Andet multimedie
konvertere til "web safe" farver?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-11-02 17:46

Hejsa

Jeg har et par billeder. De har hver i sær kun to farver, men uheldigvis
tænkte jeg ikke på, at de nok helst skulle være med "web safe" farver.
Hvordan kan man let lave en farve om til en anden, så jeg f.eks. kan få
byttet min #34AF78 ud med den "web safe" farve som ligget tættest på?

Jeg har adgang til Pain Shop Pro 7 og CoralDraw 10.

mvh Frank

Fra : emj

Dato : 08-11-02 22:32

On Fri, 8 Nov 2002 17:45:42 +0100, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvordan kan man let lave en farve om til en anden, så jeg f.eks. kan få
>byttet min #34AF78 ud med den "web safe" farve som ligget tættest på?

I PSP kan du bare eksportere som gif og under fanebladet colours i
dialogboksen vælge Standard/websafe
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-11-02 16:28

> I PSP kan du bare eksportere som gif og under fanebladet colours i
> dialogboksen vælge Standard/websafe

Ja, det havde jeg jo prøvet, men jeg havde glemt at slå dithering fra så det
så jo forfærdeligt ud. Men nu er det lykkes, dog kan jeg ikke lide den farve
som PSP siger ligger tættest på (lys blå bliver grumset grøn), så næste
spørgsmål lyder så: Hvordan kan jeg selv (manuelt) vælge at erstatte en
farve med en anden, så jeg kan finde en farve jeg kan lide?

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-11-02 16:36

> [...]
> spørgsmål lyder så: Hvordan kan jeg selv (manuelt) vælge at erstatte en
> farve med en anden, så jeg kan finde en farve jeg kan lide?

Har selv fundet ud af det

Ellers tak for hjælpen

mvh Frank

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-11-02 11:51

"Frank K. Jensen" wrote:

> [...]
> Hvordan kan man let lave en farve om til en anden, så jeg f.eks. kan få
> byttet min #34AF78 ud med den "web safe" farve som ligget tættest på?

#33CC99 burte være den tætteste

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-11-02 16:35

> #33CC99 burte være den tætteste

Det var bare et eksemple

Min spørgsål gik mere på "hvordan" man kunne gøre det.

Desuden vil #33AA66 vel være tættere på

Nå men pyt nu med det, det drejer sig om disse farver #002349 og #001537.

mvh Frank

Fra : Tinky Winky

Dato : 09-11-02 14:25

> [...]
> byttet min #34AF78 ud med den "web safe" farve som ligget tættest på?
>
> Jeg har adgang til Pain Shop Pro 7 og CoralDraw 10.

Ang. websafe farver, er det ikke outdated? Fra dengang folk havde 16 og 256
farver.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-11-02 13:52

> Ang. websafe farver, er det ikke outdated? Fra dengang folk havde 16 og
256
> farver.

Jo, det er fra de gode gamle dage, hvor folk kun havde 256 farver, og jeg
ved heller ikke rigtigt, om jeg gidder, at lave det om, men nu er det sådan,
at jeg kender flere, som stadig sidder på unix terminaler med 256 farver, og
hos dem ser min side ikke alt for heldig ud.

mvh Frank

UPS: Sorry for den private mail, det var sgu en smutter :-/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-11-02 14:03

> UPS: Sorry for den private mail, det var sgu en smutter :-/

Heldigvis kom den da tilbage i hovedet på mig. Det var da godt

mvh Frank