JEG ER MOTORCYKELEJER!!! (+ 3 spørgsmål om~
Fra : Andrew

Dato : 06-11-02 22:25

Hej hej

Ja, jeg skal ikke lægge skjul på min begejstring over endelig at være
motorcykel-ejer.

Jeg har købt en Suzuki GSX-R 250'er og den er bar dejlig.
Det er simpelthen det fedeste rush at ramme de 14000 omdrejninger!!!

Maskinen har kørt 28000 km og er i rigtig fin stand.

En KÆMPESTOR tak skal lyde til Thomas Buus Andersen
http://dfm.divvy.dk/?id=102
han skulle til Tilst (nær Århus) for at hente en reservedelscykel (osse en
GSX-R 250'er). Cyklen jeg havde kig på boede i Viby (lige ved Århus), og
Thomas var så flink at han kom forbi og så på cyklen sammen med mig. Det var
virkelig fedt at få en til at vurdere den for mig!

På cyklen var påsat en Yushimura udstødning, der lige giver lyden det sidste
hak imod infernalsk fantastisk motorlyd!!!

Jeg er simpelthen begestret for denne cykel som jeg tror jeg vil få
ufatteligt meget glæde af til næste sæson.

Lige nu kører jeg på den indtil det for alvor begynder at regne og sne (dvs.
MAX 1uge, for at lære den at kende). Derefter bliver den gennempoleret og
gjort klar til vinteren.

Der er dog lige nogle FÅ ting jeg skal spørge om:

Maskinen har en tendens til at gå ud (i stå) ved kryds, eller når man
standser. Når man tager koblingen går den ned i tomgang og så står den lidt
og kæmper for livet, og går ud. Det er ikke noget jeg FARER op over, da det
efterhånden er koldt i vejret og der kan dannes kondens diverse steder, så
jeg har puttet noget kaburatorvæske sammen med benzinen for at få jaget den
kondens væk, der måtte være. F.eks. hvis jeg har holdt stille ved et kryds
og tomgangen har stået og kæmpet lidt, men IKKE er død endnu, når jeg så gir
den gas, så tager den ikke rigtigt ved lige først, men SÅ kommer den, og så
kører det ellers fint. Den starter RIGTIG godt, uden choker eller noget, og
den kører fint de første 2 minutter, uden at gå i stå ved tomgagn, men så
begynder den. Tyder det ikke på at der er lidt kondens i kaburatoren eller
et eller andet sted?
Mon ikke osse at tomgangen er sat til dengang det var varmt i vejret? Jeg
tror at tomgangen skal justeres engang, så den går lidt højere (tror i
ikke)?

En anden ting: Ved lave omdrejninger "bobler" motoren (eller måske er det
udstødningen). Det er svært at beskrive lyden, men når jeg siger "bobler"
håber jeg at i forstår? Hvorfor gør den det?

og sidst: Det er smart at man kan tage sæddet af og på, men den anordning
der fastgærer sæddet til cyklen er løs. Det drejer sig om en spids
metaltingest som sidder på undersiden af sæddet, når sæddet skal fastgøres
presse denne ned i en lås, så sæddet sidder fast. Men denne metal tingest
der sidder på sæddet sidder løst. SKAL den det??? Det er nemlig UMULIGT at
spænde den, da der ikke er noget værktøj, der kan skrue den skruer den er
sat fast med udadtil (hulle (som plejer at passe til stjerneskruetrækker,
eller alm. skruetrækker) er bare rundt uden nogle takker eller kanter) Så
den er vel spændt fast fra den anden side, men der kan jeg ikke komme ind
pga. lædderet (eller hvad det er lavet af). Er det meningen at den skal side
løst? det tror jeg ikke, da det gør at sæddet kan rokkes lidt, osse selv om
det er spændt fast. MEn hvordan HULEN kommer jeg ind og får spændt
anordningen???

Men alt i alt er jeg MEGET tilfreds med cyklen som jeg fik for 22.000,-

Mvh Anders

PS: jeg tror faktisk at det er en god ide at kører med ørepropper på denne
cykel (i forlængelse af "pas på ørerne"). De høje RPM's skærer lige ind.

Fra : Chrille

Dato : 06-11-02 22:38

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har købt en Suzuki GSX-R 250'er og den er bar dejlig.
> Det er simpelthen det fedeste rush at ramme de 14000 omdrejninger!!!

<SNIP>

Hej Anders

Tilykke med cyklen.. håber du bliver lige så glad for den som jeg er for
min!!

Alle de tekniske spørgsmål er der sikkert nogen der er meget bedre til at
svare på end jeg er, men der har flere gange været skrevet noget om at den
SKAL have choker når den koldstartes, ellers skal karbu'erne justeres.. men
mon ikke Jens Bager eller FER kommer med en redegørelse for det.

Ville bare lige ønske dig tillykke, nu havde vi jo skrevet lidt sammen om
cyklen tidligere.

Christer
BabyGixxer

Fra : Andrew

Dato : 06-11-02 22:46

> [...]
> mon ikke Jens Bager eller FER kommer med en redegørelse for det.
>
> Ville bare lige ønske dig tillykke, nu havde vi jo skrevet lidt sammen om

Tak for det. Jeg er rigtig glad for den allerede, tror osse at det kan have
noget at gøre med at man skal lære den at kende. Det er en hidsig lille
satan, lidt lissom en løbsk hest, der skal tæmmes !!!

Måskal skal kaburatoren indstilles/justeres, har osse en lille mistanke om
at ventilerne skal stilles (synes i mit paranoide lille hoved at jeg kan
høre at det klaprer (kan i høre noget fra ventilerne, udover alm.
motorstøj))

Men hvorom alting er, så kører jeg kun på den i en uges tid, så skal den i
hi og have en rigtig omgang. Og når så næste sæson starter så bliver kabu'en
og ventillerne justeret, så den er helt perfekt!

Mvh Anders

Fra : Gundersen

Dato : 06-11-02 22:49

Hejsa

> Ja, jeg skal ikke lægge skjul på min begejstring over endelig at være
> motorcykel-ejer.

Tillykke med det!

> Maskinen har en tendens til at gå ud (i stå) ved kryds, eller når man

*Snip*

Tja... Jeg tror bare det er et spørgsmål om at først og fremest skrue
tomgangen lidt op! (det gøres med en finger skrue)
Men når du kan starte uden choker burde du nok får den justeret og
synkroniseret i karburatorene til foråret.

> En anden ting: Ved lave omdrejninger "bobler" motoren (eller måske er det
> udstødningen). Det er svært at beskrive lyden, men når jeg siger "bobler"
> håber jeg at i forstår? Hvorfor gør den det?

Det er muligvis pga. den lave tomgang. Så når den får gas, begynder den
ligesom at drukne.

> og sidst: Det er smart at man kan tage sæddet af og på, men den anordning

*snip*

Tja... Det ved jeg faktisk ik!

> Men alt i alt er jeg MEGET tilfreds med cyklen som jeg fik for 22.000,-

Tillykke endnu en gang!

> PS: jeg tror faktisk at det er en god ide at kører med ørepropper på denne
> cykel (i forlængelse af "pas på ørerne"). De høje RPM's skærer lige ind.

Helt sikkert! :)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Andrew

Dato : 06-11-02 22:58

> Hejsa

> Tillykke med det!

TAK

> [...]
> Men når du kan starte uden choker burde du nok får den justeret og
> synkroniseret i karburatorene til foråret.

Sker der nogen varig skade ved at køre rundt med en kaburator der ikke er
justeret og synkronisetet optimalt? (og er det en dyr affære?)

> Det er muligvis pga. den lave tomgang. Så når den får gas, begynder den
> ligesom at drukne.

Og hvordan ordner man dette? ved at køre tomgangen op?

> *snip*
>
> Tja... Det ved jeg faktisk ik!

fair nok

> Tillykke endnu en gang!

tak, igen

> Helt sikkert! :)

Mvh Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-02 23:07

> Sker der nogen varig skade ved at køre rundt med en kaburator der ikke er
> justeret og synkronisetet optimalt? (og er det en dyr affære?)

Hvis den ikke er justeret helt ved siden af, så er det nok begrænset hvad
der sker.

> Og hvordan ordner man dette? ved at køre tomgangen op?

Ja, tomgangen kan du nemt komme til. Følg gaskablet ned til karburatoren, og
den vil næsten altid sidde der, og begrænse hvor meget gassen kan slippes.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Gundersen

Dato : 07-11-02 16:55

Hejsa

> Sker der nogen varig skade ved at køre rundt med en kaburator der ikke er
> justeret og synkronisetet optimalt? (og er det en dyr affære?)

Nej, men du bliver 100 gange gladere for den hvis du lige indvistere i
et service eftersyn med ventiljustering, rensning og synkronisering! Jeg
gav selv 3500,- med nye snitremetal bremseklosser, hele vejen rundt.
Det var med ny Olie, kølervæske og meget mere! (www.rydbergsmc.dk)

P.s. Selve synkroiseringen tager ca 20 min!

> Og hvordan ordner man dette? ved at køre tomgangen op?

Du kan prøve at hæve tomgangen lidt! Der sider en lille fingerskrue på
et lille kabel der går ud fra karburatorene! Fin det!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-02 23:00

> Ja, jeg skal ikke lægge skjul på min begejstring over endelig at være
> motorcykel-ejer.

Tillykke med det..

> Jeg har købt en Suzuki GSX-R 250'er og den er bar dejlig.
> Det er simpelthen det fedeste rush at ramme de 14000 omdrejninger!!!

Ja, det røde felt på min Seca starter ved 10.000RPM, så det kender jeg ikke
noget til.

> [...]

> begynder den. Tyder det ikke på at der er lidt kondens i kaburatoren eller

Det er stort set det samme problem som min Seca engang har haft. Det skete
specielt hvis jeg lige havde kørt et stykke på motorvej og holdte i tomgang
ved toppen af afkørslen. Jeg var nødt til at holde den lidt igang med
gassen, så den ikke døde helt. Når jeg så skulle køre, så havde den ret
svært ved at tage gassen, og den nærmest 'boblede' lidt op i hastighed op
til ca. 2500 til 3000 RPM, før den tog gassen og virkede normal igen.
Derudover kørte den fint nok.

Problemet var, at den var dyset alt for fed. Den fik simpelthen for meget
benzin. Det var også derfor den kun kørte 12½km/l. Nu er den blevet omdyset,
problemet er væk, og den kører 18km/l.

Hvis du har mod på det, så kan du tage et kig på dine tændrør. Hvis de er
helt sorte som mine var, så kan det være et tegn på for fed blanding.

Det er besværligt at justere karburatoren selv, så det vil jeg anbefale dig
at du sætter en professionel til. Det koster nok omkring 1500,- at få gjort.

> En anden ting: Ved lave omdrejninger "bobler" motoren (eller måske er det
> udstødningen). Det er svært at beskrive lyden, men når jeg siger "bobler"
> håber jeg at i forstår?

Ja, den 'boble' lyd er meget karakteristisk.
Kan nok mest sammenlignes med en 2-takter der 4-takter. Det er også træls,
når de gør det hele tiden.

> [...]
om
> det er spændt fast. MEn hvordan HULEN kommer jeg ind og får spændt

Den er nok nittet fast, men jeg har aldrig haft fat i en gsxr-250, så det må
en anden nok hellere svare på.

> PS: jeg tror faktisk at det er en god ide at kører med ørepropper på denne
> cykel (i forlængelse af "pas på ørerne"). De høje RPM's skærer lige ind.

Kan kun give dig ret. Jeg tror faktisk at man altid burde køre med
ørepropper, måske lige undtaget GoldWings o. lign. med kåbeglas på 1 m^2,
som effektivt tager vinden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andrew

Dato : 06-11-02 23:28

> Tillykke med det..

tak!

> [...]

> svært ved at tage gassen, og den nærmest 'boblede' lidt op i hastighed op
> til ca. 2500 til 3000 RPM, før den tog gassen og virkede normal igen.

Præcis som min gør!

> Problemet var, at den var dyset alt for fed. Den fik simpelthen for meget
> benzin. Det var også derfor den kun kørte 12½km/l. Nu er den blevet
omdyset,
> problemet er væk, og den kører 18km/l.

Hvad vil det sige at få den "omdyset"?

> [...]
dig
> at du sætter en professionel til. Det koster nok omkring 1500,- at få

av for den da!

> Ja, den 'boble' lyd er meget karakteristisk.
> Kan nok mest sammenlignes med en 2-takter der 4-takter. Det er også træls,
> når de gør det hele tiden.

Den fik jeg ikke fat i? hvad skyldes boblen? er det igen for meget benzin?

oki

tak for svar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-02 23:52

> Præcis som min gør!
> Hvad vil det sige at få den "omdyset"?

At den skal justeres.

> av for den da!

Man kan godt selv 'lege' lidt med selv at justere den, men det er ikke noget
jeg vil anbefale at man gør, når man stadig er helt grøn, hvis du forstår..

I mit tilfælde sænkede jeg nålene et hak og skruede lidt ned på
blandeskruerne på karburatorerne. Problemet er, at hvis man kommer til at
give motoren for mager blanding, kan det i værste fald resultere i
overophedning, altså smeltede stempler, ventiler osv. Så bliver det først
dyrt at skulle på værksted med den. Så hedder det nok ny motor.

> Den fik jeg ikke fat i? hvad skyldes boblen? er det igen for meget benzin?

2-taktere gør det også, når de får for meget benzin.

Har du fundet ud af, hvor langt den ca. kører på literen? Det kræver gerne
ca. 200km's kørsel, før man kan vurdere det præcist nok. Benzinøkonomien kan
nemlig give en god indikation af, om karburatoren er justeret helt hen i
skoven, eller om det bare er småjusteringer der skal til.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-11-02 23:32

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har købt en Suzuki GSX-R 250'er og den er bar dejlig.
> Det er simpelthen det fedeste rush at ramme de 14000 omdrejninger!!!

Stort tillykke med cyklen. Min kone kører på en tilsvarende og er ligeså
glad for sin.
Jeg kender efterhånden lidt til modellen, så send bare en mail privat hvis
du har spørgsmål. Du skal også være velkommen til at kigge forbi med dyret -
jeg bor syd for Århus.

> Der er dog lige nogle FÅ ting jeg skal spørge om:
<snip symptomer>

Den har alle symptomer på en for fed blanding samt en karburator der mangler
synkronisering. Problemet med blandingen kan måske afhjælpes bare ved at
sænke nålene, ellers skal der nye dyser i.

Tomgangsindstillingen er e slange med en fingerskrue der sidder lidt længere
nede og bagude end benzinhanen. Den skal stikke ud gennem et hul i kåben.
Den skal gå ca. 16-1700 omdr./m i tomgang, men det er lidt svært at ramme
når omdrejningstælleren først starter ved 3000 omdr.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 00:14

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> [...]
ramme
> når omdrejningstælleren først starter ved 3000 omdr.

Lige hvad jeg sad og tænkte på:
Mon ikke at den lille, har så lav vægt på krumtappen at den skal bruge
forholdsvis høje omdrejninger i tomgang :-/
Uanset manglen af de tidlige rpm-indikeringer, kan man roligt stille
omdrejningerne til "højere end hvad andre lyder til at have" (1100-1200
rpm er
meget normalt for firecylindrede!), sålænge at den blot holder sig under
tællerens 3.000-indikering og endvidere stadig formår at motorbremse!

--
Armand.
(der lige vil benytte lejligheden til at gøre SV-ejere opmærksom omkring

Fra : Squish

Dato : 07-11-02 06:01

Andrew wrote:
> [...]
> Det er simpelthen det fedeste rush at ramme de 14000 omdrejninger!!!
>
> Maskinen har kørt 28000 km og er i rigtig fin stand.

Tillykke med dyret og go' fornøjelse!

Mvh. Squish

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-11-02 07:51

> [...]

> Mon ikke osse at tomgangen er sat til dengang det var varmt i vejret? Jeg
> tror at tomgangen skal justeres engang, så den går lidt højere (tror i

Du skal bare lige justere tomgangen op !! Den var godtnok lidt lav :)

> En anden ting: Ved lave omdrejninger "bobler" motoren (eller måske er det
> udstødningen). Det er svært at beskrive lyden, men når jeg siger "bobler"
> håber jeg at i forstår? Hvorfor gør den det?

Det lød meget som et knaldet tændrør, og det sker typisk efter 5000km.
Så i med nye, så er den fino !

> [...]
om
> det er spændt fast. MEn hvordan HULEN kommer jeg ind og får spændt

Det sidder vist også løst på min, men jeg har da vist et sæde til at ligge,
hvis det
går helt galt !
T'LØK med svinet !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 10:21

> [...]

> og

Jeg

> Du skal bare lige justere tomgangen op !! Den var godtnok lidt lav :)

Den stiller jeg bare lidt op så.

> Det lød meget som et knaldet tændrør, og det sker typisk efter 5000km.
> Så i med nye, så er den fino !

Kan man tydeligt se på et tændrør når det er "knaldet"?

> [...]

> side
> om
> >
> Det sidder vist også løst på min, men jeg har da vist et sæde til at

Lad os se hvor galt det går

> T'LØK med svinet !

Tusind tak!

Så tror jeg at jeg venter med kaburator justering og omdysning til EFTER den
har været i vinterhi.

For det tyder lidt på at den får for meget benzin og kombineret med lidt for
lav tomgang, så er det nok derfor at den går i stå.

> --
> Venlig Hilsen
> Thomas Buus
> GSX-R 250
> http://dfm.divvy.dk/?id=102

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 08-11-02 23:46

Thomas Buus Andersen <t-buusREMOVE@get2net.dk> skrev i en

> Det lød meget som et knaldet tændrør, og det sker typisk efter 5000km.
> Så i med nye, så er den fino !

Og hold dig til Denso-rør på GSXR'eren :-|

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-11-02 08:34

> [...]
sidste
> hak imod infernalsk fantastisk motorlyd!!!
> Der er dog lige nogle FÅ ting jeg skal spørge om:

Tilykke med maskinen.

De problemer du nævner skyldes alle forkert justerede C/O skruer. De kaldes
også blandningsskruer. De styrer benzinblandningen i karburatorerne omkring
tomgang.

Din GSXR går ALT for fedt t omgang! Det er ikke farligt, men det kan koste
dig nogle tændrør. Køb en bunke (helst Champion eller Denso), da GSXR 250
har ry for at smadre dem.

En motor har brug for meget mere benzin i koldstartsøjeblikket end når den
er gennem varm. Derfor skal motorens blandningsforhold justeres efter at den
går bedste gennemvarm. Så har man et problem med at blandningen slet ikke
passer til koldstart og en MC skal have meget svært ved at starte helt kold
uden gas. Derfor har man opfundet en choker. Den gør blandingen meget federe
og hjælper i koldstartsøjeblikket. Din GSXR er justeret så fedet at den
kører somom der er choker på hele tiden. Derfor kører den dårligt når den
bliver varm. Ikke for at være bagklog, men her er hvad jeg skrev til dig for
et par dage siden:
________________________________
Lige en ting til. Forlang motoren er kold når du kommer. Suzukien SKAL
startes med choker når den er kold. Fuld choker - ingen gas. Skal din have
det anderledes trænger den til en karburator justering.
________________________________

Måden man mærker på om ens MC kører med forkert banding.
1 Hvornår kører den bedst? Den skal køre bedst varm. Kører den bedst kold er
blandningen for fed.

Hvis motoren er varm og den så har svært ved at tage gas fra tomgang kører
den for fedt. Hvis man lige gasser op og så den meget langsomt falder til
tomgang igen så er den for mager. Hvis den går ud, eller næsten går ud, så
er den for fed.

Angående service.
Din GSXR har brug for mere end en pudsning til vinter. Jeg ved lægger en
almidelig service liste. Du har sikkert ikke fået en servicebog. Derfor skal
du forvente den ikke har fået service siden den var ny. Det har den sikkert,
men du ved ikke i hvilket omfang.

Nogle lette servicepunkter at begynde på:
Olie og filterskift.
Forgaffelolie skift
Rens alle stik med kontaktrens og smør dem ind i vaseline
Kontrol af batteri og ladesystem

En lille service liste at gå ud fra hvis ikke du har den originale.

Hver dag før køretur:
Kontroller kæden er smurt (olierede sorte ruller)
Hvis der er store temperatursvingninger så kontroller dæktryk (husk altid at
kontrollere med kolde dæk!)

Hver 1000Km eller før en lang tur
Dæktryk
Kontroller olie
Kontroller kølevæske
Kontroller kæde justering
Kontroller bremseklodser

Hver 5000Km
Skift olie og filter 10W40 fuldsyntetisk og originalt filter.
Synkroniser karburatorer
Rens luftfilter
Kontroller tændrør
Kontroller bremsevæske
Smør central og sidestøtteben, alle kabler, greb, pedaler o.s.v.
Tøm svømmehusene
Stil ventiler
Skift tændrør

24000Km eller hvert andet år
Smør bagsvinger og links
Smør og juster kronrørslejer
Smør motorbolte
Skift bremsevæske
Skift forgaffelolie
Skift kølervæske
Rens alle stik med kontaktrens og smør dem ind i vaseline
Skil kaliberne ad og rens dem og smør dem indvendigt med bremsepasta

Endnu en gang tillykke.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 10:27

> [...]
> dig nogle tændrør. Køb en bunke (helst Champion eller Denso), da GSXR 250

Så er det helt sikkert det der er galt. Og løsningen på en ALT for fed
blanding er altså kaburator justering? omdysning?

> [...]
>
> Måden man mærker på om ens MC kører med forkert banding.
> 1 Hvornår kører den bedst? Den skal køre bedst varm. Kører den bedst kold

Den kører faktisk bedst og uden at gå i stå fra kold af. Når man har kørt et
par minutter begynder det, så blandinger ER for fed.

> Endnu en gang tillykke.

TAK!

Mvh Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-02 11:34

> Den kører faktisk bedst og uden at gå i stå fra kold af. Når man har kørt
et
> par minutter begynder det, så blandinger ER for fed.

Ja, det svarer ca. til at du kører med choker hele tiden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 11:46

> et
>
> Ja, det svarer ca. til at du kører med choker hele tiden.

altså, skal jeg have indstillet kaburatoren? eller omdysning? eller...?

Mvh Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-02 15:32

> altså, skal jeg have indstillet kaburatoren? eller omdysning? eller...?

Jeg er ked af, hvis jeg forvirrer dig, men ja, den skal omjusteres
(=omdyses).

Inden den ryger til mekanikeren kan du jo kontrollere om det er så simpelt
som Jakob Barfod foreslår.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 16:07

> Jeg er ked af, hvis jeg forvirrer dig, men ja, den skal omjusteres
> (=omdyses).
>
> Inden den ryger til mekanikeren kan du jo kontrollere om det er så simpelt
> som Jakob Barfod foreslår.

Det har jeg desværre ikke mulighed for at kontrolere, da jeg ikke kan følge
kablet, ej heller finde hvor det ender, da kåben dækker. Men som jeg har
svaret ham, så virker det ikke som om det er chokeren i sig selv, der er
problemet, da motoren går HELT ned i tomgang når chokoren er HELT "slukket".

Jeg skifter tændrør og sætter tomgangen lidt op i rpm, og så ser vi hvad der
sker. Jeg tjekker osse dermed de gamle tændrør og ser om disse er sorte, da
dette jo er en tydelig indikation på om blandingen er for fed.

Mvh Anders

Fra : Jakob Barfod

Dato : 07-11-02 12:38

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> et
>
> Ja, det svarer ca. til at du kører med choker hele tiden.

Aha! Så kan det jo faktisk være, at løsningen er mere enkel end at skulle
justere om:

Har du checket, at chokerkablet går frit? På min GSX750F (som dog er _lidt_
i familie) har chokerkablet tendens til at sætte sig. Det betyder, at selvom
chokeren er helt i bund (slået fra), er selve chokerspjældene (hedder de
det?) ikke fulgt med. På min maskine kan man faktisk se de stænger omkring
karburatorerne, som chokerkablet hiver i - og så selv hjælpe til, hvis
diverse fjedre ikke har kraft nok til at hive spjældene tilbage.

Derfor: Check lige, at dit chokerkabel er velsmurt, og at spjældene kan gå
"helt i nul".

--
Jakob
GSX750F

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-11-02 16:20

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> karburatorerne, som chokerkablet hiver i - og så selv hjælpe til, hvis
> diverse fjedre ikke har kraft nok til at hive spjældene tilbage.

Så var der noget med, at chokeren slår fra så snart man ruller gassen.
Det har været oppe at vende før, men GSX-R 250 skulle have en choker der
ikke dutter, når man giver gas !

Men Anders. Den gik da ellers ik i stå efter den tur jeg tog. Og den fik da
smæk nok , hehe..
Tror bare lige du skal skifte tændrør og sætte tomgangen lidt op, og se hvad
der sker !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 16:48

> [...]
da
> smæk nok , hehe..
> Tror bare lige du skal skifte tændrør og sætte tomgangen lidt op, og se

Oki, det gør jeg.

Mvh Anders

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-11-02 23:30

> [...]
> par minutter begynder det, så blandinger ER for fed.Og løsningen på en
> ALT for fed blanding er altså kaburator justering? omdysning?

Hvis det var min MC og jeg var grøn MC ist ville jeg gøre følgende:
I løbet af vinteren:
Skifte olien og filter
Tømme svømmehusene
Plet-male stellet med den grå hammerite maling.
Skifte forgaffelolien
Kontrollere bremseklodernes tykkelse og skifte hvis de er slidt op.
Renset luftfilteret og givet det nyt filterolie
Skifte tændrør (pas på gevindet)
Pillet motorboltene ud en af gangen og smøre dem før de sidder så fast at de
aldrig nogen side kommer ud igen.
Kontolleret batteriet og ladespændnigen
Adskilt bagsvingeren og linksne og smøre det hele grundigt.
Indkøbe et sæt pirelli Sport Deamon 100/80-17 og 130/70-17 til 720kr inkl
porto fra www.reifenversand.com og få dem monteret til service
Kontolleret hjullejer og få dem skiftet hvis ikke de går perfekt. De er
billige ved http://www.danskkuglelejecenter.dk/
Adskille ALLE stik. Rense dem med kontakt rens og fylde dem op med vaseline.
Alt det jeg har nævnt oven over burde være til at overkomme, selv som helt
grøn.

Til foråret sende den til mekanikker der har et rullefelt.
Der ville jeg få stillet ventilerne, synkroniseret karburatorerne, Justeret
CO skruerne og få cyklen dyset ordenligt ind. Dette koster vel ialt en
3000-3500kr. Det er ikke nogen man lige gør selv.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-11-02 09:41

Tillykke med den. Må solen snart begynde at varme igen

Ses derude (til næste år)

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jack Jensen

Dato : 07-11-02 10:31

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

Hej
- Og til lykke med din nye kværn.
Jeg forstår fuldstændig din sindstilstand

Husk også karburatorsprit i denne tid.
Der bliver hurtigt dannet is ved de grader, vi har i øjeblikket.

Mvh
Jack
VFR750F

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 10:47

> Hej
> - Og til lykke med din nye kværn.
> Jeg forstår fuldstændig din sindstilstand
>
> Husk også karburatorsprit i denne tid.
> Der bliver hurtigt dannet is ved de grader, vi har i øjeblikket.

Fyldte netop kaburatorvæske på den igår.

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 07-11-02 19:06

Tak for hjælpen til alle, skal det lyde herfra !

Mvh Anders
http://dfm.divvy.dk/?id=123

Fra : Armand

Dato : 09-11-02 00:17

> [...]
"bobler"
> håber jeg at i forstår? Hvorfor gør den det?

ER der noget der er beskrevet om baby-gix'eren i denne gruppe, og
sikkert også undervejs i dine strenge om den, så er det
karburator-problemer relateret til de dyre vacuum-membraner - Og så
køber du alligevel blindt én der har alskens karbureringsproblemer??????

Det er meget tænkeligt at det kun er en inddysning der skal til. Det kan
dog også være en simpel ting som en chokerdyse der "hænger", og derved
giver én cylinder alt for meget bensin :-/
Men hvis ikke at du skal trækkes med balladen i én uendelighed, er det
langt fornuftigst at få en fagmand med et rullefelt og en CO-tester til
at vurdere/justere den - I århus-området er FV-motor i Borum en sand
troldmand deromkring!!!
DO IT!

--
Armand.

Fra : m.grewy

Dato : 09-11-02 15:29

> langt fornuftigst at få en fagmand med et rullefelt og en CO-tester til
> at vurdere/justere den - I århus-området er FV-motor i Borum en sand
> [...]
Der vil jeg nu gi dig ret, han fandt da næsten 3 HK mere på min over hele
området.

Michael