? Ang. Yamaha GTS 1000 A
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-11-02 10:34

Hej NG.

Er der nogen der kender lidt til modellen, ved godt at der ikke er solgt ret
mange af dem, men er det noget l*** ?

Den er jo lidt avanceret, så den er nok ikke billig at holde kørende,men
hvis der er nogen der har lidt oplysninger ville jeg blive glad.

Der står en pæn '98, i Næstved til 139.900Kr. Km 30000. iflg. mc revyen
kostede den 224.000 i '98

Er det dyrt/billigt/eller bare prisen ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-11-02 22:22

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Er der nogen der kender lidt til modellen, ved godt at der ikke er solgt
ret
> mange af dem, men er det noget l*** ?
Jeg prøvekørte en i 93 da den lige var kommet frem. Det virkede absolut ikke
som l***. Dengang kostede den 210.000 med ABS så den er blevet relativt
billigere.
Jeg husker noget med et gedigent bundtræk. Motoren var/er baseret på
FZR1000, droslet til ca. 100 hk. Jeg er ret høj, og husker at mine knæ ikke
kunne være inde i se "udskæringer" der var i kåben. Lidt upraktisk. Men
ellers sad jeg godt. Tanken er af plast, så glem alt om magnettanktasker.
En fremragende touringcykel vil jeg mene, lidt for tung til småvejsræs
Touring Nyt havde en test af den dengang.

> Den er jo lidt avanceret, så den er nok ikke billig at holde kørende,men
> hvis der er nogen der har lidt oplysninger ville jeg blive glad.
Jeg tror ikke den er dyrere end så mange andre. Bortset fra den specielle
forhjulsaffjedring, der jo næppe fås uoriginal, er der jo ikke noget der
koster mere end på andre maskiner. Måske lige katalysatoren i udstødningen,
og den forreste bremseskive. Udstødningen er vist iøvrigt rustfri.
Anyway, 30.000 km burde ikke give anledning til de store problemer.

> Der står en pæn '98, i Næstved til 139.900Kr. Km 30000. iflg. mc revyen
> kostede den 224.000 i '98
Puha, en afskrivning på 85 k på 4 år, så er toppen da taget af! Er det en
model med ABS?

> Er det dyrt/billigt/eller bare prisen ?
Jeg synes ikke det virker dyrt, nyprisen taget i betragtning. Men om det er
"prisen" afgøres jo af hvad du kan handle sælger ned i!
Men husk, at da maskinen ikke er så populær kan de måske blive lidt svær at
komme af med igen, hvis du ombestemmer dig.

Asger
ZX-10

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-11-02 16:35

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svaret.

> Puha, en afskrivning på 85 k på 4 år, så er toppen da taget af! Er det en
> model med ABS?

Der bliver jeg dig svar skyldig , jeg troede at de alle var med ABS !

> [...]
at
> komme af med igen, hvis du ombestemmer dig.

Hemm ja, ( tænke mode ) men jeg har ikke travlt, det kan jo være at den står
der til Marts måned , men pæn det var/er den sq

--
Hilsen
Dennis Pedersen