divx, dvdmax, g450 - problemer
Fra : Morten Petersen

Dato : 08-11-02 18:53

Hej igen (eller, jeg tror aldrig den første kom frem, men nu er der
alligevel nyt i sagen)

Min computer:
Pentium 3, 900Mhz, 500Mb RAM, Matrox G450

Min opgave:
Jeg vil bruge tv-out, bla. til at se film, men også til at bruge
Palmbutler.

Mit problem:
Ved DualHead Clone fungerer det hele. Men filmen kører helt ekstremt
dårligt og skipper mange frames.

DVDMax-funktionen i G450 ser ud til at løse det. Men ikke ved
DivX-film. Det er noget med overscan, aner ikke hvad det er, men det
er åbenbart det der trigger DVDMAX. For at løse det problem hentede
jeg DIVXG400, som skulle kunne løse
det(http://www.tac.ee/~prr/divxg400/)

Men det gør det ikke. Måske fordi jeg ikke aner hvad de forskellige
indstillinger er til?

Andre med samme (gerne løste) problem?

Fra : Morten Petersen

Dato : 09-11-02 15:28

Jeg tror måske i virkeligheden at mit spørgsmål er:

- Jeg skal bruge Clone, men så alligevel ikke. Hvordan slår jeg det
primære display (min monitor) fra, når jeg aktiverer min TV-Out?

Altså: Ligesom på et helt almindeligt ikke dualhead-grafikkort.
Dualhead'en tager åbenbart for mange resourcer, og så kan det jo være
fuldkommen ligegyldigt, specielt når jeg ikke skal bruge begge skærme
samtidig :)

(Med DVDmax fungerer divx stadig ikke, og den kan heller ikke vise
Palmbutlerens ret handy on-screen display)