Skydedør
Fra : JSJ

Dato : 08-11-02 09:54

Hej

Jeg har fjernet væggen mellem vores køkken og stue og tilbage står to døre
ved siden af hinanden der går ud i gangen. Den ene dør skal blændes af og
den anden erstattes af en skydedør. Det mest elegante ville jo nok være en
skydedør der kører inde i væggen der hvor den afblændede dør var. Problemet
er at væggen kun er 10.3cm tyk. Kan det lade sig gøre at lave en
konstruktion der er stiv nok ?
Andre gode forslag ?

Mvh. Jens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-02 10:02

On Fri, 8 Nov 2002 09:54:09 +0100, "JSJ" <dont_mail_me@no.spam> wrote:

>Det mest elegante ville jo nok være en skydedør,
>der kører inde i væggen dér, hvor den afblændede dør var.
>Problemet er at væggen kun er 10.3cm tyk.
>Kan det lade sig gøre at lave en konstruktion der er stiv nok ?

Nøjagtigt dét har man konstrueret 2 steder i min kære broders hus -
uden problemer. En elegant løsning, hvor døren forsvinder fuldstændigt
i væggen, som er "nyetableret".

Når man skal ha' fat i den igen, er der en lille planforsænket
messingring, som kan vippes ud, hvis du forstår ?
---

Mvh Mogens

Til salg:
'96 Fiat Brava 1.4 SX - 118.000 km
Een ejer, fuld service, aftageligt træk
Prisidé 49.900 kr eller bud

Fra : JSJ

Dato : 08-11-02 10:10

"Mogens Knudsen" <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når man skal ha' fat i den igen, er der en lille planforsænket
> messingring, som kan vippes ud, hvis du forstår ?

Lige nøjagtigt....mine svigerforældre har også sådan nogle.
Ved du hvor han har fået dem lavet - eller har han selv lavet dem ?
Problemet er jo som sagt at væggen kun er 10.3cm tyk......

Mvh. Jens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-02 10:24

On Fri, 8 Nov 2002 10:10:02 +0100, "JSJ" <dont_mail_me@no.spam> wrote:

>Lige nøjagtigt....mine svigerforældre har også sådan nogle.
>Ved du hvor han har fået dem lavet - eller har han selv lavet dem ?
>Problemet er jo som sagt at væggen kun er 10.3cm tyk......

Det er en snedker/tømrer, som har ombygget hans hus. Snedkeren har
lavet ALT on location - altså lavet og tilpasset dørene på/til stedet.
Min broder bor i Århus, hvis.....
---

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-11-02 12:43

"JSJ" <dont_mail_me@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved du hvor han har fået dem lavet - eller har han selv lavet dem ?
> Problemet er jo som sagt at væggen kun er 10.3cm tyk......

<snip>
Du kan købe skinner og ophæng i et hvert velassorteret byggemarked. Man kan
ofte bruge den gamle dør til "opgaven" Nu skriver du ikke om du vil genbruge
den gamle dør, men er det en fyldningsdør ville jeg vælge at genbruge den.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-11-02 17:17

On Fri, 8 Nov 2002 12:42:31 +0100, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den gamle dør, men er det en fyldningsdør ville jeg vælge at genbruge den.

Døren, jeg taler, om er købt færdig (inkl. lakering) af dén tømrer,
der udførte arbejdet. Han er desværre ikke levende mere, hvorfor man
ikke kan spørge om leverandørnavn.
---

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-11-02 13:44

> Døren, jeg taler, om er købt færdig (inkl. lakering) af dén tømrer,
> der udførte arbejdet. Han er desværre ikke levende mere, hvorfor man
> ikke kan spørge om leverandørnavn.

Det er lige meget hvem der har lavet døren. Man kan købe skydedørssæt der
passer på alle døre. Det er jo bare en skinne med nogle hjul der monteres i
toppen af en "plade"/døren.
Du skal bare sørge for at den gamle dør kan være inden i væggen.