Når man har vasket...?
Fra : Lars M

Dato : 08-11-02 17:40

Når man nu har vasket sin MC... hvad man jo bør gøre ofte i dette vejr...
....er det så en god idé at smøre den ind i WD40 eller noget?
Hvad gør I andre?

mvh
Lars
GS500E - nybagt ejer

Fra : Asger Steffensen

Dato : 08-11-02 17:54

"Lars M" <lm.listNOSPAM@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Når man nu har vasket sin MC... hvad man jo bør gøre ofte i dette vejr...
> ...er det så en god idé at smøre den ind i WD40 eller noget?
> Hvad gør I andre?

Tjae, når det en sjælden gang sker plejer jeg at give lakken voks, kæden
kædespray, smørenipler fedt og evt. gummidele silikone, ellers ikke noget.
Smører du udstødningen ind i olie brænder det bare af næste gang du starter.
Chrom dele ved jeg ikke, dem har jeg ikke så mange af.
Iøvrigt er det en udbredt misforståelse at WD-40 er den bedste
rustbeskytter, bevares, det er da bedre end ingenting, men olieselskaberne
laver en decideret rustbeskyttelses olie, der er sepcielt beregnet til det.
Brug sådan en i stedet.

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-02 14:07

"Asger Steffensen" <astNOSPAM@get2net.dk> skrev:
> [...]
> rustbeskytter, bevares, det er da bedre end ingenting, men olieselskaberne
> laver en decideret rustbeskyttelses olie, der er sepcielt beregnet til

Nu bruger jeg selv wd40 i rå mængder på fazeren, men det var nu mest fordi
det lige var det jeg havde på hylden. Hvad hedder de der deciderede
rustbeskyttelsesolier, hvad koster de og er det noget de har på
tankstationer?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - Nyvasket!

Fra : Richard Pade

Dato : 09-11-02 21:47

Jes Vestervang wrote:
> [...]
> det lige var det jeg havde på hylden. Hvad hedder de der deciderede
> rustbeskyttelsesolier, hvad koster de og er det noget de har på

Benytter enhver lelighed til at anbefale Motorex Protect&Shine 645 til
ca.
85 kr for en spraydåse med ½l. Et voksprodukt på oliebasis. Den er ret
drøj;
en dåse rækker til en vinterkonservering plus ca en halv sæsons tørvask
for
en cykel som min VF750S. Købes hos mc-forhandleren, næppe på
tankstationer.

Richard

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-11-02 18:46

Richard Pade wrote:

> Benytter enhver lelighed til at anbefale Motorex Protect&Shine 645 til
> ca. 85 kr for en spraydåse med ½l.

Det lyder da udmærket - omend lidt dyrt. Det må jeg hellere prøve
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-11-02 23:15

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> [...]
> det lige var det jeg havde på hylden. Hvad hedder de der deciderede
> rustbeskyttelsesolier, hvad koster de og er det noget de har på
Jeg har ofte brugt et produkt fra Texaco, kaldet "Rust-Proof". Aner ikke
hvad det koster eller hvor det købes, de er noget min far køber hjem i 10
liters dunke...

Asger
ZX-10

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-11-02 18:39

On Fri, 8 Nov 2002 17:40:09 +0100, "Lars M"
<lm.listNOSPAM@softhome.net> wrote:

>Hvad gør I andre?'

Lader være - er der ikke sådan lidt hysterisk kælling over al den
vasken ) ? Sidst jeg vaskede cykel var vist efter denne lille
episode...

http://home.tiscali.dk/isl21043/Brand-1.jpg
http://home.tiscali.dk/isl21043/Brand.jpg

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Richard Pade

Dato : 08-11-02 22:06

Lars M wrote:
> Når man nu har vasket sin MC... hvad man jo bør gøre ofte i dette vejr...
> ...er det så en god idé at smøre den ind i WD40 eller noget?
> Hvad gør I andre?

Tørrer lakerede, metal- og chromdele over med vintervoks og de
sortlakerede
motordele med Alaska silicone, inden garagen bliver lagt over dyret. Så
er
den frisk at se på og kondensfugten under garagene har sværere ved at få
fat i gaffelben og andre blanke dele.

Richard