

????

da^ba^r

BDB Definition:

1) speech, word, speaking, thing

1a) speech

1b) saying, utterance

1c) word, words

1d) business, occupation, acts, matter, case, something, manner

Part of Speech: noun masculine

A Related Word by BDB/Strong's Number: from H1696

Same Word by TWOT Number: 399a




TWOT

399a

dabar

word, speaking, speech, anything, everything, nothing, commandment, matter,
act, event, history, account, buisness, cause, reason,, on account of,
because that



Ordet på dansk og commandment på engelsk, så der er ikke tale om at der
skulle udgå et dekret for at genopbygge Jerusalem


Ole



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste