User ubrugelig i OS X (jaguar)
Fra : Franz Berliner

Dato : 07-11-02 18:35

Havde en lidt irriterende kamp med OS X i går.

Jeg var igang med at lave en hel masse ting - sådan ca som jeg plejer -
der kørte et par programmer på min iBook- derudover var jeg ved at
kopiere 800mb via FTP til en PC (var logget ind på Mac'en via min
normale user fra Windows Commander). Totalt travlt på vej ud at holde et
foredrag. Opdager at jeg ikke har tid til at kopiere tingene til PC'en
alligevel og beslutter at afvikle det fra Mac'en - (en iBook) - så jeg
river frejdigt netstikket og skærmstikket ud mens den kopierer.

5 sek. efter kommer der en melding fra mail.app om at det ikke kan finde
serveren og den prompter for password. Jeg siger bare cancel til det
hele.

Og så sker det skumle. Da jeg åbner computeren fra sleep igen er alle
mine accounts i mail.app forsvundet, samt tilhørende indbakker (andre
mailboxes er der stadig). Det ser ud til at det hele stadig ligger i
Library -> mail, men jeg kan ikke få mail.app til at ville kendes ved
det.

Efter en genstart får jeg bare "spinning wheel of death" umiddelbart
efter at jeg logger ind i min normale bruger. Hvis jeg logger ind som
root er der ingen problemer.

Jeg prøver en hel masse. Reparerer owner/permission mv. men jeg kan ikke
få mail.app til at ville kendes ved sine settings - prøver også at
udskifte hele user library med en ældre backup, men den vil stadig ikke
kendes ved det.

Efter en hel del kamp opgiver jeg, opretter en ny bruger, kopierer mine
data fra den gamle bruger, sletter den gamle bruger, opretter accounts i
mail.app og importerer de gamle mailboxes.

Det kører jeg så lidt med. Genstarter skidtet, hvorefter mine accounts
igen er væk.

Har nu skrevet dem ind igen og det ser ud til at de nu har tænkt sig at
blive, men hvad pokker sker der?

Der må være en smartere måde at fixe tingene på næste gang det sker?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb