Siemens Gigaset 4015
Fra : Jens Olsen

Dato : 07-11-02 00:42

Jeg har for nylig købt en trådløs telefon Siemens Gigaset Comfort 4015
..

Den skulle kunne være "Standby" i 300 timer og man skulle kunne tale i
den i 17 timer.

Det kan den bare ikke. Hvis jeg har den ude fra laderen i nogle få
timer og fører nogle enkelte samtaler er den pludselig helt tom for
strøm og skal genlades.

Jeg har ellers fulgt den sædvanlige procedure med at lade baterierne i
12 timer første gang.

Er der mon ikke noget galt?

Jens

Fra : Ally

Dato : 07-11-02 10:46

On Wed, 06 Nov 2002 23:41:46 GMT, tiljens@jubiimail.dk (Jens Olsen)
wrote:
> [...]
>strøm og skal genlades.
>Jeg har ellers fulgt den sædvanlige procedure med at lade baterierne i

Ja, det er der. Hvor problemet er, er svært at sige, men jeg vil råde
dig til at aflevere den til forhandleren. Afhængig af, hvornår du
købte den, bør du enten kræve at få en ny, eller få den repareret.

Jeg har selv en 4015, som har en fantastisk batterilevetid.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Jens Olsen

Dato : 08-11-02 00:23

On Thu, 07 Nov 2002 10:46:22 +0100, Ally <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>købte den, bør du enten kræve at få en ny, eller få den repareret.
>
>Jeg har selv en 4015, som har en fantastisk batterilevetid.

Så må jeg hellere gå ned til Elgiganten med den i morgen.

Måske er det bare batterierne der er noget galt med?

Jens

Fra : Jens Olsen

Dato : 15-11-02 15:11

On Thu, 07 Nov 2002 23:23:16 GMT, tiljens@jubiimail.dk (Jens Olsen)
wrote:

>Så må jeg hellere gå ned til Elgiganten med den i morgen.
>
>Måske er det bare batterierne der er noget galt med?
>
>Jens

Jeg fik byttet batterierne hos Elgiganten.

Nu har telefonen 'kørt' en hel uge på første opladning, og den har
stadig strøm på trods af mange samtaler, så det var batterierne der
var defekte.

Jens

Fra : Ally

Dato : 15-11-02 23:29

Hej Jens.

On Fri, 15 Nov 2002 14:11:17 GMT, tiljens@jubiimail.dk (Jens Olsen)
wrote:
>Jeg fik byttet batterierne hos Elgiganten.

Jeg havde ikke troet, det var batterierne. Var det ikke Sanyo Twicell
1600mAh batterier, der fulgte med? Det var det til min, og Sanyo
betegnes som en af de førende batterifabrikanter.

>Nu har telefonen 'kørt' en hel uge på første opladning, og den har
>stadig strøm på trods af mange samtaler, så det var batterierne der
>var defekte.

Det lyder straks mere fornuftigt. Min har præsteret næsten 2 uger på
én opladning (med almindelig til let brug).

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Jens Olsen

Dato : 16-11-02 17:45

On Fri, 15 Nov 2002 23:29:29 +0100, Ally <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>1600mAh batterier, der fulgte med? Det var det til min, og Sanyo
>betegnes som en af de førende batterifabrikanter.

Jeg ved ikke hvad det var for nogen, men de var grønne!

Jens

Fra : Tommy

Dato : 09-11-02 18:56

Hejsa Jens

Det er batterierne det er galt med, min 4015 comfort = ca. 5 timers standby
med orginal batt., over 1 uge med varta photo batt. i

Tommy Michael Jørgensen
tommy@the-healer.dk
www.the-healer.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 09-11-02 22:05

On Sat, 9 Nov 2002 18:56:26 +0100, "Tommy" <tommy@the-healer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er batterierne det er galt med, min 4015 comfort = ca. 5 timers standby
>med orginal batt., over 1 uge med varta photo batt. i

Jeg var hos Elgiganten i går (fredag) og fik byttet batterierne. De
fik så lov til at lade natten over - næsten 20 timer - så nu bliver et
spændende at se hvordan den opfører sig. Foreløbig har den holdt
spændingen i 12 timer.

Jens