Termostat - Yamaha TDR 125.
Fra : ML

Dato : 09-11-02 09:54

Er modellen udstyret med kølevandstermostat??

Hvis den er, hvor sidder den så? Og er den nem at skifte?

ML

Fra : wheeler

Dato : 09-11-02 12:45

"ML" <lars.fredenslund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er modellen udstyret med kølevandstermostat??

Jepper - på hjøre side øverst på topstykket!

> Hvis den er, hvor sidder den så?

Og er den nem at skifte?

Jepper

1. løsn spændbåndet på sloangen der fører ned til termostathuset (ligner med
lidt god vilje en tragt som vender på hovedet)

2. termostaten sidder gemt inde i termostathuset som afmonteres ved at løsne
de tre bolte (unbraco)

Det er muligt du kan springe pkt. 1 over ??

3. husk ny pakning, hvis den ser "slidt ud"

Inden du spenderer penge på ny termostat kan du jo lige teste den, det tar
den tid det tager at varme en kop vand op til 80 grader - med en skydelære
skal den gabe 7 mm

Wheeler>

Fra : ML

Dato : 09-11-02 15:21

Takker.

Jeg tror ikke den virker ordentligt. Temp.måleren har meget svært ved at
komme fri af "F"'et. Dvs. at den er rimelig kold. Når jeg kører et længere
stræk bag en bus/lastbil el. lign. bliver den varmere. Ligeså snart jeg
kommer fri, falder temperaturen i takt med øget vindtryk på køleren. Så jeg
prøver at skifte. Ved du hvad sådan en fætter koster?

ML:

Fra : wheeler

Dato : 09-11-02 16:47

Fra : Poul Dam

Dato : 09-11-02 17:21

> Ved du hvad sådan en fætter koster?

Min Blackbird har heller ikke kunne blive varm, der har jeg nu sat en
termostat på fra en Mazda personbil på 88 grader. Det virker perfekt og den
kostede ca.150kr.
Poul Dam CBR1100

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-11-02 23:23

> Er modellen udstyret med kølevandstermostat??
> Hvis den er, hvor sidder den så? Og er den nem at skifte?

Hej ML?? (Vi plejer ikke at være annonyme her inde!)

Din thermostat virker sikkert perket. Problemet er formodenligt at din køler
er for god til dansk vinter. Du skal tape køleren ind i gaffatape. Du taper
den så meget ind at blæseren går i gang hurtigt når du holder for rødt lys.
Det er først når det irriterer dig at blæserkøleren kører for meget du skal
pille noget tape at. På min CBR 600 har jeg tapet 70% af arealet ind. Det
virker fint. Lad være med at sætte tape foran blæserkøleren

--
Mojn
Jens Bager Jensen