Løs helicoil
Fra : Glavind

Dato : 09-11-02 01:14

Hejsa
Under restaurering af min BSA skruede jeg en helicoil ud sammen med
tændrøret. Skal der en ny i eller kan den gamle mon bruges. Gevindet ser ud
til at være ok. Bliver en helicoil normalt limet fast?

M.v.h.
Glavind
www.j-glavind.dk

Fra : buggyman

Dato : 09-11-02 07:32

"Glavind" skrev d. 09-11-02 01:14 dette indlæg :
> [...]
ser ud
> til at være ok. Bliver en helicoil normalt limet fast?

Hej Glavind
En helicoil limes normalt ikke i. Hvis jeg var dig vil jeg få sat en ny
i. En anden mulighed er at få svejset gevindhullet til og så få drejet
ny gevind. DET VIRKER.

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 10:09

buggyman <buggyman.news@kandu.dk> skrev i en
> [...]

Det var sgu' da godt at det ikke var i en mørk vejside i det p.t.
værende vejr

Næppe!
Og den har jo skruet sig ud én gang allerede :-|

Næh!
Principielt skulle spiralen spænde sig ud imod topstykkets gevind ved
udskruning, og derved blive siddende - For gevind der bruges jævnligt er
Helicoil desværre ikke den bedste løsning da de ofte ender i netop din
situation

> En anden mulighed er at få svejset gevindhullet til og så få drejet
> ny gevind. DET VIRKER.

Jup!
Eller en decideret gevindbøsning, der kan låses mere sikkert - men dér
er der så et problem omkring mulighed for kompressionstab igennem det
ydre gevind, hvis det ender med at være større end tændrørspakningen :-/

--
Armand.

Fra : Glavind

Dato : 09-11-02 20:29

> buggyman <buggyman.news@kandu.dk> skrev i en

> Det var sgu' da godt at det ikke var i en mørk vejside i det p.t.
> værende vejr

Hej Armand.
Må nok indrømme at jeg er blevet lidt af en kylling. Når vejret er som det
er nu tager jeg bilen. Har ellers taget mange ture i møgvejr, selv turer til
Chaufførerne tilbage i 70erne

Fra : Niels

Dato : 09-11-02 16:15

Jeg skruede også min ud med coil på tændrør, jeg rensede gevinderne godt,
lidt stærk loctite på, det har holdt siden
Niels

Fra : Glavind

Dato : 09-11-02 20:31

"Niels" <petersson@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skruede også min ud med coil på tændrør, jeg rensede gevinderne godt,
> lidt stærk loctite på, det har holdt siden
> Niels

Hej Niels.
Vil i første omgang prøve som du gjorde.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 10-11-02 01:40

Niels <petersson@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
> Jeg skruede også min ud med coil på tændrør, jeg rensede gevinderne godt,
> lidt stærk loctite på, det har holdt siden
> Niels

Så skal det være det Loctite som kan klare den høje temperatur; vist til 350
grader.

Gert Thorgersen

Fra : Armand

Dato : 10-11-02 13:27

GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en

> Niels <petersson@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
> >
> Så skal det være det Loctite som kan klare den høje temperatur; vist
til 350
> grader.

Jup!
Metoden til løsning af en locktite-limning er på simpleste vis at
opvarme sagerne - og dét bliver topstykket omkring tændrørene jo med det
samme man starter!!!

--
Armand.