mine erfaringer med vægttab;o)
Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 09-11-02 09:22

ja ja ja, har været her før, og jeg har prøvet næsten alt for at tabe mig og
min motivation har været alt fra "at få nemmere ved at købe tøj" over til
"nemmere ved at finde en kæreste", ja, endda at blive elsket mere, jo
tyndere jeg var, og følte jeg mig ikke elsket, straffede jeg mig selv ved
tonsvis af mad.

Jeg har i ti år haft et forbrug af Letigen-piller og aldrig oplevet
bivirkninger før i sidste uge, og de var ret så alvorlige, et blodtryk, der
lå på 180 over 170, og konstant hovedpine, træthed, og en utrolig
aggressivitet, en ægte mad man......

Først der, orkede jeg at slippe pillen, som hele tiden har givet mig "lånt
tid".

Jeg er nu blevet skrevet ind til en diætist, og jeg glæder mig til at komme
i kontakt med en, netop for at kunne lære en ny måde at leve på, for mig, er
det at handle ind, forbundet emd en enorm ændring, og jeg skal nu til at
lære at spise mindre, mere korrekt, og "værst" af alt, min motivation, til
det, skal være at det er for MIG, ikke for at blive elsket, eller noget
andet, men for mig.......

At være foodalcoholic er ikke nemt, men det første skridt ud af det, er at
erkende, at jeg har et problem, og det har jeg gjort nu.

Og så må vi se hvad der sker

jeres alle Laban Ekstraslem,

Fra : Padmé

Dato : 09-11-02 12:51

Har du fået en henvisning til diætisten af din læge, eller betaler du det
hele selv?

MVH
Padmé

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 14-11-02 18:53

Min læge har henvist mig, men allerede nu, er jeg gået igang med at ændre
min kost radikalt*S*

Fra : Linda Sørensen

Dato : 10-11-02 19:12

> [...]
>det, skal være at det er for MIG, ikke for at blive elsket, eller noget

Det er alletiders at du endelig er kommet til den konklusion, at en
livsstilsændring er meget sundere end diverse piller. Jeg håber for
dig, at du snarest kommer til diætisten. Men én ting skal du gøre dig
klart - hun kan næppe hjælpe dig med motivationen og støtte dig, så
derfor vil jeg foreslå dig, at du finder en lokal
forening/støttegruppe, hvor du sammen med ligestillede kan få talt
alle tingene igennem samt få nogle, der holder dig i gang og motiverer
dig - nogle der kunne gå hen og blive dine bedste venner !!!

Held og lykke med dit projekt

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din guide til sundhed og velvære
http://www.gladogslank.dk/forum - få svar på dine spørgsmål

Fra : Thomas E

Dato : 10-11-02 23:25

Tror du ikke det var kommet alligevel?
Mens man så de skrækindslag mod letigen, glemte repporteren at spørge
hvorfor patienten sad med en smøg i hånden og fik fed mad (læs :tog pillen
som undskyldning for usund mad).

Tror mange giver letigen skylden for mange ting de kunne have undgået ved
blot at leve anderledes.
Pillerne virker jo heller ikke hvis man er inaktiv.
Bare min mening. Behøver ikke høre alle skræmmesvarene ;0)
Har fået pillen i ca 1½år og blev for nylig opreret for noget med næsen. Mit
blodtryk var 115 over 50! Så jeg ved nu ikke... Tror heller ikke det havde
haft nogen effekt på mig hvis jeg ikke havde dyrket sport. ved godt at ikke
alle er mobile nok til at dyrke fysisk aktivitet. Noget hidsigt stads hvis
man ikke behandler det med respekt. Det virker jo heller ikke ens om man
giver det til en kvinde på 60kg eller en stor mand på 130kg.

Lige et sidespring...

FLOT at du har tabt dig og har haft modet til at slippe din "livline" som du
nok har følt du havde i pillen og erkende du har et problem med mad. Nu kan
du så lære dig selv at have et fornuftigt forhold til mad, som forhåbentlig
forbedrer din livskvalitet og indstilling til ting generelt. Se dig selv som
slankere for hver dag. Nyd den selvtillid man får. Giv det god tid og lad
være at miste modet. vi er heldigvis mange som kan hjælpe som har været
igennem det samme.

Mvh Thomas

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 14-11-02 18:55

Det var sgu et kanonsvar, tak))

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 14-11-02 18:53

Den har jeg taget til mig*S* Tak.....

Fra : Mr. big bad boogiema~

Dato : 14-11-02 19:00

Ja, jeg har jo småt og stille, men stabilt gået igang med bedre vaner,
jobber hele tiden, på at tænke over det ejg spiser, køber ind osv.........
jeg er glad for jeres støtte*SS* knus til jer, Jan.