Stop windows ved dock
Fra : Torben Hansen

Dato : 08-11-02 08:53

Hej,

Er jeg den eneste som syntes det er irriterende vinduer og programmer
kan smutte ned bag docken?

Det var særligt et problem med Explorer når man åbnede nye vinduer, så
nu bruger jeg Netscape og dens "tabs" funktion.

Men mit spørgsmål er: Findes der en funktion i MacOS X, eller en smart
util - der kunne gøre at vinduer og programmer stoppede ved dock'en.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-11-02 09:36

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
>
> Men mit spørgsmål er: Findes der en funktion i MacOS X, eller en smart
> util - der kunne gøre at vinduer og programmer stoppede ved dock'en.

Nogle programmer tager hensyn til docken, andre ikke. Chimera tager
hensyn til docken i bunden, men ikke til højre. For at 'skuffen' skal
opføre sig ordentligt, når den glider ud og resize hovedvinduet tilbage
på plads (hvis der er for lidt af den), skal man f.eks. først æble+alt+d
for at lige fjerne docken mens denne operation står på. Så bruger man
kommandoen igen til at få docken tilbage.
Nogle der har læst mit Chimera trick på http://macosxhints.com ?
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 08-11-02 12:23

> Nogle programmer tager hensyn til docken, andre ikke. Chimera tager
> hensyn til docken i bunden, men ikke til højre. For at 'skuffen' skal

Jeg har docken til højre og jeg prøvede lige at trykke på zoomknappen i
Chimera 0.6.0, og vinduet resizer så det passer med at docken ikke
overlapper vinduet.
Jeg er dog begyndt at bruge Skjul dock for at vinduerne kan fylde hele
skærmen under menuen.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-11-02 13:20

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> overlapper vinduet.
> Jeg er dog begyndt at bruge Skjul dock for at vinduerne kan fylde hele

Jeg udtrykte mig ikke klart - Chimera _tager_ hensyn til docken, også en
højrevendt. Hvis der ikke er plads til at skuffen kan åbne sig,
formindsker Chimera browservinduet og resizer det tilbage til samme
størrelse, når skuffen lukker. Dette sker ikke, hvis du har en dock til
højre. Browser vinduet forbliver formindsket. Dette undgår man så ved
lige at fjerne docken, før man åbner 'skuffen'.

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 08-11-02 14:12

> [...]
> højre. Browser vinduet forbliver formindsket. Dette undgår man så ved
> lige at fjerne docken, før man åbner 'skuffen'.

Hmm, det fungerer fint hos mig. Jeg prøvede også lige skuffen med docken og
uden docken. Med docken, så resizes vinduet så skuffen kan være der uden at
skuffen går under docken, og vinduet resizes tilbage så den fylder det hele,
når skuffen går ind.
Det samme gør den når docken er skjult og til højre.
Hm - når nu docken alligevel er skjult er det vel lige meget hvor den er
placeret. Så sætter jeg den bare nederst - der er afstanden mindst til den.
Medmindre vi misforstår hinanden, så kan det være at din Chimera ikke er
0.6.0.

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-11-02 00:43

> [...]
> skuffen går under docken, og vinduet resizes tilbage så den fylder det hele,

Ikke her. Mystisk.

> [...]
> Medmindre vi misforstår hinanden, så kan det være at din Chimera ikke er

Jeg har seneste built.

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-11-02 15:09

in article 1flby54.id68iq35xx8wN%david@blangstrup.dk, David Blangstrup at
david@blangstrup.dk wrote on 11/8/02 1:19 PM:

> [...]
> højre. Browser vinduet forbliver formindsket. Dette undgår man så ved
> lige at fjerne docken, før man åbner 'skuffen'.

Lidt apropos:

http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.