Klinker på trægulv
Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 28-02-01 23:03

Vi har snakket om at lægge klinker i vores entre ovenpå et
bøgeparketgulv som ikke er særligt kønt.

Men sådan et trægulv giver sig vel for meget til at klinkerne
holder? Kan det på nogen måde lade sig gøre, og hvordan?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 28-02-01 23:45

Bjerg & Olsen wrote:

> Vi har snakket om at lægge klinker i vores entre ovenpå et
> bøgeparketgulv som ikke er særligt kønt.
>
> Men sådan et trægulv giver sig vel for meget til at klinkerne
> holder? Kan det på nogen måde lade sig gøre, og hvordan?

Hvorfor ikke fjerne parketten først?

Hvis der ikke er fast gulv (beton) under kunne I f.eks. lægge fiber-gips
som undergulv. Det er ret hårdt, og bevæger sig kun lidt ved
fugt-ændringer.

Blot et forslag.

--Johan

Fra : Hauge

Dato : 01-03-01 00:00

Hejsa

"Bjerg & Olsen" <bjerg.olsen@get2net.dk> wrote in message
> Men sådan et trægulv giver sig vel for meget til at klinkerne
> holder? Kan det på nogen måde lade sig gøre, og hvordan?

Det kan lade sig gøre, der skal bare bruges klæb med noget hutlihut iblandet
+ en speciel fuge.

Spørg i et ordenligt byggemarked, men jeg vil anbefale at tage det gamle
gulv op først..

Mvh Hauge

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 02-03-01 07:30

"Bjerg & Olsen" <bjerg.olsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men sådan et trægulv giver sig vel for meget til at klinkerne
> holder? Kan det på nogen måde lade sig gøre, og hvordan?

Jeg havde behov for at lægge klinker på et spånplade-gulv (som beskyttelse
under en brændeovn) og blev anbefalet at lægge klinkerne på en (4-5 mm)
eternitplade. Det fungerer helt tilfredsstillende. Den endelige højde på
konstruktionen blev på 14-15 mm (som svarede fint til det 'planke'- gulv jeg
lagde i resten af stuen)

--
/Tommy Bøgeskov