/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Afgift på Yamaha TZR250 3MA
Fra : Jannick Thulstrup


Dato : 08-11-02 19:54

Jeg er igang med at få fingrende i en Yamaha TZR 250 3MA Årgang 89-90. uden
afgift.
og vil høre om der er nogle det kan fortælle mig hvilke papire jeg skal
bruge for at den kan blive indrigistreret.
De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings attest.!

Er der evt. nogle her i gruppen der ejer en tzr 250, der kan komme med +
og - ved maskinen.

På forhånd tak for hjælpen

Jannick.



 
 
Michael K. S. (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 08-11-02 20:56

On Fri, 8 Nov 2002 19:53:39 +0100, "Jannick Thulstrup" <jannick@it.dk>
wrote:

>og vil høre om der er nogle det kan fortælle mig hvilke papire jeg skal
>bruge for at den kan blive indrigistreret.
>De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings attest.!

Uha da-da det lyder dyrt...Du skal i hvert fald ha' fat i nogle
toldpapirer (der må da være nogle fra cyklens indførsel i landet
??),ellers skal den fortoldes igen-igen.Derudover skal du lige
undersøge om der findes en typegodkendelse på den i DK, for de
TZR250'ere der ellers er solgt herhjemme med dansk typegodkendelse er
jo 2MA'er.Er der ikke det skal du igennem en større procedure med
enkeltgodkendelse og støjmålinger osv. og det er altså ikke sådan lige
til...eller du skal ha' fat i en typegodkendelse fra et andet
EU-land,der kører f.eks nogle af dem i Tyskland.Du løber også ind i
problemet med hvordan den så vil blive afgiftsfastsat af T&S,når der
ikke rigtig er noget sammenligningsgrundlag

>Er der evt. nogle her i gruppen der ejer en tzr 250, der kan komme med +
>og - ved maskinen.

Rune Larsen - ved omtrent alt der er værd at vide om
TZR250-modelrækken ....og en masse der ikke er værd at vide,han er
imidlertid meget lidt aktiv her pt.,så du kan evt. sende ham en mail
på :

nuggi@mip.sdu.dk

Sjov cykel,men spørgsmålet er nok om det er besværet værd at bøvle
med.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://medlem.jubii.dk/lightrabbit

Jannick Thulstrup (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Jannick Thulstrup


Dato : 09-11-02 09:40

Hvis man kan få fingrene i en kopi af en registrerings-attest enten fra en i
DK eller EU,
vil den så være til nogen nytte ? selv om den evt. er enkelt styks godkendt
?
Kan man finde ud af om der har været betalt told på Mc'en nogle steder ?

Hilsen Jannick



Michael K. S. (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 09-11-02 11:00

On Sat, 9 Nov 2002 09:39:43 +0100, "Jannick Thulstrup" <jannick@it.dk>
wrote:

>Hvis man kan få fingrene i en kopi af en registrerings-attest enten fra en i
>DK eller EU,
>vil den så være til nogen nytte ? selv om den evt. er enkelt styks godkendt
>?

Ja for så findes der jo allerede en EU-godkendelse på den,men læs lige
flg. :

http://www.gruby.dk/købafmc.htm

>Kan man finde ud af om der har været betalt told på Mc'en nogle steder ?

Muligvis ved de det hos T&S,men problemet er jo bare hvis der ikke
er,så står du jo nok med et lille forklaringsproblem )...

Tænk dig godt om inden du handler,det _kan_ blive problemfyldt.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://medlem.jubii.dk/lightrabbit

Richard Pade (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 10-11-02 18:30

"Michael K. S." wrote:
> Du løber også ind i
> problemet med hvordan den så vil blive afgiftsfastsat af T&S,når der
> ikke rigtig er noget sammenligningsgrundlag

Det er mere et forhandlingsproblem. Når T&S syner den til vurdering, vil
de sammenligne den med andre "lignende" cykler uanset mærke. Det er i
tilfældet af en meget speciel cykel, at forhandlingen bliver aktuel.

Richard

Hekto (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-02 11:29

In article <aqh11m$a8c$1@news.cybercity.dk>, jannick@it.dk says...

> De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings attest.!


Nu skal du høre!

Jeg har en bekendt, der lige netop har haft samme problem!
Det er faktisk ganske enkelt!

Toldvæsnet er ikke interesseret i de japanske registreringspapirer ...
fordi der ikke er nogen udleveringsaftale med Japan !!!
Det eneste interessante for T&S er om du har nogle importpapirer!
D.v.s. tolddokumenter og/eller fragtpapirer, så de kan finde ud af om de
kan klemme dig for noget told eller importmoms.

Faktisk er det lidt af en fidus, for der er mange spændende maskiner på
det japanske hjemmemarked som vi aldrig ser, og priserne er i bund.
Problemet er dog, at da de ikke har været importeret, har T&S ikke noget
realistisk forhold til afgifte! ... SLET IKKE!


--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
http://dfm.divvy.dk/?id=8

Hans Ole Jensen (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Hans Ole Jensen


Dato : 09-11-02 18:26

Hej Jannick

Jeg har en 3MA - den er enkeltstyk godkendt i Danmark.

Desværre for mig løb en hund, på størrelse med en mindre ko, ud foran mig -
hunden døde og det gjorde min Yamaha også.

Det er jeg selvfølgelig meget ærgerlig over, fordi forsikrings-selskabet
langer bare en check ud og afleverer en delvist knust motorcykel. Jeg har
endnu ikke søgt genopbygningstilladelse på maskinen, men jeg har fået en
lille prisidé på afgiften ca. 15.000.
Det er lidt billigere end hvis du kommer med en cykel som ikke har været
betalt afgift af tidligere.

Nu har jeg efterhånden fået skrabt lidt af hvert sammen af motor-cykler så
jeg har overvejet at lave TZR'eren om til bane brug.

Vi kunne måske lave en byttehandel?

Hans Ole Jensen
8695@bogpost.dk
RG125 (44)/TZR250/VFR750


"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.183701c49bd986619896b3@news.sunsite.dk...
> In article <aqh11m$a8c$1@news.cybercity.dk>, jannick@it.dk says...
>
> > De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings
attest.!
>
>
> Nu skal du høre!
>
> Jeg har en bekendt, der lige netop har haft samme problem!
> Det er faktisk ganske enkelt!
>
> Toldvæsnet er ikke interesseret i de japanske registreringspapirer ...
> fordi der ikke er nogen udleveringsaftale med Japan !!!
> Det eneste interessante for T&S er om du har nogle importpapirer!
> D.v.s. tolddokumenter og/eller fragtpapirer, så de kan finde ud af om de
> kan klemme dig for noget told eller importmoms.
>
> Faktisk er det lidt af en fidus, for der er mange spændende maskiner på
> det japanske hjemmemarked som vi aldrig ser, og priserne er i bund.
> Problemet er dog, at da de ikke har været importeret, har T&S ikke noget
> realistisk forhold til afgifte! ... SLET IKKE!
>
>
> --
> /Hekto/Brian
> Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
> http://dfm.divvy.dk/?id=8



Jannick Thulstrup (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Jannick Thulstrup


Dato : 11-11-02 23:54

ATT: Hans Ole Jensen.
Du må meget gerne maile mig, angående dit forslag !

Mvh.
Jannick Thulstrup


"Hans Ole Jensen" <8695@bogpost.dk> skrev i en meddelelse
news:3dcd425a$0$19593$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Hej Jannick
>
> Jeg har en 3MA - den er enkeltstyk godkendt i Danmark.
>
> Desværre for mig løb en hund, på størrelse med en mindre ko, ud foran
mig -
> hunden døde og det gjorde min Yamaha også.
>
> Det er jeg selvfølgelig meget ærgerlig over, fordi forsikrings-selskabet
> langer bare en check ud og afleverer en delvist knust motorcykel. Jeg har
> endnu ikke søgt genopbygningstilladelse på maskinen, men jeg har fået en
> lille prisidé på afgiften ca. 15.000.
> Det er lidt billigere end hvis du kommer med en cykel som ikke har været
> betalt afgift af tidligere.
>
> Nu har jeg efterhånden fået skrabt lidt af hvert sammen af motor-cykler så
> jeg har overvejet at lave TZR'eren om til bane brug.
>
> Vi kunne måske lave en byttehandel?
>
> Hans Ole Jensen
> 8695@bogpost.dk
> RG125 (44)/TZR250/VFR750




p.mariegaard (10-11-2002)
Kommentar
Fra : p.mariegaard


Dato : 10-11-02 16:37

Belært af erfaring med samme bekendte kan jeg oplyse, at det er en god ide
at kontrollere med færdselsstyrelsen om de kender de første cifre af
stelnummeret (dem der angiver hvilken model der er tale om). Hvis de ikke
gør det (suk) så skal du i gang med f.eks den danske importør, som kan
risikere at skulle have et par tusinde for at udfærdige de nødvendige
papirer der gør at den kan blive typegodkendt.
Du kan nemlig være uheldig, at få fat i en serie af mærket, som kun har
været i drift på det japanske hjemmemarked.

poul
fzr 600 med 4 i (næsten ingenting)
"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.183701c49bd986619896b3@news.sunsite.dk...
> In article <aqh11m$a8c$1@news.cybercity.dk>, jannick@it.dk says...
>
> > De eneste papire der er på maskinen er den Japanske registrærings
attest.!
>
>
> Nu skal du høre!
>
> Jeg har en bekendt, der lige netop har haft samme problem!
> Det er faktisk ganske enkelt!
>
> Toldvæsnet er ikke interesseret i de japanske registreringspapirer ...
> fordi der ikke er nogen udleveringsaftale med Japan !!!
> Det eneste interessante for T&S er om du har nogle importpapirer!
> D.v.s. tolddokumenter og/eller fragtpapirer, så de kan finde ud af om de
> kan klemme dig for noget told eller importmoms.
>
> Faktisk er det lidt af en fidus, for der er mange spændende maskiner på
> det japanske hjemmemarked som vi aldrig ser, og priserne er i bund.
> Problemet er dog, at da de ikke har været importeret, har T&S ikke noget
> realistisk forhold til afgifte! ... SLET IKKE!
>
>
> --
> /Hekto/Brian
> Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS
> http://dfm.divvy.dk/?id=8



Richard Pade (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 10-11-02 18:23

"p.mariegaard" wrote:
> Du kan nemlig være uheldig, at få fat i en serie af mærket, som kun har
> været i drift på det japanske hjemmemarked.

- eller i et andet land uden for EU. Kender en der brændte sig på en US
Virago
af en stelnummerserie, i hvilken der ikke forelå hverken type- eller
enkelt-
godkendelser. Så han måtte bekoste støjmåling og selv skaffe de øvrige
papirer.

Richard

Richard Pade (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 10-11-02 18:26

Hekto wrote:
> Faktisk er det lidt af en fidus, for der er mange spændende maskiner på
> det japanske hjemmemarked som vi aldrig ser, og priserne er i bund.

Helt enig.

> Problemet er dog, at da de ikke har været importeret, har T&S ikke noget
> realistisk forhold til afgifte! ... SLET IKKE!

.... og fragten herover, med mindre du kan få den med en flyttecontainer
eller selv roer den hjem. Men mange af cyklerne parallelimporteres i fx
D,
og når de bare har været indregistreret der i 3 mdr., er de lige til at
tage ind uden enkeltgodkendelse etc.

Richard

Hans Ole Jensen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Hans Ole Jensen


Dato : 12-11-02 09:36

Jeg husker åbenbart med r.... det må i undskylde!
Det var det japanske jeg fik læst først!!

Min TZR er en 2XA og er en japansk maskine med stelnummer startende med 1KT.
Iøvrigt er der mange af dem i England - der er lidt bøvl med at få klar til
danske veje! En lille detalje er lygten, den skal skiftes og koster ca.
2.000 Kr.
HO

Jannick jeg giver dig lige et kald på mobilen.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste