Systemfiler ?
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-02-01 22:47

Hejsa

Lige et lille simpelt spørgsmål. Når man distribuerer sit Visual Basic
program, ER det så tvingende nødvendigt at pakke med Package And
Deployment Wizard (og findes der egentlig en version, der kan generere en
DANSK installation ?), eller kan man blot sørge for at de nødvendige
systemfiler findes i mappen med det program man distribuerer ? Dvs. SKAL
systemfiler registreres i Registreringsdatabasen og kopieres til
windows\system, for at programmet kan køre (selv på de ældste versioner
af Win95) ?

På forhånd tak !

Mvh. Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-03-01 10:03

Hejsa.

Nej, det er IKKE nødvendigt. Du skal for guds skyld IKKE selv lave et
program, der installere systemfiler, med mindre du VIRKELIG VIRKELIG ved
hvad du gør. Alle programmer afhænger jo af disse systemfiler, så hvis du
fucker op, har du fucket det hele op.

Du kan også bruge InstallShield, kan langt mere, men også mere advanceret
(det er meget script baseret)

Men hvad er problemet med Package & Deployent wizard? Hvis du vil lave
ekstra features i det, følger koden med Visual Studio, og så kan du bare
rette det til en dansk version....

/Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-03-01 11:01

Hej igen Thomas !

> Men hvad er problemet med Package & Deployent wizard? Hvis du vil lave
> ekstra features i det, følger koden med Visual Studio, og så kan du bare
> rette det til en dansk version....

Nu sidder jeg jo kun med en VB6 Learning Edition - og jeg er ikke sikker på
at koden til P&DW følger med, men anyway: Det jeg tænkte på mht.
systemfilerne er, hvis/når jeg brænder mit program på en CD-ROM, og laver en
autorun.inf, om den så kan eksekvere mit program, selvom de nødvendige
systemfiler måske ikke er installeret i Windows, men blot findes på min
CD-ROM i samme mappe som min .exe.

Mange tak for din hjælp !

Mvh. Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-03-01 11:11

Hejsa.

Hm, app'en kan sagtens kører fra din cdrom, men den tager stadig systemfiler
fra Windows\system, eftersom der bliver kigget i registry på den pågældende
computer efter DLL filerne. Så hvis de ikke bliver fundet, vil du få en
fejlmeddelse (se nedfor)
Du kan eventuelt når din app starter op, checke om de DLL du skal bruge,
findes i systemet. Det gøre du ved at oprette en object fra DLL'en. Hvis der
fremkommer en fejl, er der DLL ikke installeret

"ActiveX object cannot be created" (eller noget lign,)

Den fanger du og vise en sigende meddelse til brugeren. Så må brugeren selv
installere disse systemfiler. men hvis jeg var dig, så ville jeg bruge
P&DW.. Specielt hvis du app ikke fylder særligt meget (under 10 MB), så
ville jeg da selv foretrække at bruge min diskplads fremfor at skulle skifte
til din CD hver gang jeg skal bruge dit program..

Håber det kunne hjælpe...

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-03-01 11:21

Hej Thomas !

> [...]
skifte
> til din CD hver gang jeg skal bruge dit program..

Mange tak for hjælpen - jeg kikker på det !

Jeg har fundet koden til P&DW, men kan ikke finde nogen steder at redigere
al teksten (fra engelsk til dansk) ?? - Nogen forslag ?

Mvh. Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-03-01 12:07

Hejsa
Ja, Programmet bruger en ressource file (garanteret). I denne fil ligger der
tekst strenge, som bliver hentet ind. Funktionen der gør det, hedder nok
noget med "ResolveResourceString" eller lign. I sidste ende er der en VB
funktion LoadResString(<nr>), som hente strengen ind.
Søg efter den
Kig i resource filen.. Du skal bruge en resource editor addin, som
skulle være installeret. hvis ikke, er der en DLL fil der hedder noget med
RegEdit.DLl. Registrer denne DLL og strt VB igen. Så sku den være der

God fornøjelse

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-03-01 13:03

"Peter Jensen" <retep@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> systemfiler registreres i Registreringsdatabasen og kopieres til
> windows\system, for at programmet kan køre (selv på de ældste versioner

Ja, der findes en dansk udgave. Selve kildekoden til SETUP1.EXE ligger der,
men desværre ligger alle kildetekster i en DLL fra C++. Jeg har dog rettet
det og du skal bare have en ny SETUP1.EXE, hvis det har interesse. Dog vil
afinstallationen stadig være på engelsk, men man sælger da ikke programmer,
for at folk skal afinstallere dem igen

Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-03-01 14:28

> [...]
> det og du skal bare have en ny SETUP1.EXE, hvis det har interesse. Dog vil
> afinstallationen stadig være på engelsk, men man sælger da ikke

Jeg HAR fået tilsendt en ny setup1.exe - men mange tak alligevel

Mvh. Peter