En virkelig udfordring!
Fra : Fie & Christian

Dato : 28-02-01 22:35

Hejsa alle

Nu håber jeg virkelig, at I kan hjælpe mig, for det her er én af de sange,
som man konstant tænker på, men som man aldrig finder!

Det drejer som om en sang, som blandt blev brugt for laaaang tid siden (ca.
1-2år) i en reklame i fjernsynet. Jeg kan ikke huske, hvad den var for, men
det var en pige som bungee jumpede ud fra en høj bro, hvor man så hendes
ansigt i close-up. Sangen starter ud stille og roligt som instrumental og
bygger sig op, indtil man hører en mandestemme synge lidt utydeligt
"aaaaaa.....a...a.." osv. Jeg mener bestemt også at selvsamme sang bliver
brugt i tv-serien Friends på et tidspunkt, men det mener andre ikke.

Nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt, at det er "long shot"!

Hilsen
Fie

Fra : Peter G.

Dato : 28-02-01 23:12

"Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> brugt i tv-serien Friends på et tidspunkt, men det mener andre ikke.
>
> Nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt, at det er "long shot"!

Var det den kaffe-reklame hvor hun bungee-jumpede ned i baldakinen på en
husbåd og blev budt på kaffe? Havde hun (Så vidt jeg husker) blondt tjavset
hår?
Og startede nummeret med en blid "strengeplukket" guitarintro hvorefter
trommerne satte ind, guitarrif, og stemmen sagde ...

(Fortsættelse følger ved bekræftende svar)

Med drillende hilsen
Peter

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-02-01 23:15

"Fie & Christian" skrev i en meddelelse

> [...]
men
> det var en pige som bungee jumpede ud fra en høj bro, hvor man så hendes

Det var en Gevalia reklame - hvilken kaffe byder du uventede gæster - hun
rammer en båd og hendes hoved bryder igennem et lærredet, der er spændt ud
som tag over båden. Hvilken kaffe byder du uventede gæster?

Desværre kan jeg heller ikke huske nummeret..... men måske hjælper de
udbyggede oplysninger andre..

Kåre

Fra : Peter G.

Dato : 28-02-01 23:24

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
> som tag over båden. Hvilken kaffe byder du uventede gæster?
>
> Desværre kan jeg heller ikke huske nummeret..... men måske hjælper de

Det gør de da. Det er en af signatursangene fra et af mine ynglingsbands
og -vokalister. Sidder faktisk og lytter til nummeret nu.
Svaret: Det er sangen "She Sells Sanctuary" (fra albummet "Love" (1984) og
diverse opsamlinger) med britiske "The Cult". Den sublime vokal står Ian
Astbury for

M.v.h.
Peter
--
Who is this Oswiecim they all keep mentioning?

Fra : Fie & Christian

Dato : 01-03-01 08:56

> [...]
og
> diverse opsamlinger) med britiske "The Cult". Den sublime vokal står Ian

Fantastisk!! Hvor har jeg bare nynnet starten tit uden at vide, hvad jeg
nynnede!!
Jeg skylder dig en engel i sneen!

mvh
Fie

Fra : Peter G.

Dato : 03-03-01 10:16

> Fantastisk!! Hvor har jeg bare nynnet starten tit uden at vide, hvad jeg
> nynnede!!
> Jeg skylder dig en engel i sneen!

Min fornøjelse
Kan jeg få englen leveret den 23. juni?

M.v.h.
Peter
--
Touch Me Like The Ocean Breeze
Talk To Me Like The Sea

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-03-01 15:27

"Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> skrev:

> Nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt, at det er "long shot"!

Næh, som Peter G siger er det en rigtig rockklassiker og
let genkendelig på sit iørefaldende riff.

--
Mark