Password på Powerbook ved opstart og sleep
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 08-11-02 12:21

Hej med jer

Jeg skal til en konference i hele næste uge, hvor jeg skal stå for
opdateringen af et website. Jeg tager min powerbook med, men skal sidde
i et presserum, hvor alle deltagere har adgang.

Da jeg ikke er interesseret i at nogen skal pille, skal jeg høre jer om
det er muligt at indstille computeren til at bede om et password både
når den starter op, men også når den har sovet. Jeg vil nemlig ikke
lukke computeren ned hver gang jeg forlader den.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-11-02 21:54

In <1flbwsr.rigz81xh6qmiN%birgitte@behrendt.dk> [2900] Birgitte Behrendt
wrote:
> [...]
> både når den starter op, men også når den har sovet. Jeg vil nemlig
> ikke lukke computeren ned hver gang jeg forlader den.

På Mac OS 9 kan du bruge Multiple Users, den kan sættes til at låse
efter at givet antal minutter. Jeg er ikke sikker på at man kan låse
manuelt - hvis du logger ud mener jeg den vil afslutte igangværende
programmer.
På Mac OS X kan du bruge den indbyggede screen saver og lave en hot spot
hvor den aktiveres f.ex. øverste højre hjørne. Screen saveren skal
naturligvis sættes til at bede om user/pass.