fradrag for husleje
Fra : CarstenD

Dato : 06-11-02 19:04

Hej gruppe.

Jeg har et lille firma, der mangler lagerplads. Så har vi tænkt på at købe
et nyt hus med en stor, god kælder, men er lidt i tvivl om, hvor meget af
"huslejen" vi kan trække fra på firmaet. Kælderens areal udgør ca. 1/3 af
husets samlede areal. Bruttohusleje ca. 11000/md. Omsætningen er p.t. ca. 1
million årligt.

Mvh

Carsten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-11-02 19:27

"CarstenD" <cardal@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej dig.

> [...]
> husets samlede areal. Bruttohusleje ca. 11000/md. Omsætningen er p.t. ca.

Jeg kan ikke satsen, men jeg mener fradraget ligger i din ejendomsskat i
dag.

Dog HUSK .... et fradrag *kan* være en skjult lejeindtægt som (senere) skal
beskattes.

Hr. Bjørn

Fra : hb

Dato : 06-11-02 20:33

.... og husk lige at check med kommunen ... vi kunne ikke få godkendt vores
kælderen i vores villa til erhverv
(Gentofte kommune)!

- HH

Fra : aladin

Dato : 06-11-02 22:06

"hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
> ... og husk lige at check med kommunen ... vi kunne ikke få godkendt vores
> kælderen i vores villa til erhverv
> (Gentofte kommune)!

Hvad var kommunens begrundelse for afslaget ?

Fra : jens**

Dato : 07-11-02 14:26

"aladin" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
>
> Hvad var kommunens begrundelse for afslaget ?
>
> Du skal være opmærksom på at hvis du vil trække noget af huset fra må du
på ingen måde bruge det privat, du må f.eks. ikke have en briks stående som
"moster Anna" kan sove på når hun er på besøg.
mvh jens**

Fra : Kurt Jensen

Dato : 08-11-02 18:09

Såfremt din skatteinspektør er en lille nidkær person, vil du ikke kunne
betale husleje til dig selv jvf. ejendomsværdiskattelovens §11 stk. 2. Dog
vil du have ret til et fradrag i ejendomsskatten for den procentvise andel
som anvendes til erhverv.

Med venlig hilsen

Kurt Jensen