D6: En funktion til Whois?
Fra : Dan MOrtensen

Dato : 08-11-02 23:35

Hej.

Jeg er i begynder-enden af Delphi - så er det sagt!

Jeg kunne godt bruge en funktion/component, til at slå et IP-nummer
op, så jeg fx. kan sende en abuse mail til udbyderen/ejeren af en IP.

Jeg har lavet en logfil-læser, som piller IP/dato/tid ud. Jeg ville så
også gerne kunne afsende mails automatisk.

Er der overhovedet en "standard" for sådan noget Whois-noget? Eller
skal jeg bare glemme det igen.

--

/Dan MOrtensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-11-02 09:35

Prøv at kigge på Indy. Hvis funktionen ikke er med i din udgave i D6, er
der måske kommet noget til i Indy 9: http://www.nevrona.com/indy/

Bemærk, at Indy ikke er en del af Personal udgaven, så har du den, skal
du under alle omstændigheder kigge på linket ovenfor. Indy er open
source og gratis.

Du kan også blive inspireret af www.dk-hostmaster.dk > links > nederst
på siden.

Fra : Lars B. Dybdahl