Persongalleriet er blevet opdateret
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-11-02 04:47

Hej alle,

Der er en del, der har efterspurgt en mulighed på http://dfm.divvy.dk hvor
man kan søge efter hvor folk bor i landet, så nu har jeg lavet en
amtsopdeling af alle personer. Navigationen foregår fra forsiden hvor man
vælger det amt man ønsker at se personer fra.

Jeg beklager hvis jeg er kommet til at placere folk i et forkert amt - men
jeg var nødt til at gå listen igennem manuelt og sammenføre data fra post
danmark... en lidt tidskrævende opgave - men nu er det gjort. Man kan i
øvrigt selv ændre hvilket amt man bor i hvis man logger ind.

Mange hilsner,

Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1

Fra : Jonas Holt

Dato : 08-11-02 08:41

> [...]
> amtsopdeling af alle personer. Navigationen foregår fra forsiden hvor man
> vælger det amt man ønsker at se personer fra.

Det er flot lavet!
Nu må jeg hellere se at komme på

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-11-02 09:36

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> wrote:

> Det er flot lavet!

Tark!

> Nu må jeg hellere se at komme på

Ja få lige fingeren ud ik' He he ...

Hilsner,

Tony
http://dfm.divvy.dk/tony_lorentzen <-- også ny funktion

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-11-02 12:11

For dælen. Du har gjort det igen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-11-02 12:59

Sad lige og kiggede lidt. Egentlig lidt sjovt at se at der er flest fra KBH
og Århus (Amt). Men det afspejler "befolkningstætheden" af MC'er eller folk
skepsis overfor at registrerer sig på siden eller hvor flest brugere af NG
bor?

Det er nok bare helt tilfældigt, sad bare lige og funderede..

Fra : Denise

Dato : 08-11-02 17:27

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bor?
>
> Det er nok bare helt tilfældigt, sad bare lige og funderede..

Helt tilfældigt måske, eller også er det fordi vi bare ikke er så generte
eller bange af os

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-11-02 23:53

Måske har du ret..

--
Mvh.
Henrik (som ikke er genert)

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 11:15

Denise <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Det er det nok ikke helt aligevel:
Jeg har ved tidligere lejligheder erfaret den samme overrepresentation
af øst-sjællandske brugere af gruppen (er ikke til at lokke særligt
mange af de bæltskrækkere ud af busken, når man skal heeelt til
østjylland
for et arrangement :-| )
Min konklusion er at det skyldes en overrepresentation af IT-folk (på
arbejde) og studerende (i skole), hvilket igen trækker godt imod
hovedstaden :-/

--
Armand
(Østjydsk håndværker med privat 56K-opkobling)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 00:47

> [...]
> af øst-sjællandske brugere af gruppen (er ikke til at lokke særligt
> mange af de bæltskrækkere ud af busken, når man skal heeelt til

Nu er vi jo altså nogle, der kan finde på at komme forbi...

> Min konklusion er at det skyldes en overrepresentation af IT-folk (på
> arbejde) og studerende (i skole), hvilket igen trækker godt imod
> hovedstaden :-/

Dén med IT-folkene, ja! Dem er der masser af. Og ret bestet er det ikke så
sært - for 100 år siden ville der nok have været masser af
dampvæveri-teknikere el.lign., men verden udvikler sig jo heldigvis

> Armand
> (Østjydsk håndværker med privat 56K-opkobling)

Hvilket måske forklarer, at du ikke har villet spilde de 17 øre (og 2
minutter), der skulle til for at registrere sig på dfm.divvy.dk?

--
Jørgen

Fra : Jens U

Dato : 11-11-02 03:33

Jørgen Winther skrev ...
> [...]
> sært - for 100 år siden ville der nok have været masser af
> dampvæveri-teknikere el.lign., men verden udvikler sig jo heldigvis

Og de fleste af dem lå i Jylland og på Fyn,
hvor der sagtens kunne hygges over den lokale øl
(som der heller ikke er mange tilbage af) efter fyraften.

> Hvilket måske forklarer, at du ikke har villet spilde de 17 øre (og 2
> minutter), der skulle til for at registrere sig på dfm.divvy.dk?

Og med IT-samfundet er man bare blevet mere og mere registret,
det er jo ikke tilladt at registre hvad som helst i.flg. Register Loven.

Friheden til at vælge

Hvis du vil vide mere om Armand,
så må du bare kikke forbi mc-chaufførernes HP.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
Også (Østjysk håndværker med privat 56K-opkobling)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-11-02 13:35

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote:

> Og med IT-samfundet er man bare blevet mere og mere registret,
> det er jo ikke tilladt at registre hvad som helst i.flg. Register Loven.
>
> Friheden til at vælge

Ja og frihed til at vælge hvor mange oplysninger man ønsker at taste
ind. Hvis Armand har valgt ikke at oprette sig af den grund du
fremhæver så ville han nok også have valgt ikke at stå på de gule
sider.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 14:18

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]

> Friheden til at vælge
>
> Hvis du vil vide mere om Armand,
> så må du bare kikke forbi mc-chaufførernes HP.

Som du kan se i ovenstående (skamklippede) citater, så talte Armand om en
overrepræsentation af Østsjællændere i gruppen, underforstået på
dfm-persongalleriet. Min pointe var såmen blot, at hvis nu Armand ville
taste sine data ind, så ville han dermed hjælpe lidt til at skabe balance!

Og dermed har jeg jo samtidigt antydet, at en evt. skævhed i persongalleriet
ikke nødvendigvis hænger sammen med en tilsvarende skævhed på dfm - måske er
det på kringlet vis lige omvendt: De vestligste af os har måske været meget
aktive tidligere, hvor dmcn blev lavet, og finder nu dmcn mere rigtigt, mere
"originalt", end det nye persongalleri, hvor de derfor ikke ønsker at
deltage. Med andre ord, så er persongalleriet fortrinsvist benyttet af de
nytilkomne, som så tilsyneladende især er fra den østlige del af landet.

Og dér må jeg så give Armand ret - det er nok især IT-folk, der trækker
læsset, og dette hænger simpelthen sammen med, at der i disse år _er_ mange
IT-folk. Som Armand rigtigt har konstateret, så er de koncentreret omkring
hovedstaden. Måske er der relativt flere nytilkomne IT-folk blandt de nye
motorcyklister, end IT-folkenes andel af befolkningen egentligt lægger op
til, og dér ligger forklaringen nok i motorcyklens status som luksusobjekt i
kombination med de gode indtjeningsmuligheder for IT-folk.

Så, eh, det var egentligt ikke fordi jeg følte trang til at vide mere om
Armand

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 11-11-02 23:31

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

overrepresentation

> Nu er vi jo altså nogle, der kan finde på at komme forbi...

Jup!
Og senest i denne weekend!!
Men jeg lider stadig af en hårdnakket skepsis, efter, på baggrund af
talrige opfordringer, at have stablet et ganske gratis skruekursus på
benene med 2 måneders varsel til deltagerne, og alligevel måtte aflyse -
Tilsyneladende fordi et stort antal bæltskrækkere pludselig opdagede at
snakken gik på Østjylland som lokalitet :-|

> [...]
> sært - for 100 år siden ville der nok have været masser af
> dampvæveri-teknikere el.lign., men verden udvikler sig jo heldigvis

GRILL

> Hvilket måske forklarer, at du ikke har villet spilde de 17 øre (og 2
> minutter), der skulle til for at registrere sig på dfm.divvy.dk?

Jeg plejer at referere til:
http://www.mc-chaufforerne.dk/medlemmer/armand.php

Og pricipielt regner jeg, det ellers gode arbejde, for at være
spredende, derved at det burde have været holdt i DMCN-regi :-|

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-11-02 01:57

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Og pricipielt regner jeg, det ellers gode arbejde, for at være
> spredende, derved at det burde have været holdt i DMCN-regi :-|

Udmærket princip - men i praksis har det vist sig ikke at være så
ligetil at få folkene bag DMCN i tale. Jeg har henvendt mig flere
gange og sågar ringet til en af dem og lagt besked på hans telefon-
svarer og tilbudt min hjælp til den videre udvikling af dmcn.dk.

Folkene bag DMCN har flere gange opfordret folk til at involvere
sig i arbejdet med sitet fordi de har for meget at lave. Da jeg så
besluttede mig for at lave persongalleriet var det for at vise dem
at jeg havde den fornødne kunnen og ekspertise til at hjælpe dem
og at jeg i øvrigt arbejder hurtigt og målrettet. Desværre har det
ikke medført at de har henvendt sig til mig efterfølgende.

Jeg er stadig åben overfor en sammensmeltning af de to sites og vil
meget gerne deltage i den videre udvikling af DMCN. Men indtil jeg
hører noget fra dem eller folk herinde fra reagerer så bliver jeg ved
med at videreudvikle på mit site.

Måske er det spredende - men det kunne desværre ikke være
anderledes :-| (!)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-11-02 16:29

"Tony Lorentzen" <tony@NOSPAMlorentzen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange og sågar ringet til en af dem og lagt besked på hans telefon-
> svarer og tilbudt min hjælp til den videre udvikling af dmcn.dk.

Det tager også meeeeeeeeeeeeeeeeeeget lang tid at få et DMCN nr.
--
Hilsen
Dennis Pedersen ( stadig ventende !! )

Fra : Hekto

Dato : 12-11-02 16:34

In article <3dd11e2d$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Dennis
Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> says...

> [...]
> Hilsen
> Dennis Pedersen ( stadig ventende !! )
> Yamaha XJ 600 S Diversion '01 ( i dyb søvn )

I praksis viser det sig, at brugerne trækker hen hvor brugervenlighed
og tempo er i top.
Hvis nogen vil noget med DMCN, hvor godt formålet end er, så må de op
på mærkerne!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto

Fra : Niller

Dato : 12-11-02 16:49

> [...]
> Hilsen
> Dennis Pedersen ( stadig ventende !! )
> Yamaha XJ 600 S Diversion '01 ( i dyb søvn )

Du er ik' den eneste ! :-/

Det kunne være vi skulle oprette en NG for kriseterapi......d.f.m.k.t

Formålet er at støtte og hjælpe hinanden i den svære stund, det er at vente
på et DMCN nr.

(men heldigvis har vi jo divvy ...... gad vide hvad det egentligt står for ?

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F (zz)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-11-02 17:15

"Niller" <nielsras@privat.dk> wrote:

> Det kunne være vi skulle oprette en NG for kriseterapi......d.f.m.k.t

God idé!

> (men heldigvis har vi jo divvy ...... gad vide hvad det egentligt står for
?

Det er faktisk et kælenavn til Yamaha's Diversion. Min plan var at starte en
Yamaha Diversion klub, men da jeg går med tankerne om at købe mig en
Fazer næste sæson så er arbejdet med Divvy.dk gået lidt i stå (indtil
videre).

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-02 18:34

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> en Yamaha Diversion klub, men da jeg går med tankerne om at købe mig en
> Fazer næste sæson så er arbejdet med Divvy.dk gået lidt i stå (indtil

Så kan du jo lave en pendant til den engelske FOC-U¹ Det ville da være
en fin idé og jeg vil da gerne være medlem, for jeg regner med at beholde
Fazeren i meget lang tid

¹ Fazer Owners Club - Unofficial
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Niller

Dato : 08-11-02 13:40

> [...]
> amtsopdeling af alle personer. Navigationen foregår fra forsiden hvor man
> vælger det amt man ønsker at se personer fra.

Skidegodt !!!

Det er så godt, så selv Denise må være tilfreds

Du ka' bare det snot !!

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=53

Fra : Denise

Dato : 08-11-02 17:31

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Skidegodt !!!
>
> Det er så godt, så selv Denise må være tilfreds

> [...]

Nå, nu er du sq efter mig igen hva', som om jeg er svær at gøre tilfreds.
Næh, jeg har skam altid været ovenud tilfreds med det Tony har lavet, og så
kan han endda selv hitte på ting og sager - har en god "hittepåsomhed" hihi

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-11-02 13:54

"Niller" <nielsras@privat.dk> wrote in message

> Skidegodt !!!
>
> Det er så godt, så selv Denise må være tilfreds
>
> Du ka' bare det snot !!

Taaaak *rødme*

Jeg tror såmænd også at Denise er glad ...

Prøv i øvrigt også: http://dfm.divvy.dk/niels_rasmussen

Fra : Denise

Dato : 09-11-02 14:08

> Prøv i øvrigt også: http://dfm.divvy.dk/niels_rasmussen
>
> Hilsner,
>
> Tony
> http://dfm.divvy.dk/tony_lorentzen

Øj, smart, signatur rettet (da jeg først fandt ud af at sætte _ mellem
fornavn og efternavn
Forresten Richard og Thomas Makro, hvor bliver jeres billeder af ?

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/denise_reindel

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 18:38

Denise wrote:
> Forresten Richard og Thomas Makro, hvor bliver jeres billeder af ?

Skal lige have redigeret de (blitz-)røde øjne på det billede, Jørgen
"Futte" sendte mig fra Klemmen i søndags. Billederne af cyklerne skulle
også kunne laves nu, efter at jeg i nat fik bikset en Bluetooth-adapter
på en af pc'erne til at snakke med min datters Nokia cameramobilos. Real
soon now...

Richard

Fra : Futte & Co.

Dato : 10-11-02 20:41

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> også kunne laves nu, efter at jeg i nat fik bikset en Bluetooth-adapter
> på en af pc'erne til at snakke med min datters Nokia cameramobilos. Real

Ja ja ja ja, undskyldninger er der jo nok af. Du kan da bare sige til hvis
du mangler en kanonfotograf til sådan et par små cykler, ik
Vi ses sikkert en dag

--
Jørgen , Brøndby
CB550F, den fine årgang 1975, såen cirka.

---

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 21:07

"Futte & Co." wrote:
> "Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message
>
> Ja ja ja ja, undskyldninger er der jo nok af. Du kan da bare sige til hvis
> du mangler en kanonfotograf til sådan et par små cykler, ik

Ok, jeg troede ikke en stor cykel som din kunne vende herude på de små
villaveje

> Vi ses sikkert en dag

Ja, lad os prøve at nå en tur mere - om ikke andet så for at pirre dem,
der
har lagt op før tiden i år...

Richard

Fra : Denise

Dato : 10-11-02 21:28

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> villaveje

> Ja, lad os prøve at nå en tur mere - om ikke andet så for at pirre dem,

Altså, hvis I spørger mig om jeg vil med (og vejret er nogenlunde), så siger
jeg jaaaaa

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 21:35

Denise wrote:

> Altså, hvis I spørger mig om jeg vil med (og vejret er nogenlunde), så siger
> jeg jaaaaa

Jamen så er vi jo snart en hel flok. Og vejret i mindst een af de to
næste weekender bliver kanon, siger min månefasespåmand, så lad os tales
ved sidst på ugen.

Richard

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 00:49

> Jamen så er vi jo snart en hel flok. Og vejret i mindst een af de to
> næste weekender bliver kanon, siger min månefasespåmand, så lad os tales
> ved sidst på ugen.

Snak bare mig ind i dette også - Trophy'en trænger alligevel til at blive
vasket

--
Jørgen

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-11-02 19:33

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message

> "Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Snak bare mig ind i dette også - Trophy'en trænger alligevel til at blive
> [...]

Triumph'en bliver vist "auto" vasket hvis næste tur skal være i næste
weekend. Vejrudsigten siger "gråt og regn". I det mindste er krydderierne
forbeholdt madlavning med de temperaturer.
Men hvis nu !, altså turen i næste weekend, så må jeg melde afbud. Jeg
kommer først hjem sent søndag. Bare rolig, den tibetanske rotweiler er
hjemme og passer på hondaen medens jeg er væk.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F, som har fundet en lun kælder at parkere i

---

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 20:11

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> Triumph'en bliver vist "auto" vasket hvis næste tur skal være i næste
> weekend. Vejrudsigten siger "gråt og regn". I det mindste er krydderierne
> forbeholdt madlavning med de temperaturer.

Ja, det er jo klart bedst at køre i solskin og 25 grader, men måske kan vi
affinde os med mindre

> Men hvis nu !, altså turen i næste weekend, så må jeg melde afbud. Jeg
> kommer først hjem sent søndag. Bare rolig, den tibetanske rotweiler er
> hjemme og passer på hondaen medens jeg er væk.

Der kommer jo altid en weekend til (og en sporvogn osv.). I næsten en
hvilken som helst weekend har jeg svært ved at disponere over lørdag
formiddag, hvor jeg lærer spansk.

--
Jørgen
(hasta luego)

Fra : Richard Pade

Dato : 11-11-02 20:56

"Jørgen Winther" wrote:
> Der kommer jo altid en weekend til (og en sporvogn osv.). I næsten en
> hvilken som helst weekend har jeg svært ved at disponere over lørdag
> [...]

Ah si, comprende: Bebes cerveza San Miguel a la bodega...
- hasta aproximad.

Ricardo

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 21:17

> Ah si, comprende: Bebes cerveza San Miguel a la bodega...

Den er go' med dig, Richard Det er meget seriøst! Omend det den første
gang faktisk foregik på et værtshus (men det er en længere historie).

> - hasta aproximad.

Nägemiseni!

--
Jørgen

Fra : Richard Pade

Dato : 11-11-02 20:40

"Futte & Co." wrote:
> Triumph'en bliver vist "auto" vasket hvis næste tur skal være i næste
> weekend. Vejrudsigten siger "gråt og regn".

Jep, ligesom den gjorde for denne weekend - og søndag blev da helt fin.

> Men hvis nu !, altså turen i næste weekend, så må jeg melde afbud. Jeg
> kommer først hjem sent søndag. Bare rolig, den tibetanske rotweiler er
> hjemme og passer på hondaen medens jeg er væk.

Det var trist. Tibetansk rotweiler, eller når musene er ude...

Richard

Fra : Richard Pade

Dato : 11-11-02 20:43

"Jørgen Winther" wrote:
> Snak bare mig ind i dette også - Trophy'en trænger alligevel til at blive
> vasket

Det er noteret, tales/skrives nærmere week-enden - og krydser fingrene
for
vejret, månefaseskift eller ej .

Richard