Denso - tændrør
Fra : wheeler

Dato : 08-11-02 00:18

Nogen der kender mærket Denso??

Det tætteste jeg kommer er http://www.showadenso.com.tw/pr3.htm
Jeg spørger, idet jeg godt vil ha' af- eller bekræftet det rigtige i, at
Fisker har solgt mig rør af dette mærke (W 24 ESR-U) til min Yamaha RD LC
YVPS '83.

Pft.

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 08-11-02 01:23

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Fisker har solgt mig rør af dette mærke (W 24 ESR-U) til min Yamaha RD LC

Jeg fandt noget på NGK's au side:
http://www.ngkspark.com.au/spark_plug_cross_ref_chart_index.htm
W24ESR-U er det samme som NGK BR8ES. Så den skulle være god nok.
En anden gang kan du dog nøjes med NGK, de koster det halve, og er det
maskinen er født med.

Jens
RD

Fra : albert

Dato : 08-11-02 08:52

> [...]
> W24ESR-U er det samme som NGK BR8ES. Så den skulle være god nok.
> En anden gang kan du dog nøjes med NGK, de koster det halve, og er det

???

Denso til en CBR1000 koster 35kr stykket. NGK koster 40 (ja, der findes
dyre luksusudgaver af begge, men dem ser jeg lige bort fra)

Og for nu ikke at starte en lang tråd vil jeg blot referere til adskillige
tråde herinde hvor mange foretrækker denso frem for ngk (jeg selv incl).

Så at de direkte skulle være et dårligere valg tvivler jeg på.

mvh Albert

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 08-11-02 14:12

"albert" <no.spam@dk> wrote in message
> Denso til en CBR1000 koster 35kr stykket. NGK koster 40 (ja, der findes
> dyre luksusudgaver af begge, men dem ser jeg lige bort fra)

Jeg har ikke undersøgt andre end dem jeg evt. vil kunne bruge i RD'en.
NGK koster kun 20kr. og virker fint, så jeg gider ikke give 45 som de ville
have for et Denso.

> Og for nu ikke at starte en lang tråd vil jeg blot referere til adskillige
> tråde herinde hvor mange foretrækker denso frem for ngk (jeg selv incl).

Får jeg problemer vil jeg nok også prøve et andet rør, men lige nu kører
den.

> Så at de direkte skulle være et dårligere valg tvivler jeg på.

At skifte noget der virker, med noget tilsvarende der er dyrere ser jeg som
et dårligt valg...
For dig er NGK naturligvis et dårligere valg, hvis CBR'en kører fint med
Denso...

Jens
RD

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-02 13:48

"Jens Blaabjerg (replace xxx with news2 to reply)" <xxx@blaabjerg.net> skrev
i en meddelelse news:TJOy9.547$gs1.1056@news.get2net.dk...

> Jeg har ikke undersøgt andre end dem jeg evt. vil kunne bruge i RD'en.
> NGK koster kun 20kr. og virker fint, så jeg gider ikke give 45 som de
ville
> have for et Denso.

Generelt er NGK-rør ganske udmærkede, de er bare lidt følsomme overfor at
blive druknet. ND rør (Denso) er af samme kvalitet, men har ikke "bristen"
med ikke at kunne tåle at blive våde, og prisen er normalt - sådan
gennemsnitligt set - den samme. Der kan være prisforskelle på enkelte rør,
men ofte tror jeg mest prisforskellen stammer fra de forskellige
leverandørers avance.

Rittig
(Kører på både Denso og NGK)

Fra : Buck

Dato : 08-11-02 08:24

Jeg har lige købte et Denso til min CZ i sidste uge.... Det hedder
Nippon/Denso.
Måske du kan finde det du skal bruge under navnet "Nippon"

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-11-02 20:28

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:aqfp64$c95$1@sunsite.dk...
> Jeg har lige købte et Denso til min CZ i sidste uge.... Det hedder
> Nippon/Denso.
> Måske du kan finde det du skal bruge under navnet "Nippon"

Det hedder de så ikke længere, før i tiden hed det nippo-denso, men nu er
det kun Denso

Her er et par tilfældige links om tændrør:
http://www.sparkplugs.com/
http://www.denso.co.jp/index-e.html

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77)

Fra : Buck

Dato : 11-11-02 08:44

Hmm... hvor betryggende... :o/ så har jeg åbenbart købt et ældgammeld
tændrør.. :o7

--
/Buck
CB 550 F1 ´75