Problemer med Logitech udstyr på ny PowerM~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-02 13:55

Hejsa,

Jeg har i et godt stykke tid brugt Logitech's trådløse Cordless Desktop
Optical, som indeholder et tastatur og en optisk mus. Det har fungeret
helt perfekt under OS X på min tidligere Cube under 10.1.5 og tidligere.
Jeg fik kun testet 10.2 meget kort på Cuben, så jeg ved ikke, om det er
her problemet ligger.

Jeg har nemlig problemer med mit setup på min nye PowerMac 867MP (MDD),
som selvfølgelig kører 10.2.1. Med jævne mellemrum sker det, at klik med
musen ikke længere registreres og så må jeg hive receiverens stik ud af
min USB-hub og sætte det ind igen. Så fungerer det igen, men måske kun i
10 min. eller 1 time.

Udstyret har altid siddet i den samme USB-hub og jeg har også prøvet at
sætte det direkte på maskinens USB-porte, men resultatet er det samme.
På min PC'er, hvor jeg bruger det samme tastatur (det er derfor jeg
bruger HUB'en, da den er nærmere end selve maskinen) er der ingen
problemer. Det tyder på, at det enten er et hardware-problem på Mac'en
eller et driverproblem; jeg hælder mest til det sidste, da tastaturet
virker helt fint og musens bevælgelser registreres uden problemer, det
er er kun klik der ikke registreres!

Er der nogen her, der har hørt om noget lignende eller evt. har et
løsningsforslag? Det er r..irriterende!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 09-11-02 19:01

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
>er er kun klik der ikke registreres!
>
>Er der nogen her, der har hørt om noget lignende eller evt. har et

Har du hentet den nyeste driver på logitechs hjemmeside ? Her spiller
det bare med logitech cordless tastatur og mus. (OS 10.2)
Har en enkelt gang været udsat for noget ligende, der er under min mus
en reset dims, sådan en hvor der skal en kulepen til og vupti så var det
plingeling.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-02 22:58

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Har en enkelt gang været udsat for noget ligende, der er under min mus
> en reset dims, sådan en hvor der skal en kulepen til og vupti så var det

Jeg har den nyeste 1.0.3 og jeg har tjekket kommentarerne på
Versiontracker, hvor der tilsyneladende er andre med samme problem som
mig. Det er lidt underligt... Nu er mit tastatur også begyndt at gøre
nykker.

Jeg kommer dog i tanke om, at jeg engang slog noget sikkerhed til på
PC'en, noget er låse tastaturet sammen med den PC, så andre ikke kan
aflytte det. Det har aldrig skabt problemer under 10.1.5 på Cube, men
det kunne være, at jeg lige skulle tjekke om det er stadig er på. Det er
lidt irriterende, at jeg både skiftede maskine og OS samtidig, for så er
det lidt svært at fejlsøge...

Bruger du også 10.2.1?

Fra : Morten

Dato : 10-11-02 03:06

Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote in message news:<3DCD4D66.4050605@worldonline.dk>...
> [...]

Jeg har et Logitech Cordless Desktop Deluxe, samme maskine og samme
system, og fuldstændig samme problem. Det sker ret ofte for mig. Jeg
har ikke undersøgt det nærmere da jeg altid har brugt min tegneplade
frem for musen og troede egentlig det var en konflikt ml. Wacom's og
Logitech's drivere, men det er det nok ikke så - bruger du en
tegneplade?

Nogle gange holder tasterne på mit tastatur også og med at virke, men
det sker ikke helt så ofte. Hvis jeg hiver reciverens USB stik ud og
sætter det i igen, virker det altid igen - det er p***e irriterende.

Hvis du ikke bruger en tegneplade må det jo nok være et problem med
Logitech's driver eller et hardware problem med den nye G4 eftersom
jeg bruger samme maskine.

Er der andre der har haft samme problem?

- Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-11-02 11:55

Morten <spam@borg.net> wrote:

> Hvis du ikke bruger en tegneplade må det jo nok være et problem med
> Logitech's driver eller et hardware problem med den nye G4 eftersom
> jeg bruger samme maskine.

Jeg har afinstalleret Logitechs drivere som et forsøg og vil nu se om
problemet dukker op igen. Uheldigvis bliver der byttet om på Æble og Alt
tasterne, men det kan jeg nok leve med et stykke tid. Hvis den slet ikke
laver ballade i dag, så er det helt klart driverne, der er problemet.