Kultsang brugt i Radioen..
Fra : Niels Skovmand

Dato : 08-11-02 10:42

Hej..

Det sker meget tit at radioværter bruger denne sang som underlægningsmusik
når de snakker. Den er lavet med simple C64-agtige lyde og skulle så vidt
jeg husker være en spådom om, hvordan musikken ville være omkring år 2000 -
lavet af nogle gutter i 70'erne..

Er der nogen der kan sige mig hvad den hedder..

/ Niels.

Fra : Troels

Dato : 08-11-02 11:52

> [...]
> når de snakker. Den er lavet med simple C64-agtige lyde og skulle så vidt
> jeg husker være en spådom om, hvordan musikken ville være omkring år

Et bud kunne være Popcorn med Hot Butter, men det er jo ikke så meget der er
at gå efter:.-)

/Troels

Fra : Niels Skovmand

Dato : 08-11-02 12:45

> [...]
> 2000 -
> >

> Et bud kunne være Popcorn med Hot Butter, men det er jo ikke så meget der

Det er ikke den.. De bruger den meget tit på P3, når de snakker om et eller
andet. Så ligger den omme bagved og kører i lav volumen.. Den har en ret
"flabet" attitude og er desuden blevet brugt af Smash Mouth i deres sang
"Walking on the Sun" (bliver spillet i de første 20 sekunder..)

/ N.

Fra : Troels

Dato : 08-11-02 12:52

> [...]
> "flabet" attitude og er desuden blevet brugt af Smash Mouth i deres sang
> "Walking on the Sun" (bliver spillet i de første 20 sekunder..)

Ok, er det ikke den Katapult bruger? Sådan noget orgelhalløj? Du kan evt.
prøve at skrive til dem og spørge hvad det er. DR plejer at være rimeligt
flinke til at svare på den slags henvendelser, omend der sommetider kan gå
lidt før de svarer.

/Troels