DE BEDTE FILM
Fra : Mark Høserich

Dato : 07-11-02 12:14

Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:

Drama:
Fantasy:
Krigsfilm:
Kærlighed:

Fra : -V-

Dato : 07-11-02 12:22

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:
> Fantasy:
> Krigsfilm:
> Kærlighed:

The Tråd to end all Tråd's.

Den bliver lang, denne her...

-V-

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-11-02 15:06

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:
> Fantasy:
> Krigsfilm:
> Kærlighed:

Åh nej, ikke en af dem igen ;/~~

Fra : B.Ikkala

Dato : 07-11-02 15:20

Thu, 7 Nov 2002, "Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk>

> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:

Det er søreme svært det her - kan (som sædvanlig) ikke beslutte mig
for én af hver ...

>Drama:

Shawshank Redemption
L.A. Confidential

>Fantasy:

LOTR
Willow

>Krigsfilm:

The Great Escape
Lawrence of Arabia

>Kærlighed:

La Vita è bella
Notting Hill

www.DVD-Basen.dk : Mere end 67000 anmeldelser af over 27000 DVD-film
www.DVDProfiler.com : Det ultimative program til at holde styr på DVD-samlingen

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-11-02 16:34

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:

> [...]

Drama: The Shawshank Redemption, Pearl Harbor

Fantasy: Final Fantasy 9 - The spirits within eller Lord of the Rings

Krigsfilm: Full Metal Jacket eller Platoon

Kærlighed: Titanic

Fra : Klitgaard

Dato : 07-11-02 16:44

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Drama:

A Beautiful Mind

> Fantasy:

Lord of the Rings

> Krigsfilm:

Thin Red Line

> Kærlighed:

Det ved jeg sgu ikke...

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Troelsb

Dato : 07-11-02 17:04

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:

Schindler's list

> Fantasy:

Lord of the Rings

> Krigsfilm:

Saving privat Ryan

> Kærlighed:

Cassablanca

Troels

Fra : ML-78

Dato : 07-11-02 17:17

> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:

Shawshank Redemption.

> Fantasy:

En af dem med Ray Harryhausen effekter.

> Krigsfilm:

Das Boot.

> Kærlighed:

I denne genre har jeg ingen yndlingsfilm.

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-11-02 18:00

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:

Kommer an på, hvordan du definerer genren? Hvis du med "drama" bare mener
"film, hvor folk snakker en masse", så er The Ice Storm da en af mine nyere
favoritter. Sling Blade en anden.

Drama er et lidt svært begreb, fordi man sagtens kan argumentere for, at det
slet ikke dækker en egentlig filmgenre. Det giver sig sådan set også til
udtryk i de meget forskelligartede film, som folk her i tråden placerer i
den gruppering.

> Fantasy:

A Chinese Ghost Story (med lidt god vilje)
The Thief of Bagdad (1940)
Time Bandits

> Krigsfilm:

Full Metal Jacket
La Grande Illusion
Paths of Glory

> Kærlighed:

The English Patient
Casablanca
Can't Buy Me Love (et personligt valg nok ikke mange andre vil forstå)

MVH
Jens

Fra : Zeki

Dato : 07-11-02 17:56

> Drama:

The Usual Suspects, Braveheart, Godfather

> Fantasy:

2001: A Space Odyssey, Star Wars

> Krigsfilm

Lion of the Desert, Ørneborgen

> Kærlighed:

Øhh....hmm...tjae....Shrek?

Zeki

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-11-02 23:17

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh....hmm...tjae....Shrek?

Åhh ja. True loves first kiss

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-02 22:05

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> writes:

> Drama:

Mand spiser leverpostejmad ved dyrskue.

> Fantasy:

Burgerman på nye eventyr.

> Krigsfilm:

War of the roses.

> Kærlighed:

Politiskolen 3

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Torben Simonsen

Dato : 08-11-02 00:13

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> War of the roses.

Ikke noget dårligt bud.

--
-- Torben.

Fra : Martin Helbo

Dato : 07-11-02 23:22

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:
Godfather, Shawshank, Jagten på røde oktober, usual suspects

> Fantasy:
LOTR, Star wars

> Krigsfilm:
Full metal jacket, saving private ryan, shindlers list (evt. under drama),
platoon

> Kærlighed:
Fools rush in

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 07-11-02 23:44

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:

> [...]

Drama : A Beautiful Mind - den viser på fantastisk vis Professor John Nash'
kamp mod sygdom. Brilliant film, som helt rigtigt vandt en del Oscars sidste
år.
Fantasy : LOTR : Fellowship Of The Rings - Need I say more? Willow, en sjov
lille film fra 1988, gør det også godt, men når naturligvis ikke samme
klasse som LOTR.
Krigsfilm : Black Hawk Down - fordi den er realistisk, og fordi den ikke har
den totalt frastødende overamerikanske patriotisme, og endelig fordi den er
GOD!
Kærlighed : Godt spørgsmål. Titanic bryder jeg mig ikke videre meget om, så
jeg vil kigge tilbage i tiden og sige Casablanca. Den holder 100%, hvis man
kan lide at se denne type film.

mvh
Mads

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-11-02 08:25

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> writes:

> Drama : A Beautiful Mind - den viser på fantastisk vis Professor John Nash'
> kamp mod sygdom. Brilliant film, som helt rigtigt vandt en del Oscars sidste
> år.

Den viser en fiktiv persons kamp mod en fiktiv sygdom. At dr. Nash i
filmen har enkelte lighedspunkter med dr. Nash i virkeligheden betyder
ikke, at de er den samme person.

Specifikt er deres sygdomsforløb stort set uden sammenfald. Og det er
jo ellers filmens omdrejningspunkt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 08-11-02 23:24

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

Nash'

> Den viser en fiktiv persons kamp mod en fiktiv sygdom. At dr. Nash i
> filmen har enkelte lighedspunkter med dr. Nash i virkeligheden betyder
> ikke, at de er den samme person.

Nu hedder Russell Crowes karakter jo også Professor John Nash. Jeg har intet
sted skrevet, at jeg synes, at filmen er en fantatisk, sand skildring.
Du har sandsynligvis ret i det med, at handlingen ikke passer sammen med
realiteten. Jeg ved det ikke, og har ikke undersøgt det. Derfor mener
forbeholder jeg mig nu alligevel at sige, at filmen er god.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-11-02 08:22

> [...]

> realiteten. Jeg ved det ikke, og har ikke undersøgt det. Derfor mener
> forbeholder jeg mig nu alligevel at sige, at filmen er god.

Jamen, det er den skam også. Det er jeg enig i.

Jeg synes bare, at det er for letkøbt.

Vi får et indtryk af, hvor virkelige hans fantasier er, men når det
kommer til stykket er det bare nogle fantasier, som manus-forfatteren
har digtet, så den person vi har fulgt og følt med er slet ikke John
Nash, men en fiktiv person - men filmen er netop stærk i kraft af, at
vi tror, at det _ikke_ er en fiktiv person.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 09-11-02 16:13

> [...]
> Nash, men en fiktiv person - men filmen er netop stærk i kraft af, at
> vi tror, at det _ikke_ er en fiktiv person.

Set ud fra den betragtning, så har du helt ret. Jeg var ikke klar over dette
før, men hvis man vil lave en film over en mands liv, og nærmest reklamerer
for den som værende autentisk, så er det egentlig bare fu. Lidt irriterende,
egentlig.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 10-11-02 22:52

> [...]
reklamerer
> for den som værende autentisk, så er det egentlig bare fu. Lidt

fu = fusk... Flot Mads!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-11-02 23:07

Mads Holmsgaard Eriksen skrev:

> fu = fusk... Flot Mads!

Sjovt nok bruger vi i min omgangskreds ordet "fu" som synonym for "fy",
altså noget skidt/forbudt/dårligt. Så jeg forstod umiddelbart sætningen.

--
Mvh. Peter
"Dear MacGyver, enclosed is a rubber band, a paper clip and a drinking

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-11-02 23:55

Mark Høserich skrev:
> Drama:

For svært.

> Fantasy:

Willow. (Eller Indiana Jones, hvis det er så bredt.)

> Krigsfilm:

Dommedag nu.

> Kærlighed:

Lunefulde måne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 08-11-02 08:42

d. 07/11/02 12:14 ytrede Mark Høserich i en overraskende velformuleret
meddelse:

> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:
Blå kieslovsky eller ordet dreyer
> Fantasy:
bjergkøbing granprix
> Krigsfilm:
dommedag nu

> Kærlighed:
livet er smukt
eller le chat katten med simone signoret
kan ikke huske instruktøren
eller whos afraid of wirginia wolf

men det er jo ike nemt og der er jo mage flere der kunne komme på listen
vh kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Silver

Dato : 08-11-02 23:40

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>

> Drama:
Shawshank Redemption
Close Encounters Of the Third Kind

> Fantasy:
Willow
Lord Of The Rings som samlet i alle 3 film

> Krigsfilm:
Saving Ryans Private
Ærens Vej (mini serie med paul hogan om WW1)
Kellys Helte
Ørneborgen
Apocalypse Now
Intet Nyt Fra Vestfronten

> Kærlighed:
Jerry Maguire
Titanic
Den med Keanu Reeves hvor han forelsker sig i en vinplantage ejers datter,
de er vist italienere og han er lige hjemvendt fra en krig, ka ikke huske
hvad den hedder men den har en god atmosfære over sig.

Mvh
Silver

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-02 14:16

Silver skrev:
> Lord Of The Rings som samlet i alle 3 film

Tillykke med opfindelsen af tidsmaskinen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Remmen

Dato : 09-11-02 14:23

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:

Shawshank Redemption

> Fantasy:

Big Trouble In Little China. Kurt Russel i absolut topform som en af
filmhistoriens mest uduelige helte.

> Krigsfilm:

Das Boot eller Die Brücke. Stalingrad og Tora, Tora, Tora på de
efterfølgende pladser.

> Kærlighed:

Øh... Ved ikke... Laver man film om sådan noget?

Lars

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-11-02 16:45

> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genrer:

> Drama:
Ben Hur (!), Aliens

> Fantasy:
Lord of the Rings - FOTR, Star Wars ep4 + ep5

> Krigsfilm:
Thirteen Days, Tora! Tora! Tora! (har lige opdaget den), Platoon
(Plus den første halve time i Saving Private Ryan er stadig uden sidestykke)

> Kærlighed:
Tjah...sitcom'en Frasier, tæller den?

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 09-11-02 20:57

> Drama: The usual suspects, The shawshank redemption

> Fantasy: LotR, Star Wars

> Krigsfilm: Stalingrad, Saving private Ryan

> Kærlighed: Sense and sensibility

Og jeg kunne blive ved...

Bjørn

Fra : Henry Vest

Dato : 09-11-02 21:29

Bjørn Hansen skrev:

> Fantasy: LotR, Star Wars

Flere nævner "Ringenes herre". Hvad er det der er så fantastisk ved den
film? Ni (eller var det syv?) "væsener" går en tur fra A til B. Det får man
næsten 3 timer til at gå med. Men når ikke engang frem, og midt i det hele
slutter filmen! Ja, jeg ved godt det kun er første del af tre. For mig var
det årets fuser.

--
Henry Vest

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-02 13:30

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> escribió
> Hvilke film er jeres yndligsfilm i disse genre:
>
> Drama:
12 angry men

> Fantasy:
Eric the Viking

> Krigsfilm:
Full Metal Jacket eller Thin Red Line

> Kærlighed:
hmm.

Hvorfor er der ikke en genre hvor Matrix passer ind?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-11-02 16:48

> Hvorfor er der ikke en genre hvor Matrix passer ind?

Hmmm...fantasy?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-11-02 17:38

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm...fantasy?

Science fiction eller action/ action-adventure ville måske være mere
passende, selvom man naturligvis godt kan argumentere for, at vægtningen af
en profeti og opfyldelsen af denne skubber den over mod fantasy. The Matrix
er en typisk genrehybrid. Fantasy kendetegnes dog normalt af det eventyrlige
og overnaturlige, og, bortset fra detaljen omkring profetien, så kan man vel
egentligt ikke sige, at filmens univers og hovedfigurens usædvanlige kræfter
tager sit udspring dér. Alt er jo sådan set forklaret i teknik.

MVH
Jens