Dyssen i en Speedake..?
Fra : GrandOldMan

Dato : 08-11-02 13:08

Hej alle

Jeg har sat en uoriginal potte på min Speedake og tror at den skal have en
lidt større hoveddysse.... den trækker ikke så godt ved fuld gas og nogle
gange er det som om at den lige trækker lidt ekstra når jeg gasser ned...
altså i mellemområdet..

men hvor sidder dyssen.. jeg har prøvet at lede på nettet efter nogle
billeder men er åbenbart ikke tålmodig nok...! og er der nogen der ved hvad
størrelse den er standart monteret med..?

--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-11-02 00:14

"GrandOldMan" <grandoldman@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> størrelse den er standart monteret med..?

Hej,

Den sidder i din karbuator. Du skal skrue bundkarret af, og så sidder den i
midten og kan skrues ud med en flad skruetrækker.
Det er sandsynligvis en #72 der sidder i som standard.
Jeg købte dyser til min Speedfight hos protuna:
http://www.protuna.dk/products.asp?c=373446&n=19082093#xy
De hedder Mikuni. Prøv en 6-8 størrelser op :)

Mvh Kristian

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-11-02 14:59

> [...]
> gange er det som om at den lige trækker lidt ekstra når jeg gasser ned...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis den trækker lidt mere når du gasser ned tror jeg ikke dit problem skal
løses med en størrer dyse... Så tror jeg nemlig den får for meget benz...
Når du giver fuld gas er det jo ene og alene hoveddysen der bestemmer hvor
meget benzin der ryger i cylinderen.. når du slækker lidt på gassen.. ryger
nålen lidt ned og spærrer for benzinen.. ergo får den lidt mindre benzin og
køre, som du selv siger, bedre.. derfor tror jeg den skal have et nummer
mindre dyse... og så kan du prøve den nedenunder beskrevede metode til at
tjekke om dysen er den rigtigt størrelse..

Du kan evt. prøve i første omgang at rense luftfilteret....

Der er en metode til at tjekke om den for for meget benzin....

Find et lige stykke vej.... Sørg for at motoren er driftsvarm og kør så ud
af det lige stykke vej for fuld hane...og når du når til det sted hvor du
synes du vil stoppe, slukker du for motoren.. ikke noget med at lade den
komme ned i tomgang for så skal du tage turen om igen... så venter du til
motoren er kølet af og så tager du tændrøret ud.. Se på farven.. Er det sort
for den for meget benzin.. er det koksbrunt er det fint.. er det mere over i
det musegrå/hvide for den for lidt benzin...

Fra : GrandOldMan

Dato : 11-11-02 18:41

Klip
> [...]
> for den for meget benzin.. er det koksbrunt er det fint.. er det mere over
> det musegrå/hvide for den for lidt benzin...

1.000 tak begge to, for hjælpen.. prøver det med tændrøret først...!

Fra : PHK

Dato : 17-11-02 10:27

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den trækker lidt mere når du gasser ned tror jeg ikke dit problem
skal
> løses med en størrer dyse... Så tror jeg nemlig den får for meget benz...

Det vil godt nok være modsat mine erfaringer fra dengang jeg kørte
knallert...

--
_
|_|

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-11-02 14:31

> Det vil godt nok være modsat mine erfaringer fra dengang jeg kørte
> knallert...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvordan det ???? .. Det er jo derfor man skal lave tændrørs testen... jeg
skrev jo heller ikke at den fik for meget.. jeg skrev kun at jeg troede
Ganske vist kan for mager blanding osse gøre at motoren ikke køre optimalt
ved fuld hane, derfor kan man lave testen..

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : PHK

Dato : 19-11-02 14:11

> [...]

> Ganske vist kan for mager blanding osse gøre at motoren ikke køre optimalt
> ved fuld hane, derfor kan man lave testen..

Hvis en 2-takter får for meget benzin 4-takter den.

Hvis en 2-takter får for lidt benzin kan den ikke tage gassen.

Sådan er det.

--
_
|_|