Køre træt i det???
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 06-11-02 16:25

Hejsa!

Jeg har nu fulgt Vægtkonsulenternes madplan i godt 20 uger, er der andre end
mig der er ved at køre træt i grønsager???
Jeg synes selv at jeg varrierer meget, men det er jo en vældig portion hver
gang!! Jeg er ellers glad for at der endelig er en slankekur der virker!!!!

Fra : Kat

Dato : 06-11-02 22:02

"Jørn og Rikke Hougaard" skrev:

> Jeg har nu fulgt Vægtkonsulenternes madplan i godt 20 uger, er der
andre end
> mig der er ved at køre træt i grønsager???

Jeg er lige gået ind i min 3. uge på DDV´s madplan. Så jeg er ikke
sååååå træt at dem endnu Men de aftener, hvor jeg laver noget med
dåsetomat, så skal der ikke tygges igennem andre grøntsager, og det er
jo meget rart.
Men de der grøntsager, er det ikke bare ment som fyld og maven har
noget at arbejde med - og det er en anbefalet mængde for at holde sig
sund og måske rask???
Så sker der nok ikke det store andet end sult, hvis du springer dem
over engang imellem.

> Jeg synes selv at jeg varrierer meget, men det er jo en vældig
portion hver
> gang!! Jeg er ellers glad for at der endelig er en slankekur der
virker!!!!

Uha ja, den virker også her. Jeg har aldrig tabt mig så meget på så
kort tid indtil videre er det blevet til 4,8 kg på 14 dage. Der er
også lang til målet endnu, så jeg holder meget af det tempo, men det
bliver nok ikke ved.
--
Kat
---

Fra : Lone Ginnerup

Dato : 07-11-02 15:23

> [...]
> sund og måske rask???
> Så sker der nok ikke det store andet end sult, hvis du springer dem

Grønsagerne er ikke bare for at fylde maven. Udover at holde os sunde og
raske som du siger - så "koster" det en hel del for kroppen at omsætte
grønsagerne - så de er i allerhøjeste grad med til at fremme vægttabet.
Gå for Jeres egen skyld ikke under de 2x300 g. Vi må spise op til 1000 g -
fordelt over dagen - og d.v.s. det er bare om at klø på.
God vind til alle.
med venlig hilsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-11-02 23:01

"Jørn og Rikke Hougaard" wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg har nu fulgt Vægtkonsulenternes madplan i godt 20 uger, er der andre end
> mig der er ved at køre træt i grønsager???

Jeg har været i gang i snart 14 uger og jeg må indrømme, at mad aldrig
har smagt bedre.

Pt. har jeg lige overstået en 5dages tvungen pause fra DDV. Og det kunne
næsten ikke gå for langsomt at komme hjem til DDV-kosten igen. Udover at
den mad jeg fik i de 5 dage smagte som tungen ud af vinduet på en
vindstille dag, så gik min mave også fuldstændig agurk over den
"fremmede kost".

> Jeg synes selv at jeg varrierer meget, men det er jo en vældig portion hver
> gang!!

Du kan jo minimere den til 300 gram eller tricket med grønsager som har
en stor vægtfylde (fx tomater, hvidkål, gulerødder)

> Jeg er ellers glad for at der endelig er en slankekur der virker!!!!

Sætningen burde repræsentere selve motivationen

Personlig er jeg meget glad for kostplanen, da den ikke tvinger en ud på
landevejene (i form af motion fx cykling) og at den kan overholdes ved
at tage en tur igennem grønsags- og kød-afdelingen i supermarkedet.
Derudover er alle de der færdigblandede eller halvfabrikerede madvarer
rasende dyre, hvis du ser på kiloprisen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Lone

Dato : 07-11-02 10:35

Hej.

Jeg har været på DDV i 14 uger nu, har tabt 12,6 og er skiiide glad for at
der endelig er noget der virker...

Ang. grønsager, kan jeg sagtens forstå dig, men du må endelig ikke falde i
fælden. Den fælde, hvor man ikke gider at lave alle de grønsager, og så bare
laver nogle hurtige grønsager, som man har lavet så mange gange før...

VARIER...! Det er klart pointen bag, du skal måske også presse dig selv til
at prøve nogle grønsager, som du måske ikke kender eller måske ikke kunne
lide før i tiden, og så skal du prøve en masse nye opskrifter, der findes
masser og så er der jo også din egen fantasi...

Lov dig selv at du måske 4 gange i ugen får helt nye grønsagsretter... Tænk
på grønsagsretterne som retter i sig selv og ikke som tilbehør...

Blot nogle ideer...

Lone.

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 07-11-02 20:47

Hejsa

Jeps.. jeg er også stoppet med at spise så mange grøntsager.. 200 g. er
rigeligt til mig :) De sagde at jeg ville vænne mig til det.. men det
lykkedes aldrig..

Stoppede desuden med kuren da jeg alligevel ikke tabte noget kilo mæssigt
men kun cm mæssigt... hvilket ikke var nok for mit selvværd.. men held og
lykke fremover..

(spiser stadig den slags mad.. og grøntsagerne kan jeg ikke undværre.. kan
mærke kroppen mangler noget hvis jeg ikke spiser dem )

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-11-02 00:56

"Peggy-Sue Rønnow" wrote:

> Hejsa
>
> Jeps.. jeg er også stoppet med at spise så mange grøntsager.. 200 g. er
> rigeligt til mig :)

og du undrer dig ikke over at resultaterne udeblev?

> De sagde at jeg ville vænne mig til det.. men det
> lykkedes aldrig..

Hvor lang tid prøvede du?

Må man spørge hvor stort projekt du havde/har foran dig?

> Stoppede desuden med kuren da jeg alligevel ikke tabte noget kilo mæssigt

Og du tror ikke, at det har noget at gøre med de manglende grønsager?

Derudover er DDV jo ikke en kur i traditionel forstand, da kosten er en
man skal leve med resten af livet.
På stabilisering (lyset for enden af tunnellen) gives der tog
frihedsgrader.

> men kun cm mæssigt... hvilket ikke var nok for mit selvværd..

Er det ikke fedt at kunne kravle ned i et nummer mindre i tøjstørrelse?

Jeg glæder mig i hvert fald helt vildt til at kunne komme ned i et par
levi's eller kunne købe tøj i en almindelig tøjforretning.
Indtil nu har jeg brugt "Store Robert" (store udtales på dansk) i Valby.

Selvværd/selvtillid er forresten ikke noget man kan måle med et
målebånd, men skal finde inde i sig selv.

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 08-11-02 16:19

Hej Carsten

det er først efter at jeg er stoppet hos DDV at jge ikke spiser så mange
grøntsager...følte virkelig jeg blev kvalt i det.. nu har jeg det meget
bedre med dem.. så må det bare tage længere tid.

Jeg var med i over 2 måneder.. og synes forøvrigt det var dyrt.. men skidt
pyt.. nu har jeg prøvet det og lever stadig af den slags mad.. tåler nemlig
ikke noget med for meget fedt :)

Selvværd kan godt have noget med vægten at gøre jo.. for nogen.. inkl. mig
selv.. havde jeg set et resultat på vægten.. blot 500 g eller i den
retning.. så havde det også kunnet holde gang i mig selv.. men såen har
nogen mennesker det jo :)

JO det er da rart at kunne passe det tøj der før var for småt.. har
personligt selv ikke noget at købe for meget tøj i store størrelser..
iøvrigt var det heller ikke så mange kilo jeg ville af med.

Peggy-Su

Fra : Erna Andersen

Dato : 08-11-02 17:30

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> wrote in message

Ikke alle kan spise så mange grønsager, så prøv en anden kur. Find selv
blodtypekosten og læs om den, måske er den noget for dig.

KH Erna
Nu i str. 40 bukser efter at have spist sundt i et år.

Fra : Erna Andersen

Dato : 09-11-02 08:04

>Her er linket: http://www.dadamo.com

Derudover fås den på dansk som bog, den første har jeg ikke læst, men nr. 2
har en kort gennemgang af principperne og derefter en masse opskrifter.

Mine egne principper går på at man ikke kan tabe sig på mad man ikke kan li,
så kig efter hvad der passer til din blodtype, og overvej om du kan spise
det med lyst. Men sorter ikke det fra du ikke kender.
Hvorfor kan man ikke tabe sig på hade-mad?
Det er fordi det så ikke bliver blandet med spyt i munden, og derfor ikke
fordøjet ordentligt.

Du er også velkommen her i Silkeborg til lidt starthjælp.

KH Erna.