Q: Købe ny PGO T-Rex eller brugt Aprilia D~
Fra : Torben R \(fjern NO~

Dato : 06-11-02 20:36

Hej NG,

I har tidligere været mig behjælpelig som 1. gangs køber/bruger af
45-scooter.

Jeg skulle idag have haft en prøve-tur på en PGO T-Rex (ny) men de var
desværre
ikke blevet leveret endnu. Så sluderen gik om skidt & godt vedr. de
forskellige mærker,
og så tilbød ham mig en Aprilia Detech (brugt), så jeg har følgende valg
muligheder:

1: Ny PGO T-Rex
Pris. Kr. 14.995,00 + kr. 1.400,00 levering = kr. 16.395,00 (inkl.
hjælm, bagagebærer og top-boks)
Forhandler vil gerne "fjerne" en ring i variatoren og stadig give fuld
garanti, så skulle den køre ca. 55 km/t hvilket er
fint nok til mit by behov.

eller

2: Brugt Aprilia Ditech (med top-boks) hedder den sådan den ekstra boks
bagpå ?
1,5 år gammel - kørt ca. 20.000 km. (alle service overholdt hos min
forhandler, og den er ikke tunet)
Pris: Kr. 12.000,00 inkl. levering + hjælm ca. kr. 700,00 = kr.
12.700,00
Forhandleren vil selvfølgelig give garanti på Ditech'en - glemte helt at
spørge hvor mange måneder, er der
nogen regler ?

Er jeg bedst stillet med en sprit ny PGO eller er den brugte en bedre
scooter ?
20.000 km. lyder for mig som meget ?

På forhånd tak for gode svar.

Mvh

-- Torben R

Fra : RP

Dato : 06-11-02 21:01

> Er jeg bedst stillet med en sprit ny PGO eller er den brugte en bedre
> scooter ?
Jeg ville nok oprindelig gå efter den nye PGO, men på den anden side - din
forhandler ligefrem lover garanti på Ditech'en, så det tilbud er også
rimelig attraktiv. Komfortén skulle være bedre og Aprilia mærket bliver ofte
betegnet som "kvalitet".

Men 20.000 km er langt, og spørgsmålet er næsten om Ditech'en ikke pludselig
vil give op og skal til service i tide og utide - så var det bedre at holde
fast i en sprit-ny PGO. En anden fordel ved Ditech, er dens avancerede motor
som er bygget til høje hastigheder som standard, men så droslet ned. Dvs. at
du kan få "chip-tunet" (man kobler en Gameboy Color på Ditech'en, og kan
forøge benzin-tilførslen samt andre optimerende faktorer), hvorved du vil
opnå en hastighed på 80-85km/t med godt optræk uden at investere i tun-dele.
Men som du har skrevet, var 60km/t nok så derfor er PGO'en nok mere
attraktiv i din situation.

Det var lige mine synspunkter, men måske andre kunne supplere med ting jeg
måske har overset?

Begge tilbud synes ihvertfald gode.

// Dennis

Fra : Mich@el

Dato : 06-11-02 23:31

Hejsa.

RP skriver:

> Komfortén skulle være bedre og Aprilia mærket bliver ofte betegnet som
> "kvalitet".

Hmm, Min 2 første Aprilia`er (Rally & SR 50) var hel ok, min min sidste (area
51) har der været en del bøvl med, og Aprilia impotøren er en nar der ikke er
til at tale med.

Jeg har lige solgt min area 51, og købt en split ny PGO Trex som bliver leveret
i morgen.

Jeg har handlet Aprilia for sidste gang, de er for dyre og servicen fra
impotøren er stort set ikke eksisterende.

Mvh.
Michael

Før:
Aprilia Rally & SR 50 & area 51

Nu:
Yamaha XV1100 Virago & PGO Trex

Fra : PHK

Dato : 17-11-02 10:19

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg har handlet Aprilia for sidste gang, de er for dyre og servicen fra
> impotøren er stort set ikke eksisterende.

Det kan jeg fuldt ud tilslutte mig. Jeg har 1 gang fået kørt sag imod
forhandleren af Aprilia fordi importøren ikke vil dække f.eks. støddæmper og
udstødning (og jeg fik medhold) og jeg er i gang med det igen på min Aprilia
nr. 2.

Jeg vil anbefale at man køber stumper til Aprilia´en i udlandet. Det gør
jeg, og det går meget hurtigere med at få stumperne i hus. TMP lover at have
stumperne og 2 timer efter melder de tilbage at det har de ikke alligevel.

TMP sucks big time.

Forhandlerne ser bare opgivende på deres hænder og erklærer sig enige med
TMP - de tør simpelthen ikke andet (I mit tilfælde hhv. Henne Cykler,
Esbjerg og Ribe Cykler, Ribe) i angst for at miste forhandlingen.

Som sagt - køb stumper til Aprilia i udlandet. Det er _ikke_ kun
momsforskellen i forskel, 25% er meget normalt at spare.
--
_
|_|

Fra : Thomas

Dato : 06-11-02 21:50

"Torben R (fjern NOSPAM i email adr.)" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> wrote in
message news:Bbey9.701$zM6.2236@news.get2net.dk...

> 2: Brugt Aprilia Ditech
> Forhandleren vil selvfølgelig give garanti på Ditech'en - > glemte helt
at
> spørge hvor mange måneder, er der
> nogen regler ?

Jeg ved ikke om der er nogle regler omkring hvorlang tid der er garanti ved
brugt køb hos en forhandler.
Men jeg fik 3 måneder 50% forhandler garanti. Da jeg købte min 125 ccm
scooter.

> Er jeg bedst stillet med en sprit ny PGO eller er den brugte en bedre
> scooter ?
> 20.000 km. lyder for mig som meget ?

Man kan jo sige nyt er jo nyt. Man ved 100% hvordan maskinen er blevet
holdt.
Jeg ved ikke med pgo nogle siger at det er noget møg andre siger at de er
ok. Så ved jeg ikke om der menes noget møg ved tuning at de ikke holder til
det (Tunsæt). Plump pillert som du vil køre tror jeg at pgo holder lige så
godt som så mange andre scooter.

Jeg køre selv Aprilia. Og er ganske godt tilfreds. Men Orginal reservedele
er meget Dyre. Vi snakker op imod 5000 kr. for orginale udstødnings rør
til aprilia's scooter.
Tilbehør er også meget dyr til Aprilia.

Men Aprilia Ditech skulle køre meget langt på literen.
Jeg tror selv at jeg havde valgt den brugte ditech. Men havde lige undersøgt
lidt omkring priser på reservedele
Jeg tænker på indsprøjtnings systemet. Jeg kunne forestille mig at det er
meget dyrt at få lavet hvis der går noget galt der.

Så kan man så vende det om og sige at Aprilia Ditech køre meget langt på
literen men er måske 3 gange så dyr at få lavet end pgo'en så bliver det jo
til noget højer pris pr. kørt km. Så måske havde jeg valgt en helt ny Pgo.

Mvh. Thomas

Fra : Torben R

Dato : 07-11-02 08:28

Puh, det lader til at være sværere end forventet.

Hvis jeg hører jer ret er Ditech'en en bedre bygget maskine, kører længere
på literen men
er samtidig væsentlig dyrere i res.dele end en PGO.

Jeg vil prøve at gå forhandleren lidt mere "på klingen" og høre til total
økonomien og især
prisen på res. dele og service.

T-Rex'en skulle oprindelig fra fabrik være en 150 ccm sccoter bare med en
45-motor. Stel, bremser
og affjedring er vel så lidt "over dimmensioneret" til en ren 45'er, men
burde jo også holde længere.

Mht. Ditech'en ved jeg ikke om det er bygget til ren 45'er, eller som
"motorcykel" fra fødselen ?

Prøveturen på lørdag vil nok også give lidt bedre fornemmelse.

Tak for alle de gode kommentarer.

Mvh Torben R