HJÆLP - MIN ERICSSON T65 ER DRUKNET !!!
Fra : Jon

Dato : 07-11-02 22:19

Jeg var til et svømmestævne for en uges tid siden, hvor jeg kom til at
tabe min telefon i vandet, jeg fik hentet den op, og den var
(selvfølgeligt) druknet.... Og jeg kan ikke få liv i den. Jeg ved godt
jeg gjorde det værste, at prøve at tænde den, men jeg var lidt i shock.

Men jeg kan dog få ET livstegn, når jeg tænder min lader blinker
telefonens lille lampe i venstre hjørne rødt en gang. Hvad kan jeg gøre
??? Kan det betale sig at reparere den, eller er den bare død og borte
?????????????????????????????++

Og i behøver ikke skrive at jeg er dum, for jeg ved det godt ...

Jon

http://www.kandu.dk/

Fra : MaRk

Dato : 07-11-02 22:32

Tja, den er jo svær at skille ad, men prøv at ligge den til tørre, evt. på
en radiator.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 07-11-02 23:41

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message
> Tja, den er jo svær at skille ad, men prøv at ligge den til tørre, evt. på
> en radiator.

Klorvandet skal skylles ud hvis ikke telefonen skal ruste! Det bedste er,
hvis du kan få den skilt ad. Specialværktøj kan sikkert fås i en
elektronikbiks, hvis du tager telefonen med derned.

Det bedste er - når den er skilt - at lægge hele dynen i opvaskevand og
vaske med en børste. Derefter skylles grundigt med vand og til sidst tørres
delene med en hårtørrer.

Hvis den stadig ikke kan tænde er der garanteret brændt en ic af og så kan
du lige så godt købe en ny telefon.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-11-02 12:48

Kasper Vibe Grevsen <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote:

> "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in message
> >

> Klorvandet skal skylles ud hvis ikke telefonen skal ruste! Det bedste er,
Og klorvandet er tilsat salt der vil få den til at ruste, det er vel
også derfor du anbefaler at skylle den.

vh Flemming Rubini

Fra : Devast8or

Dato : 08-11-02 15:02

Plejer man ikke at sige at man skal bruge destilleret vand når man renser
elektronik? Der er jo alt muligt mærkeligt i almindeligt postevand (bl.a.
kalk), hvorimod destileret vand er mere rent. Det er da hvad jeg har hørt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mads Stetter

Dato : 08-11-02 17:48

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Mener bestemt det er RE-destileret vand man skal bruge! Det kan vist købes
ved en materialist og ligende!

Vi bruger det til at rense røg-detektorer på hvores arbejde!

MVH Mads Stetter

Fra : Devast8or

Dato : 08-11-02 18:52

Det vidste jeg så ikke der var noget der hed, men hvis det er renere end
destileret vand er det sikkert også fint.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Exhaust

Dato : 08-11-02 23:46

On Fri, 8 Nov 2002 18:52:25 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

I destilleret vand er der stadig ioner (blandt andet kalk) i vandet,
det er ikke er i destilleret vand er bakterier.

I demineraliseret vand er der ikke ioner, så det er det man skal bruge
til elektronik!

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-11-02 00:08

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Plejer man ikke at sige at man skal bruge destilleret vand når man renser
> elektronik? Der er jo alt muligt mærkeligt i almindeligt postevand

Demineraliseret vand er at foretrække, men en skylning i almindeligt vand er
bedre end at lade klor/salt-vand ligge i telefonen. Især cola er noget skidt
for elektronik pga. syreindholdet.

Jeg vaskede en fjernbetjening for et år siden og den fungerer stadigvæk
upåklageligt, selvom der blev brugt almindeligt vand.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen