Lov vedr. Lys på Knallert?
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 07-11-02 17:33

Hvad siger loven egentligt vedr. lys på knallert?
Jeg tænker mest på baglygten..
Er det ikke noget med der bare skal være noget rødt lys? (tænker på at bruge
dioder som baglygte..)

Mvh.
Hans-Jacob
OE feat. OE-Quotefix

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 07-11-02 18:17

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aqe4l7$6c8$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg tænker mest på baglygten..
> Er det ikke noget med der bare skal være noget rødt lys? (tænker på at

Der er, som på cykel (antager vi snakker knallert30), en minimums afstand
lyset _skal_ kunne ses fra... knallerten skal også være forsynet med
bremselys, hvis dette er standard (som ny fra fabrikken).

Sådan husker jeg det - løst fra hukummelsen :)

Fra : mnc

Dato : 07-11-02 19:26

"Brian Axelgaard [9400]" skrev d. 07-11-02 18:17 dette indlæg :

> Der er, som på cykel (antager vi snakker knallert30), en minimums
afstand
> lyset _skal_ kunne ses fra...

jeg mener at den afstand er et par hundrede meter... 300 vist.... men
det er os bare 'løst fra hukommelsen'

http://www.kandu.dk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 07-11-02 21:46

"mnc" <mnc.news@kandu.dk> wrote

> afstand
>
> jeg mener at den afstand er et par hundrede meter... 300 vist.... men
> det er os bare 'løst fra hukommelsen'

Det skulle være ganske korrekt!

Der fortalte min knallert-kørekort-lærer mig nemlig dengang.
Og han var strisser.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 08-11-02 14:00

> Det skulle være ganske korrekt!

Tak for svarene!
Dvs. hvis jeg bruger en lovlig diode eller pære baglygte så er det fint?
Det er en Maxi så den har ikke bremselys ;)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : mnc

Dato : 08-11-02 15:05

"Hans-Jacob Møgelmose" skrev d. 08-11-02 14:00 dette indlæg :
men

> Tak for svarene!
> Dvs. hvis jeg bruger en lovlig diode eller pære baglygte så er det
fint?

ja da, man skal bare kunne se lyset langt nok væk ;)

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 08-11-02 20:20

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aqgchc$9qq$1@sunsite.dk...

> Tak for svarene!
> Dvs. hvis jeg bruger en lovlig diode eller pære baglygte så er det fint?
> Det er en Maxi så den har ikke bremselys ;)

Jeg havde 2 dioder siddende i baglygten på min gamle garelli da den sprang
det normale pærer hele tiden, og det fik jeg aldrig anmærkninger om, de
lyste ligesågodt op som en normal pære.

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 + aprilia sonic '99)