Hvordan finder jeg ud af typenr. på bremse~
Fra : michelangelo

Dato : 07-11-02 07:29

Mitbremsestempel er blevet bulet og jeg har bedt en forhandler skaffe mig et
nyt, men nu har det været i restordre en måneds tid og jeg tænkte det måske
var værd at kigge lidt rundt på brugtmarkedet.Men jeg kan ikke finde typenr.
på stemplet, og så er det lidt svært. De fleste brokere har slet ikke DR500
på deres liste. Er der nogen der har et godt råd.

Mvh Lasse

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 07-11-02 21:43

"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
DR500
> på deres liste. Er der nogen der har et godt råd.

Prøv at finde din maskine på http://www.bikebandit.com/partsbandit så kan du
finde part nummeret. Det kan være lidt svært at læse men det plejer at være
brugbart.
Når først du ha rnummeret kan du jo slå op i mc-nøglen og se om ikke den
passer sammen med en anden model.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : michelangelo

Dato : 07-11-02 22:21

Øøøøv min cykel var der ikke...

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 13:36

"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:3dca0843$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ...De fleste brokere har slet ikke DR500 på deres liste. Er der nogen der har et godt råd.

Jeg kan huske DR500 var egentlig lavet til det østrigske marked (pga forsikring eller sådan noget), og den eneste forskel til DR600 skulle være slaglængden.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jonas Holt

Dato : 11-11-02 15:16

> Jeg kan huske DR500 var egentlig lavet til det østrigske marked (pga forsikring eller sådan noget), og den
eneste forskel til DR600 skulle være slaglængden.

Ikke for at spille klog, for jeg ved intet om det, men skulle man lave to motorstørrelser, ville det da være
nemmest rent produktionsteknisk bare at reducere boringen fra 600'en og ned til 500'en i stedet for at ændre
slaglængden.
Hvis slaglængden reduceres, skal der nok en anden plejlstang til. Der skal i hvert fald en anden cylinder og
krumtap til.
Hvis det bare er boringen der ændres, kan det vel laves så man bibeholde det hele - selv topstykket (måske
skal der lidt mindre ventiler i) og omdrejningtællerskiven (det røde felt afhænger (næsten) kun af
slaglængden).

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 16:15

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse news:3dcfbbe1$0$131$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ikke for at spille klog, for jeg ved intet om det, men skulle man lave to motorstørrelser, ville det da være nemmest rent produktionsteknisk bare at reducere boringen fra 600'en og ned til 500'en i stedet for at ændre slaglængden.

Den 'officielle' forklaring var dengang, at det var nemmere at ændre slaglængden, end 'det avancerede topstykke'. For at ændre slaglængden har CNC-maskinen, der lavede hullerne til plejlstangssølen i krumtapslagene, bare skulle fodres med en anden værdi for offset. Og ligeledes skulle der bare drejes lidt mere af cylinderens højde. Dvs kun to reservedelsnumre er ændret.

Den eneste grund til, at vi så denne droslede maskine i dk, var, at importøren scorede et restlager meget billigt. Var selv ved at kaste 40kkr efter den i '89.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 11-11-02 22:41

michelangelo <essalj@bigfoot.com> skrev i en
> Mitbremsestempel er blevet bulet

Et bulet bremsestempel!?

Er der ikke tale om en definitions-fejl her???

--
Armand.