Deling af modem på netværk
Fra : John Doe

Dato : 08-11-02 11:13

Hej!!

Jeg har fået den herlige lille opgave at installere et ISDN modem på en NT4
server.
Det i sig selv er ikke det store problem.

Det opstår derimod når modem'et skal "deles" til det 8 brugere der er på
lokalnettet.
Modem'et skal bruges til remote service, hvilket vil sige, at det skal kunne
ses som et
modem på alle arbejdsstationer, på en sådan måde at der kan laves en dial up
connection
via lokalnettet.
Alle modem'ets features skal selvfølgelig også kunne tilgåes.

Vedr. internet er dette ikke et must, da der i forvejen er en 37Mbit
firbindelse til omverdenen.

Er der nogen med gode ideer??

På forhånd mange tak
Christian

Fra : Peter Pan

Dato : 08-11-02 17:07

"John Doe" <John@Doe.com> wrote in message
> [...]
> ses som et
> modem på alle arbejdsstationer, på en sådan måde at der kan laves en dial

Det lyder som om du har brug for noget software hjælp og ikke hardware
hjælp???

Hardware baseret løsninger findes. Jeg ved at Shiva's Lanrover routere har
haft en sådan funktionalitet. Men de er jo døde nutildags. Men der findes
nok tilsvarende løsninger.

Software løsninger findes også. Personligt har jeg kun erfaringer med
SpartaCom's SAPS. Hvor hver enkelt pc'er får en virtuel Com-port, forbundet
til et eller flere modemmer på en eller flere centrale servere. Kig evt. på
http://www.spartacom.com/products/modemshare.htm
Igen, dette er en software baseret løsning, og kræver noget Windows for at
køre.

Mvh
Anders

Fra : Hostmaster

Dato : 08-11-02 17:52

> Det opstår derimod når modem'et skal "deles" til det 8 brugere der er på
> lokalnettet.

Det tror jeg ikke at jeg ville gøre. Du ved godt at det med isdn er muligt
at have mange terminaler på samme forbindelse. Måske i skulle købe 8 billige
isdn modem's

Trække lidt kabel og så køre det.

Men hvis du skal have det trukket over net, så har jeg ikke et umiddelbart
bud.

Hvad skal det bruges til ? Der kan være der findes en anden løsning.

James