Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbning af DAT-filer hvordan?
Fra : Stig

Dato : 08-11-02 21:19

Jeg har fået en cd fra et sygehus som skulle indeholde en række røngen
billeder men jeg kan ikke åbne dem med nogle af mine normale
billedprogrammer.

Filerne er *.dat filer og fylder ca. 0,5 MB hver.

Er der nogen der ved hvordan sådanne billeder åbnes og med hvad...?

/Stig

Fra : Studio Smalbro

Dato : 09-11-02 00:02

Du har sandsynligvis fået filerne i par. En stor fil og en lille fil. Den
lille fil er dat-filen og den indeholder ikke noget du kan bruge. Den anden
er billedet, som ligger i et eller andet grafikfilsformat. Du har ikke
skrevet hvad de hedder de filer du har modtaget, men prøv at omdøbe de store
filer til filnavn.tif eller filnavn.eps eller filnavn.bmp eller filnavn.jpg
eller filnavn.gif og se om ikke der er hul igennem et sted. Ellers hiv filen
ind i en teksteditor a la notepad og se om du kan hitte filformatet der.
Kh
Bjørn