G4 opgraderingskort fra udlandet
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 07-11-02 13:29

Hej,

Grundigt de billigere priser overvejer jeg kraftigt at købe et G4
opgraderingskort til min efterhånden lidt for langsomme rev. A Beige G3/266
fra USA. Jeg har aldrig købt noget fra USA før. Er der noget jeg skal være
særligt opmærksom på ved køb af et sådant kort fra USA. F.eks. noget med
spændingen el. lign?

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Tom

Dato : 07-11-02 14:28

Vær opmærksom på at du kan komme til at betale import moms + plus
afgifter... Med mindre du får "gaven" pakket ind I gavepapir.
Et alternativ er at købe I EU.. Det er titl ligeså billigt.
Tom

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-11-02 15:41

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Vær opmærksom på at du kan komme til at betale import moms + plus
> afgifter... Med mindre du får "gaven" pakket ind I gavepapir.
> Et alternativ er at købe I EU.. Det er titl ligeså billigt.

F.eks. hos Cyberport:
<http://www.cyberport.de/DE/catalog.omeco?PRODGR=65&SID=f20660ebe8c9b081
e8a66db33c62c7bb&sortBy=titel&ITEMSPERPAGE=5&PARENT=65&FILTER=2304200210
02380125256020000000015&HID=&SID=f20660ebe8c9b081e8a66db33c62c7bb>

--
vh Jesper

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 08-11-02 12:24

On 07/11/02 16:40, in article
1flabfa.1eu3sh81pqwg0cN%forhulenda@hotmail.com, "Jesper Møller-Fink"
<forhulenda@hotmail.com> wrote:

> [...]
> e8a66db33c62c7bb&sortBy=titel&ITEMSPERPAGE=5&PARENT=65&FILTER=2304200210
> 02380125256020000000015&HID=&SID=f20660ebe8c9b081e8a66db33c62c7bb>

Hej Jesper,

Det er da nogle okay priser. Har du flere links til andre gode europæiske
mac-shops med billigere priser?

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 08-11-02 16:03

Anders Baden Nielsen <abn@toughguy.net> wrote:

> Hej Jesper,
>
> Det er da nogle okay priser. Har du flere links til andre gode europæiske
> mac-shops med billigere priser?

Prøv disse:

<http://www.sendamac.de>
<http://www.comspot.de>
<http://www.cancom.de>
<http://www.mactrade.de>
<http://www.gravis.de>
<http://www.dsp-info.com>

Jeg mener alle leverer i hele EU. Jeg er dog ikke helt sikker på DSP.

--
vh Jesper

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 08-11-02 16:55

On 08/11/02 17:03, in article 1flc76d.d7g22j1j67z7qN%forhulenda@hotmail.com,

> Prøv disse:
>
> <http://www.sendamac.de>
> <http://www.comspot.de>
> <http://www.cancom.de>
> <http://www.mactrade.de>
> <http://www.gravis.de>
> <http://www.dsp-info.com>
>
> Jeg mener alle leverer i hele EU. Jeg er dog ikke helt sikker på DSP.

Tak for linksene!

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-11-02 11:51

Jesper Møller-Fink <forhulenda@hotmail.com> wrote:

> Prøv disse:
>
> <http://www.sendamac.de>
> <http://www.comspot.de>
> <http://www.cancom.de>
> <http://www.mactrade.de>
> <http://www.gravis.de>
> <http://www.dsp-info.com>
>
> Jeg mener alle leverer i hele EU. Jeg er dog ikke helt sikker på DSP.

Det ser umiddelbart ud som om, at den væsentligste forskel udgøres af
forskellen i moms - ca. 10%

Hmmm! Trist at folk skal handle over grænserne bare p.g.a. den høje
danske moms.

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 08-11-02 12:21

On 07/11/02 15:27, in article B9F028E0.18A5D%tom@mir.dk, "Tom" <tom@mir.dk>
wrote:

> [...]
> afgifter... Med mindre du får "gaven" pakket ind I gavepapir.
> Et alternativ er at købe I EU.. Det er titl ligeså billigt.

Hej Tom,

Tak for svaret

Jeg var inde og høre hos Told & Skat og ifølge dem var der nu heldigvis
ingen ekstra toldafgifter på noget sådan computer hardware som
opgraderingskort.

Hvis du kender gode online Mac-shops i Europa som kan med ligeså attraktive
priser som de amerikanske, f.eks. 259$ for et G4/550 mHz opgraderingskort på
http://eshop.macsales.com/specials/XLR8YourMac.cfm så ville jeg utroligt
gerne hvis du kunne give nogle links. Det er noget bøvl med fragt helt fra
USA.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-02 17:06

In article <B9F02912.767%abn@toughguy.net>, Anders Baden Nielsen wrote:
> [...]
> særligt opmærksom på ved køb af et sådant kort fra USA. F.eks. noget med

Ved køb udenfor EU skal du huske at der kommer følgende tillæg:

Porto: Typisk $30-35
Told: Typisk 3-8%
Fortoldningsgebyr: 150 kr.
Moms: 25%

Så hvis det stadig er billigere når du lægger 400 kr + 33% oveni,
og at det så koster en masse bøvl hvis det er defekt, så køb bare.

Personlig holder jeg mig til at købe indenfor EU i stort omfang,
da der så ikke kommer told oveni, og kun moms hvis de sælger til
Danmark for mange penge hvert år. Ellers betaler man moms i
salgslandet.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 08-11-02 12:30

On 07/11/02 18:05, in article
slrnasl3ql.2e0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Ved køb udenfor EU skal du huske at der kommer følgende tillæg:
>
> Porto: Typisk $30-35
> Told: Typisk 3-8%
> Fortoldningsgebyr: 150 kr.
> Moms: 25%

Hej Povl,

Ja, der kommer uheldigvis lidt oveni men jeg forhørte mig hos Told & Skat og
fandt ud af at der rent faktisk ikke er noget told på computer hardware som
f.eks. opgraderingskort. Den enorme porto (44,87$ ekstra for mit
vedkommende) er der dog selvfølgelig :(

> [...]
> da der så ikke kommer told oveni, og kun moms hvis de sælger til
> Danmark for mange penge hvert år. Ellers betaler man moms i

Tak for svaret.

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 08-11-02 22:27

In article <B9F16CC9.A1C%abn@toughguy.net>, Anders Baden Nielsen
(abn@toughguy.net) wrote:
> [...]
> fandt ud af at der rent faktisk ikke er noget told på computer hardware som
> f.eks. opgraderingskort. Den enorme porto (44,87$ ekstra for mit

Tolden er der måske ikke, men du slipper næppe for moms, med mindre firmaet
ikke sælger ret meget til DK.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 10-11-02 12:11

On 08/11/02 23:26, in article MPG.18364a72bf2cf1389897b4@news.stofanet.dk,
"Jan Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Tolden er der måske ikke, men du slipper næppe for moms, med mindre firmaet
> ikke sælger ret meget til DK.

Hvis jeg køber til firmaet så kan jeg vel trække momsen fra ligesom i DK?

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-02 13:37

In article <B9F40B67.1BC6%abn@toughguy.net>, Anders Baden Nielsen wrote:

> Hvis jeg køber til firmaet så kan jeg vel trække momsen fra ligesom i DK?

Så er den normale procedurer at du oplyser dit CVR nummer,
og slipper for at betale den udenlandske moms.

Fra : Michael Horn

Dato : 10-11-02 15:31

> [...]

> køber til firmaet så kan jeg vel trække momsen fra ligesom i DK?
>
> Så er den normale procedurer at du oplyser dit CVR nummer, og slipper for

Ellers er det rigtigt nok. Momsen kan fratrækkes. Før skulle man have en
"importregistrering", men det er ikke nødvendigt mere. På
momsindberetningen er der dog er felt hvorpå man skal oplyse sin
importmoms.
-- Mvh Michael Horn Ichat: michaelhorn@mac.com Web:
homepage.mac.com/michaelhorn