Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg, ved at bide i en
chokoladebar, (intet firma nævnt) har flækket/brækket min ene fortand...
Fortanden er rodbehandlet da den et par gange før har været udsat for slag
som har slået en flig af tanden. Ingen af de tidligere tilfælde har dog
været så grelle som dette.
Chokoladebaren blev trukket i en automat, en af dem med karrusel og køler og
sidste salgsdato er februar 2003.
Det er jo lidt af et chok af få at man pludselig hører tanden knase i stedet
for chokoladebaren. Chokket bliver jo bestemt ikke mindre når man kommer til
at tænke på de økonomiske eftervirkninger...
En opringning til firmaet bag baren afslører at man derfra ikke normalt
beskæftiger sig med erstatninger for den slags skader. (Der var jo intet i
vejen med baren udover at den var hård).
Min egen fritidsulykkesforsikring dækker ikke uheldet, da det jo er sket ved
tygning, men det er det jo snart ikke engang, da jeg jo ikke nåede at bide
igennem chokoladen.
Spørgsmålet er så om det overhovedet kan betale sig at henvende sig til
firmaet igen, og indsende baren og en skriftelig forklaring om
hændelsesforløbet, (som de opfordrede til) eller om det er spild af tid? For
med mindre det er noget lovmæssigt (produktansvar etc.) lød det ikke som om
at den (knapt så) "flinke" dame i den anden ende ville gøre meget andet end
at arkivere brevet lodret!
Mvh
Morten B. Kjær