el problem på jog
Fra : niels andersen

Dato : 06-11-02 18:05

Hej her i gruppen. Jeg håber at nogle her kan hjælpe mig, da værkstedet
ikke kan, jeg har selv nogle ideer til hvad der er problemet, men vil gerne
lige høre her i gruppen
lidt historie
min datter købte denne knallert 30, en yamaha jog space invation men der er
nogle problemer med det elektiske system en ledning var knækket på
batteriet så den lodede jeg fast igen batteriet var istykker så her købte
jeg også et nyt så vidt jeg kan se er der ikke lavet ændringer i det

problemet er så

med batteriet tilsluttet er der lys på hele tiden

på startsmoteoren sidder en pluds og en minus
sættes minusen på er der en kortslutning i batteriet på 13 ampere
det som jeg tror er problemet er laderelæet som er direkte tilsluttet
batteriet igenem dette må der løbe en strøm ned til en ladespole et sted på
denne rute må lyset være tilsluttet men skal der løbe en pludsstøm igenem
relæet

uden batteri fungerer alt når den er startet undtaget blinklyset som er
uregelsmæsigt

jeg håber på et svar da jeg aldrig har rørt ved en knallert før
men jeg har et godt kendskab til gamle biler

venlig hilsen
Niels Andersen

NILLER