Sætte codebase "inde" fra java.
Fra : MadsD

Dato : 07-11-02 21:50

Hej, mig igen.

Er det muligt at definere sin codebase, inde i fx main()-metoden, istedet
for at skulle starte sit program med
java -Djava.rmi.server.codebase=<codebasen> <classnavn>?

--
Regards/Hilsen
MadsD - www.madsd.dk

Fra : Michael Berg

Dato : 08-11-02 09:11

Hewj MadsD,

System properties kan defineres med - overraskende nok, System.setProperty. Jeg er dog ikke klar over om java.rmi.server.codebase er noget der bruges af standard classloaderen, men hvis det er tilfældet er kommandolinien formentlig den eneste metode du kan sætte property'en.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/system/properties.html

Mvh /Michael^

Fra : MadsD

Dato : 08-11-02 17:56

> [...]
af standard classloaderen, men hvis det er tilfældet er >kommandolinien
formentlig den eneste metode du kan sætte property'en.

Tak... og tak for linket

--
Regards/Hilsen
MadsD - www.madsd.dk

Fra : niksus

Dato : 13-11-02 00:07

MadsD wrote:
> [...]
> for at skulle starte sit program med
> java -Djava.rmi.server.codebase=<codebasen> <classnavn>?

Har du prøvet at sætte den pågældende property i system properties:
System.setProperty(String key, String value)
Det skal gøres før RMI Security Manageren instantieres.

Hilsen
Niksus

Fra : MadsD

Dato : 13-11-02 21:24

> Har du prøvet at sætte den pågældende property i system properties:
> System.setProperty(String key, String value)
> Det skal gøres før RMI Security Manageren instantieres.

Yep, jeg har lavet en:

System.setProperty("java.rmi.server.codebase",http://minURL/);

og det virker, dejligt

--