Moms
Fra : Rene

Dato : 06-11-02 19:59

Hvis jeg køber en ny vare til 1000 incl moms og sælger den dagen efter for
1250 incl moms. Bliver der så ikke betalt moms af den samme vare 2 gange ?
eller hvordan er det lige

Mvh Rene

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-11-02 20:37

Hvis du er moms-registreret:

Nej, da du så må trække de 200 kr i moms-regnskabet, men til gengæld
lægge 250 kr til. At betale 50 kr i moms til told og skat næste gang.

Din fortjeneste er de 200 kr, som skal beskattes.

Hvis du ikke er moms-registreret:

Nej, for så må du ikke sælge varen for 1250 kr som "incl. moms". Så er
prisen blot 1250 kr og en moms-registreret køber må ikke trække momsen
fra, da han har købt varen af en privat eller i alle fald en person,
hvis erhvervsmæssige omsætning er under 50.000 kr.

Til gengæld er din fortjeneste 250 kr, som du skal beskattes af.

Fra : Rene

Dato : 06-11-02 21:10

Ahaaa, det er sån det er.
Tak Uffe