Transport af maskine fra Sydafrika ?
Fra : Poul B-H

Dato : 08-11-02 22:55

Er der nogen billig måde at få en ca 150 kg MC hjem fra Sydafrika ?

Poul B-H

Fra : Jesper Kryger

Dato : 08-11-02 23:38

Hva' med at skubbe den ?

Mvh Jesper

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-11-02 23:51

Jeg ville gætte på at det billigeste ville være at få den sejlet hjem i en
container. Der findes firmaer der gør i den slags. Mener bl.a. Exel gør.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-11-02 12:12

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen billig måde at få en ca 150 kg MC hjem fra Sydafrika ?
>
> Poul B-H

Jeg fik sidst sommer tilsendt (købt) et Hammond-orgel på ca. 200 kg ad den
vej (Cape Town) med skib for ca 200£ (sælger betalte fragten), men havnet op
i noget snafs med speditøren i Frihavnen KBH, han forlangte ca 2K for at jeg
skulle få godset ud. Fik dog pruttet det ned til ca kr. 1400 ved selv at
gøre det meste af arbejdet.
(Toldbehandling m.m.)

Vet ikke hvor du skal ha det til, men en kammerat giorde samme manøvre som
mig, og fik sit udleveret via noget der hed Blue Water Shipping (Kastrup),
og slap med ca. kr. 500 ! til den danske speditør.

Forsøg at gøre det den modsatte vej af mig, undersøg priser hos nogle danske
speditører inden du beslutter dig.

En anden ting at være obs på.... havluften påvirker metallet, og er ikke
særlig sundt for aludele m.m. . En konservering med noget tyk olie vil nok
ikke være så dumt.
- og der gik ca. 2 måneder med den fragtemetode.

/Bjørn

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 11-11-02 11:18

"Bjørn S" <bjosko@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message

> mig, og fik sit udleveret via noget der hed Blue Water Shipping (Kastrup),
> og slap med ca. kr. 500 ! til den danske speditør.

Een af mine bekndte skulle have shippet en bil til Nigeria. Vi satte den ud
hos Blue Water og en uge efter meddelte Blue Water at de havde solgt den
sammen med en den andet skrammel til skrot. Så den Opel til 35K røg for
nogle få tusinde. Jeg ville derfor undgå Blue Water.'

Mvh

Hans

Fra : Bjørn S

Dato : 11-11-02 18:34

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> sammen med en den andet skrammel til skrot. Så den Opel til 35K røg for
> nogle få tusinde. Jeg ville derfor undgå Blue Water.'

Så trækker jeg mine anbefalinger tilbage. Minder om historien om
flyttelasset i lejet container

/Bjørn