bremse-klodser-klonk! ?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 14:15

er der nogle der ved hvordan man får ( hvis man kan )
bremseklodserne til at holde op med den der klonk-lyd??
jeg tror sku hele tiden der er noget der er ved at falde af.

bo-gsxR - med manuel knastkædestrammer.
www.skakmat.webbyen.dk
www.freya.webbyen.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-11-02 14:21

Bo-gsxR wrote ...
> er der nogle der ved hvordan man får ( hvis man kan )
> bremseklodserne til at holde op med den der klonk-lyd??
> jeg tror sku hele tiden der er noget der er ved at falde af.

Klonk? Er du sikker på der ikke er noget der er ved at falde af?

Den eneste gang jeg har hørt en bremse sige *klonk* var da... nogen...
ikke havde spændt caliperen ordentligt.
Men hvis du er helt sikker på at det er klodserne der siger lyden, er
kobberfedt i moderate mængder vist din ven.

--
Mikkel
med manuel transport i øjeblikket

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 16:18

> Klonk? Er du sikker på der ikke er noget der er ved at falde af?

100% sikker er der "intet" der er, men både jeg og en mekaniker
har kigget osv.
og efter at have pillet kaliberen af, så konkluderede vi at det nok
var klodserne. klonket kommer ved brosten og huller.
jeg fik også at vide at pga. af metallet i klodserne, så kan de
godt binde til skiven efter nogle dage uden kørsel når det har regnet
og så er der sikkert også lidt støv mv. på.

bo-gsxR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-11-02 08:46

Bo-gsxR wrote ...

> [...]
> og efter at have pillet kaliberen af, så konkluderede vi at det nok
> var klodserne. klonket kommer ved brosten og huller.

Nåh OK. Jeg troede det kom når du bremsede.

Men nu var der lige en anden der nævnte noget flydende. Hvis dine
skiver er flydende ophængt kan de faktisk larme ganske forfærdeligt når
de er kolde. Så kan de jo bevæge sig en del, og rasle rundt.
Du kan evt. prøve at bremse dem varme nok til at skiven ikke kan bevæge
sig, for så derefter at tage en tur hen over brostenene.

--
Mikkel

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-11-02 15:22

> [...]
> Du kan evt. prøve at bremse dem varme nok til at skiven ikke kan bevæge
> sig, for så derefter at tage en tur hen over brostenene.

for pokker hvor bliver jeg klog! takker for rådet det vil
jeg prøve.
bo-gsxR

Fra : Eddy Folder

Dato : 06-11-02 14:49

"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> wrote in message
> er der nogle der ved hvordan man får ( hvis man kan )
> bremseklodserne til at holde op med den der klonk-lyd??
> jeg tror sku hele tiden der er noget der er ved at falde af.

Hej Bo

Mine gør det også på min SV´er, men det er kun når jeg ikke lige har kunnet
undvige et større hul

Jeg mener engang at have læst noget om at det er fordi mine bremser hang i
et flydende ophæng eller noget lignende.. Kan godt være at det ikke er dit
tilfælde

Mvh.
Eddy Folder

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 16:21

> Jeg mener engang at have læst noget om at det er fordi mine bremser hang i
> et flydende ophæng eller noget lignende.. Kan godt være at det ikke er >
dit tilfælde

og dog, selv om jeg ik kalder min kværn for en flyder

bo-gsxR750 '99 som er nyserviceret for 4500,- og vildt klar til
en varm solrig sommerdag

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-11-02 15:26

Klonk!! Må bremser overhovedet sige sådan. Kig dem hellere efter inden du
kører længere.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 16:28

> Klonk!! Må bremser overhovedet sige sådan. Kig dem hellere efter
> inden du kører længere.

jeg har idag været til 12000km service så der er kigget skruet osv.
ved nu at det er klodserne.
bo - GsXr

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 06-11-02 15:25

"Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremseklodserne til at holde op med den der klonk-lyd??
> jeg tror sku hele tiden der er noget der er ved at falde af.

Mine gør det også, men mest når det er koldt...

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 16:25

> Mine gør det også, men mest når det er koldt...

jeg har kun haft mc'en 1 måned så lad os se ( høre :) om den
gør det til sommer.

bo-gsxR- sort som striberne på asfalten

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-11-02 21:28

> er der nogle der ved hvordan man får ( hvis man kan )
> bremseklodserne til at holde op med den der klonk-lyd??
> jeg tror sku hele tiden der er noget der er ved at falde af.

Hvis kronrørslejerne ikke er korrekt spændt siger det også klonk når der
bremses foran. Har du checket det?

Allan Bojesen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-02 21:35

> Hvis kronrørslejerne ikke er korrekt spændt siger det også klonk når der
> bremses foran. Har du checket det?

jep, det gjorde mek'eren. jeg selv har kun lavet de der vride og hive
test i forgaflen. og der er ingen ting at høre. heller ikke når jeg bremser.

mvh
gsxR