Office for mac
Fra : Carsten

Dato : 08-11-02 12:23

Hejsa.

Jeg er for nyligt skiftet til mac eftersom ekspedienten i Fredgaard
overbeviste mig om at apple works Neeeeeemt kunne "snakke" med Word.
Det er nu ikke helt tilfældet, når jeg skriver f.eks. formler på min
mac, så bliver de overført til Word som et billede, og eftersom de
ikke er helt korrekt overført, så kan jeg ikke rette i dem på pc'en
(på skolen).
Derfor vil jeg høre om der findes office kompatible programmer til
Mac. Hvad de koster? og om nogen evt. er interesseret i at sælge deres
brugte?

Mvh
Carsten (carsten@l-madsen.dk)

Ps. Men ellers er min nye mac alt for cool :)

Pps. Hvis jeg skal købe en ekstern brænder, hvad ville i så anbefale?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 08-11-02 13:02

Carsten <carsten@l-madsen.dk> wrote:

> Derfor vil jeg høre om der findes office kompatible programmer til
> Mac. Hvad de koster? og om nogen evt. er interesseret i at sælge deres
> brugte?

MacXpres sælger Microsoft Office X til 1250 kr. inkl. moms. Det er en
uddannelsesversion som alle studerende, undervisere, lærere o.lign. kan
købe.

Den er fuldt ud kompatibel med MS Office til Windows,

> Ps. Men ellers er min nye mac alt for cool :)

Ja!

--
vh Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-11-02 02:06

In article <1flbypk.r6a56a13m794gN%forhulenda@hotmail.com>,
forhulenda@hotmail.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> Den er fuldt ud kompatibel med MS Office til Windows,

Så længe man holder sig til tekst...

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-11-02 13:20

> [...]

> Ps. Men ellers er min nye mac alt for cool :)
>
> Pps. Hvis jeg skal købe en ekstern brænder, hvad ville i så anbefale?

Office v. X -> Word. Meget lækkert.
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-11-02 08:19

> [...]

> Ps. Men ellers er min nye mac alt for cool :)
>
> Pps. Hvis jeg skal købe en ekstern brænder, hvad ville i så anbefale?

Hej Carsten

Hvad er det for en Fladgård ? Jeg synes du skal møde op og kræve at de
betaler en Office pakke til dig.

Mangen til spasset sælger - typisk at de ikke ved en skid.

Jeg har en Office 98 som jeg bruger, da jeg har opgivet at få folk til
at sende tekst til mig som e-mails. Jeg skriver aldrig noget i den, men
bruger den udelukkende til at kunne modtage fra PC brugere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-02 09:42

In article <1fldg8z.1csww9q1oylthcN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har en Office 98 som jeg bruger, da jeg har opgivet at få folk til
> at sende tekst til mig som e-mails. Jeg skriver aldrig noget i den, men
> bruger den udelukkende til at kunne modtage fra PC brugere.

Til lige præcis det formål, kunne du også nøjes med det lille icWord
program: http://www.icword.com/

Men jeg er enig, der er alt for mange der har den indstilling, at "alle
har jo Word". Jeg har gentagne gange forsøgt at overbevise folk om, at
PDF er et langt mere kompatibelt og bedre format, men det er en hård
kamp, når nu Word er slået fast med syvtommersøm på diverse edb-kurser.

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-11-02 16:01

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> Til lige præcis det formål, kunne du også nøjes med det lille icWord
> program: http://www.icword.com/

Duer det til Mac OS 9.X.X ?

> [...]
> PDF er et langt mere kompatibelt og bedre format, men det er en hård
> kamp, når nu Word er slået fast med syvtommersøm på diverse edb-kurser.

Jamen de fleste gange jeg modtager et Word dokument indeholder det bare
en gang tekst, som fuldstændig ligeså godt kunne være sendt som en mail.

Jeg er stolt af min cr...... version af Office, som jeg er blevet
påtvunget at benytte.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-02 17:03

In article <1fle1qx.xe1mwnlhvm5qN%jesper@gylling.net>,

> Duer det til Mac OS 9.X.X ?

Ja, jeg har kun prøvet det under OS 9 :)

> Jamen de fleste gange jeg modtager et Word dokument indeholder det bare
> en gang tekst, som fuldstændig ligeså godt kunne være sendt som en mail.

Ok, dem kender jeg også godt - det er værre end HTML-emails :(

Jeg ved ikke om du kender nedenstående side, men jeg tvivler også på at
et venligt link til den hjælper på afsenderen.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-11-02 17:52

> [...]

> Jeg ved ikke om du kender nedenstående side, men jeg tvivler også på at
> et venligt link til den hjælper på afsenderen.

Den er rigtig god - tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/