Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sildeshow på VCD med menu ???
Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 07-11-02 20:47

Hejsa

Jeg har nu bøvlet med Xatshow en del tid.

Det med at lave en VCD med billeder og baggrundslyd, har det knebet med at
få det til at virke med MP3 men efter at have indsat en wave fil i stedet,
virker det.

Nu har jeg så følgende spørgsmål:

Kan det med Nero og Xatshow, eller har I kendskab til andre programmer, hvor
det kan lade sig gøre at lave flere "mapper" på en VCD. Her tænker jeg på,

at hvis man nu har billeder fra flere events, såsom Vinterferien 2002,
Sommerferien 2002, Julen 2002 osv. så i stedet for at lave flere VCDér, så

samle det hele på én uden at det kommer i en lang smøre. Hvis man med Nero
ligger flere mpg filer på en VCD, er det muligt at lave menu m.m.. Det var
noget i den stil jeg tænker på,

således at der kommer en menu når VCD én sættes i afspilleren, hvor der så
kan vælges f.eks. Sommerferien 2002.

Kan ikke få det til at lykkedes med ovennævnte programmer, måske fordi jeg
gør noget forkert eller måske det slet ikke kan lade sig gøre?

Evt. andre programmer der kan?

Håber I har et par brugbare svar

Med Venlig Hilsen

Jakob L. Nielsen

Fra : Hagman

Dato : 07-11-02 21:04

Ulead DVD pictureshow er svaret !
....jeg bruger det selv.

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 08-11-02 16:11

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> wrote in message
> Ulead DVD pictureshow er svaret !
> ...jeg bruger det selv.

Er det ikke noget med at man kun kan have 99 billeder i hvert slideshow i
Ulead DVD?
Jeg har et slide show hvor der er ca. 350 billeder.

Mvh

Jakob

Fra : Jan Christensen

Dato : 12-11-02 14:34

Hej..
Jow der kan KUN være 99 billeder per slide, men
der kan jo være mange slides på en cd..!
Programmet kan lave 1900 billeder på en enkelt cd..
Der skulle kunne række en tid..
Hvis man lægger mp3 på sit slide show, tager det jo
en del plads..= færre fotos..
Men selv om der er mp3 på alt i sine slides er der vel plads
til en 1000 billeder aligevel..en del vil jeg da mene..
Pictureshow er nok det bedste og nemmeste prog jeg har
set længe..

PS- og når man bruger dette prg, skulle næsten alle DVD afspiller
kunne vise fotos, eneste krav til afspilleren er at den kan læse VCD..

Mvh
Jan.-

Fra : Allig8or125

Dato : 08-11-02 16:34

> [...]
>
> Kan ikke få det til at lykkedes med ovennævnte programmer, måske fordi jeg
> gør noget forkert eller måske det slet ikke kan lade sig gøre?

Måske du skulle prøve det her: Picture to Tv,
det kan de ting du savner,har selv lavet et slideshow,med
over 400 billeder.
Link her: http://www.picturetotv.com

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Jakob L. Nielsen

Dato : 13-11-02 21:53

"Allig8or125" <no@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Allig8or125@hotmail.com
> It's nice to be important,
> but it's more important to be nice.............

Picture to Tv ser næsten ud til at være det jeg efter lyser, jeg mangler dog
én ting.
Muligheden for selv at skifte til næste billed, således de ikke køre på tid.
Kan det også lade sig gøre med programmet?

Mvh

Jakob

Fra : thl

Dato : 09-11-02 12:10

"Jakob L. Nielsen" <nmb14917@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:aqefqe$un8$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har nu bøvlet med Xatshow en del tid.

Her er et lille bidrag til sildeshowet :)))

http://www.seafishcamp.com/noindex/fisker.htm

mvh

Thorbjørn